Aktywność firm pożyczkowych w sieci

dodał Tomasz Rafalski
0 komentarze

mikropożyczkionline

Ich cechą rozpoznawalną jest to, że można się o nie ubiegać bez wychodzenia z domu. Jak faktycznie firmy udzielające mikropożyczek online odnajdują się w wirtualnej rzeczywistości? Czy wykorzystują siłę i możliwości internetu do informowania o swoich usługach? W jaki sposób i gdzie komunikują się z konsumentami? Z jakim odbiorem to się spotyka? Loan Magazine postanowił to zbadać z pomocą narzędzia do monitoringu internetowego Brand 24.

Badanie dotyczy aktywności wybranych firm pożyczkowych udzielających mikropożyczek online. W celu stworzenia raportu przetworzono 4514 wątków, które ukazały się między 1 listopada a 31 grudnia 2013 roku. W badaniu podjęto analizę 15 wiodących marek z rynku zobowiązań krótkoterminowych. Na liście znalazły się: Vivus.pl, Wonga.pl, Ekspres Kasa, NetCredit.pl, Ofin.pl, PożyczkaPlus.pl, SMS365.pl, Lendon.pl, MiniCredit.pl, SMS Kredyt, Kasomat, Kredito24.pl, OKMoney.pl, SohoCredit.pl oraz ViaSMS.pl. Zebrane materiały podzielono na 8 kategorii: Facebook, mikroblogi, blogi, forum internetowe, newsy, video, foty oraz inne. Na podstawie tych danych wyłoniono zwycięzców w 5 kategoriach: największa ilość wątków na Facebooku, największa ilość wpisów na blogach, najwięcej wątków na forach, najwięcej wiadomości oraz najlepsza ocena wśród fanów. Do stworzenia raportu wykorzystaliśmy możliwości Brand24, narzędzia skupiającego się na monitoringu marek w internecie, wsparciu sprzedaży, ochronie reputacji marki, badaniu efektów kampanii reklamowych i promocji w social mediach, ich analizie, a także tworzeniu automatycznych raportów uwzględniających podstawowe dane na temat monitorowanej firmy.

aktywność w sieci

tabela z wynikami

Z przebadanych przedstawicieli rynku mikropożyczek jedynie SMS Kredyt nie posiada swojego fanpage’u, jednak wątki związane z marką 5-krotnie pojawiały się na wiodącym portalu społecznościowym. Marką z sektora pożyczkowego z największą liczbą polubień na Facebooku jest Wonga, której profil zyskał blisko 350 tys. like’ów. Pożyczkodawca cieszy się największym zainteresowaniem wśród targetu 18-24 lata pochodzącego z Warszawy, choć jej reklamy oparte są na przygodach kukiełek w sędziwym wieku. Jednak to na blogach, forach oraz pod względem newsów marka może poszczycić się drugim miejscem jeśli chodzi o największą aktywność.
największa aktywność

Najdynamiczniej w wirtualnej rzeczywistości działa Vivus.pl, który udzielał się 790 razy, co pozwoliło mu zająć pierwsze miejsce w 4 rankingach naszego badania oraz drugą pozycję wśród najlepiej ocenianych marek pod względem pozytywnych wypowiedzi fanów. Na swoim fanpage’u, który lubi prawie 21 tys. osób, zamieścił aż 133 wątki, z czego najwięcej like’ów otrzymały posty związane z najnowszą kampanią promocyjną „Vivus.pl – pieniądze współczesnych ludzi”. Podział na szybkie króliki, wyluzowane misie koala, przezorne lemury, nowoczesne koty oraz łebskie sowy okazał się ciekawym posunięciem. Vivus.pl należy też do nielicznego grona marek, które postanowiły komunikować swoje usługi poprzez Google+. Oprócz niej zdecydowały się na to jeszcze ViaSMS.pl, OKMoney.pl, MiniCredit oraz Kredito24.pl.

W sieci aktywna jest także Ekspres Kasa, której fanpage odznacza się największą różnorodnością treści. Zaangażowanie buduje zwłaszcza Kasik wraz z nową twarzą marki – Dolares, którzy co rusz wymyślają kreatywne zagadki czy ogłaszają konkursy z atrakcyjnymi upominkami.

kuleta– Wysoka pozycja Ekspres Kasa w rankingu na największą liczbę wątków na Facebooku to odzwierciedlenie naszej strategii. Komunikacja na naszym fanpage’u opiera się na dialogu z użytkownikami. Staramy się, aby nasze treści były dla nich interesujące, a w razie pytań lub wątpliwości chętnie pomagamy je rozwiać. Budujemy zaangażowanie fanów poprzez organizowanie akcji i konkursów, w których mogą pochwalić się zarówno znajomością tematyki finansowej, jak i inwencją twórczą. Sugestie użytkowników są dla nas wskazówką do dalszych działań, a naszym głównym celem jest tworzenie aktywnej społeczności wokół samej marki – mówi Łukasz Kuleta, Marketing Manager w Ferratum Bank Ltd.

oceny fanów

Najwięcej pozytywnych ocen fanów (49 pozytywów) zebrało Kredito24.pl, które działa zarówno na Facebooku, gdzie ma niecałe 19 tys. polubieni, jak i Google+. Warto zaznaczyć, że dotąd 6 z 15 firm udzielających mikropożyczek online zyskało miano „Odpowiedzialnego pożyczkodawcy Loan Magazine”, czyli marki, która nie tylko działa zgodnie z przepisami polskiego prawa, ale także udzielając zobowiązań finansowych pamięta, że ma nie tylko spełniać potrzeby potencjalnych klientów, ale przede wszystkim brać pod uwagę ich faktyczne możliwości finansowe. W gronie certyfikowanych jest Vivus.pl, SMS365.pl, Ekspres Kasa, Ofin.pl, Kasomat oraz Kredito24.pl.

liczba fanów

tomkowicz– Z badania które przeprowadziliśmy jasno wynika, że najbardziej aktywne marki, to te charakteryzujące się największymi budżetami marketingowymi, za którymi stoją bardzo duże międzynarodowe konsorcja czyli Vivus oraz Wonga. Rynek pożyczek online w Polsce rozwija się bardzo dynamicznie, lecz ich działalność nad rozpoznawalnością w sieci, poza wymienionymi wcześniej markami, do których możemy jeszcze zaliczyć Ekspreskasę oraz Kredito24 głównie oscyluje w części dotyczącej pozycjonowania (zaplecze SEO) lub regionalnych portali ogłoszeniowych ujętych w raporcie jako wątki z grupy „inne”. To raczej pokazuje jak duży obszar działalności jest jeszcze do zagospodarowania. Z raportu wynika, iż wiodącym medium do dyskusji o mikropożyczkach są fora (794 wątki), kolejnymi natomiast platforma społecznościowa facebook (496) jak również wszelkiego rodzaju informacje prasowe oraz newsy (469).

podpis

 

 Raport do pobrania w wersji PDF

Podobne wpisy

Zamieść komentarz