Bank Millennium uruchomił możliwość wymiany walut bezpośrednio w swojej aplikacji mobilnej. To znaczne ułatwienie dla klientów, którzy planują wakacyjne wyjazdy zagraniczne.
Od 1 lipca pierwsi klienci Banku Millennium mogą już błyskawicznie wymienić waluty w aplikacji mobilnej Banku Millennium. Usługa kantoru umożliwia natychmiastowy zakup lub sprzedaż walut w ramach posiadanych rachunków. Dostępna jest 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu dla pełnoletnich klientów detalicznych oraz mikroprzedsiębiorstw. Spełnia wysokie standardy bezpieczeństwa usług bankowych i będzie pomocna podczas zagranicznych wakacji. W kantorze można wymienić waluty: euro (EUR), dolary (USD), funty brytyjskie (GBP) i franki szwajcarskie (CHF). Bank udostępnia usługę stopniowo – klienci będą informowani w kanałach banku, kiedy otrzymają do niej dostęp.
– Kantor to bezproblemowy i szybki sposób zarządzania wymianą walut. Na wyciągnięcie ręki, prosto, niezawodnie i bezpiecznie możemy kupić lokalną walutę. W aplikacji mobilnej Banku Millennium niezmiennie oferujemy atrakcyjne kursy przewalutowania, bez dodatkowej marży. Liczymy, że klienci docenią ten sposób wymiany i cieszymy się, że udało się wszystkie techniczne szczegóły usługi zrealizować na ten gorący, wakacyjny okres wyjazdów – mówi Ernest Lachowski, kierownik Wydziału Bankowości Mobilnej i Internetowej w Banku Millennium.
– Prosty oraz intuicyjny kantor umożliwiający klientom wymianę waluty online 24h na dobę przez 7 dni w tygodniu jest w rzeczywistości złożonym ekosystemem wielu rozwiązań IT – wewnętrznych i zewnętrznych. Na sukces wdrożenia złożyła się praca szeregu jednostek technologicznych w banku. Proces został zbudowany na bazie naszej Platformy mobilnej. Oferuje ona spójne doświadczenie na smartfonach z systemami: Android, iOS oraz HarmonyOS. W tle wykorzystaliśmy rozwiązania chmurowe, aby zapewnić zawsze aktualne ceny oraz system pozwalający zabezpieczyć pozycje walutowe banku niezależnie od pory dnia i tygodnia. Sama platforma kantoru działa na sprawdzonej architekturze mikroserwisowej zapewniającej skalowalność dostosowaną do ruchu użytkowników oraz możliwość rozwoju o kolejne funkcje w przyszłości. – mówi Franciszek Biały, kierownik Zespołu Projektowania Rozwiązań Online w Banku Millennium.
Klienci odnajdą kantor w aplikacji banku w sekcji usług dodatkowych. Przy pierwszej transakcji poproszeni zostaną o zaakceptowanie regulaminu. Jeśli nie mają rachunku w walucie, na którą chcą wymienić swoje środki, będą mogli go od razu założyć. Transakcje w kantorze realizowane są w ramach przelewu własnego, dlatego środki pojawiają się natychmiast na odpowiednim rachunku. Dodatkowo klient może sprawdzić historyczne kursy w aplikacji oraz ustawić powiadomienia o osiągnięciu danego poziomu cen na rynku.
– Bank pozwala również podpiąć konta walutowe (EUR, USD, GBP i CHF) do dowolnej karty debetowej. Otwiera to możliwość płacenia w walucie pieniędzmi zgromadzonymi na tych kontach. Dopiero w przypadku braku środków na powiązanym koncie walutowym transakcja zostanie rozliczona z konta w PLN – mówi Szymon Kuchciak, kierujący Wydziałem Kart Płatniczych w Banku Millennium.
Od 1 lipca bank wprowadził także inne zmiany w ofercie, niektóre istotne dla podróżujących za granicę. Podniesiony został limit walutowy aż do 5 tys. złotych miesięcznie. Rozwiązanie przeznaczone jest dla klientów płacących w walucie bezpośrednio z konta Millennium 360° lub kartą kredytową. Limit umożliwia rozliczanie transakcji walutowych kartą bez marży banku za przewalutowanie. Bank niezmiennie stosuje też atrakcyjne kursy organizacji płatniczych dla transakcji w walucie wszystkimi rodzajami kart.