PayPo to czołowy dostawca płatności odroczonych (BNPL) w Polsce, dobrze znany klientom e-commerce z wielu branż. Teraz, dzięki porozumieniu z giełdową spółką Comperia.pl, klienci sklepów oferujących płatności Comfino skorzystają z oferty PayPo płatności odroczonych.
– Jako lider płatności odroczonych, zawsze szukamy partnerów, którzy podzielają naszą wizję w dostarczaniu na rynek innowacji i rozwiązań szytych na miarę potrzeb współczesnych konsumentów. Współpraca z Comfino to dla nas naturalny krok w kierunku oferowania klientom kompleksowych rozwiązań płatniczych. Razem możemy sprawić, że płatności odroczone będą jeszcze bardziej dostępne podczas zakupów online i tym samym, wyznaczać nowe standardy w zakresie wygody i bezpieczeństwa płatności – mówi Tomasz Hadzik, Executive Vice President w PayPo.
Płatności odroczone podbijają polski rynek
Elastyczność rozwiązania jakim są płatności odroczone powoduje, że ich popularność w Polsce stale rośnie. Z przeprowadzonego dla Comfino badania konsumenckiego Płatności ratalne i odroczone dowiadujemy się, że o tej metodzie finansowania słyszał niemal każdy, a skorzystała połowa ankietowanych.
– Cały czas dążymy do tego, aby oferta Comfino zaspokajała potrzeby jak najszerszego grona klientów sklepów, które korzystają z naszego innowacyjnego rozwiązania płatniczego. W związku z tym wśród dostarczanych metod finansowania zakupów nie może brakować również niezwykle popularnych płatności odroczonych – mówi Miłosz Mickiewicz z Grupy Comperia.pl SA, odpowiedzialny za rozwój Comfino. – Dbamy o to, aby wszystkie dostępne w Comfino produkty pochodziły od najbardziej renomowanych dostawców. Wyrazem tego jest rozpoczęta właśnie współpraca z PayPo – liderem płatności odroczonych w Polsce – dodaje Miłosz Mickiewicz.
BNPL przyciąga klientów
W e-commerce płatności odroczonych nie traktuje się już jako jednej z opcji dodatkowych. Jak pokazuje raport PayPo Płatności odroczone w Polsce, blisko 7 z 10 badanych konsumentów zrezygnowało z zakupów w sklepach internetowych, które nie oferowały tej metody płatności. Dla części klientów stała się ona wręcz domyślnym sposobem opłacania zakupów. Z tego samego raportu wynika też, że w blisko 35 proc. sklepów online nastąpił wzrost liczby nowych klientów po wprowadzeniu BNPL. Dzięki współpracy z Comperia.pl płatności odroczone PayPo dołączają do szerokiego wachlarza metod płatności dostępnych przez Comfino.
– Od lat współpracujemy z bramkami płatniczymi, pozwala nam to budować uniwersalne i skalowalne rozwiązania, które w łatwy sposób i na szeroką skalę mogą być wdrożone w sklepach i na platformach sprzedażowych. Comfino to nasz kolejny partner w tym zakresie i dzięki tej współpracy, jesteśmy w stanie dotrzeć do większej liczby partnerów biznesowych, zapewniając z jednej strony szybką i prostą integrację dla sprzedawców, jak i wygodę użytkowania dla konsumentów. Jesteśmy pewni, że ta współpraca przyniesie nam obopólne korzyści – dodaje Tomasz Hadzik.
Ponad 3 tys. sklepów z Comfino
Płatności Comfino są już dostępne w ponad 3 tys. internetowych i stacjonarnych sklepów i punktów usługowych z ponad 20 różnych branż, w tym takich, które dotychczas rzadko lub wręcz wcale nie oferowały podobnych rozwiązań. Mowa tu choćby o placówkach medycznych (np. Medicover Stomatologia, Kliniki.pl), ale też branży jubilerskiej (Briju, zarówno w salonach stacjonarnych, jak i online), funeralnej (Grupa Klepsydra) czy motoryzacyjnej (Yanosik).
– Niezwykła łatwość, z jaką uruchamia się nasze rozwiązanie płatnicze powoduje, że każdy punkt handlowy lub usługowy może szybko i bez zbędnego nakładu pracy wdrożyć płatności Comfino – podkreśla Miłosz Mickiewicz z Grupy Comperia.pl SA. – W ten sposób, bez konieczności indywidualnych negocjacji z bankami czy fintechami i czasochłonnych integracji, sprzedawcy mogą udostępnić swoim klientom zarówno płatności odroczone, jak również produkty ratalne oraz płatności BLIK – uzupełnia ekspert Comfino.
O PayPo i Comfino
PayPo to lider usług BNPL (Buy now, pay later) w Polsce skierowanych do sklepów internetowych. Płatności z PayPo zostały wdrożone przez przez 50 tys. sklepów internetowych i stacjonarnych w Polsce z różnych branż i korzysta z nich już 2 mln klientów, którzy w samym 2024 roku zrobili ponad 17 mln miliona transakcji na rekordową kwotę 5 mld złotych.
Comfino to rozwiązanie płatnicze dla e-commerce uruchomione w 2021 roku. To marketplace płatności, który dopasowuje do potrzeb zakupowych użytkownika najlepsze opcje zapłaty za produkt lub usługę w sklepach internetowych i stacjonarnych: płatność odroczoną, raty czy kredyt.
Grupa Comperia.pl SA to działający od 2007 roku fintech, którego misją jest dostarczanie dopasowanych rozwiązań finansowych i ubezpieczeniowych. Od 2011 roku spółka notowana jest na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Laureat licznych prestiżowych nagród, w tym Deloitte Technology Fast 50. W skład Grupy Comperia.pl SA wchodzi kilka serwisów i produktów, w tym Comperia.pl, ComperiaRaty, Comfino, Comperia Ubezpieczenia oraz Compero.pl.