Authologic – rozwijający platformę agregującą i koordynującą metody weryfikacji – uruchomił nowy produkt dla branży crypto. Rozwiązanie już doczekało się nagrody w kategorii Financial Inclusion przyznanej przez Celo Camp – prestiżowy akcelerator blockchain.
Rozwiązanie diametralnie przyspiesza weryfikację i obniża koszty KYC dzięki bezpiecznemu dowiązaniu danych klienta do jego portfela crypto i umożliwieniu przekazywania tych danych do firm znajdujących się w ekosystemie Authologic.
Po przejściu po raz pierwszy procesu weryfikacji tożsamości za pomocą jednej z dostępnych na platformie i wybranej przez klienta metody, przy kolejnym procesie weryfikacji, klient – korzystając z tych danych – może w ciągu kilku sekund potwierdzić swoją tożsamość (reusable KYC).
– Stworzyliśmy produkt bazujący na naszym podstawowym rozwiązaniu, ale dający nowe możliwości światu crypto. Przy zachowaniu najwyższego poziomu bezpieczeństwa, dążymy do tego, by cały proces był jak najprostszy – zarówno dla użytkowników, jak i firm korzystających z naszych usług. Dzięki temu nie tylko przyspieszamy weryfikację, ale także zmniejszamy koszty – mówi Jarosław Sygitowicz z Authologic.
– Rezultat naszej pracy jest bardzo istotny również z perspektywy prawnej. Unia Europejska prawdopodobnie wprowadzi szczegółowe restrykcje dotyczące zakładania walletów. Wtedy odpowiednia procedura KYC będzie koniecznością – komentuje Krzysztof Klimczak z Authologic.
Platforma agreguje metody umożliwiające dynamiczną weryfikację poprzez dane bankowe, dokumenty cyfrowe i dane biometryczne. Authologic działa w ponad 200 krajach, obsługując ponad 3800 dostawców weryfikacji tożsamości.
Klientami firmy są między innymi Siepomaga.pl, Santander Leasing, TU Europa, Medicept, TerraLand.io, czy Starfunds.
Nagroda Celo Camp i ogromny potencjał branży crypto
Nowy produkt jest efektem prac związanych z uczestnictwem w Celo Camp – akceleratorze blockchain dla startupów. Został on uruchomiony przez przedsiębiorców zafascynowanych potencjałem globalnej integracji finansowej i możliwością powszechnego wprowadzenia cyfrowego pieniądza.
W ostatnich dniach Authologic otrzymał nagrodę Celo Innovation Awards w kategorii Financial Inclusion.
– Do programu zgłoszono prawie 400 aplikacji z ponad 75 krajów. Znalezienie się w wąskim gronie nagrodzonych wiąże się nie tylko z nagrodą finansową, ale przede wszystkim z możliwością rozszerzenia zakresu naszego działania. W trakcie udziału w akceleratorze zbudowaliśmy gotowy produkt uszyty pod branżę crypto. Wspierali nas mentorzy akceleratora, których doświadczenie było dla nas bezcenne – mówi Jarosław Sygitowicz z Authologic.
– Nawiązaliśmy relacje z licznymi firmami z ekosystemu crypto i jesteśmy w trakcie rozmów z innymi finalistami. W branży crypto jest bardzo duże zapotrzebowanie na nasze rozwiązanie. Widzimy w niej ogromny potencjał ze względu na globalny charakter większości projektów – dodaje Jarosław Sygitowicz.
To nie pierwszy tego typu sukces firmy. W zeszłym roku Authologic dostał się do prestiżowego Y Combinator, dzięki czemu założyciele mogli przyjrzeć się funkcjonowaniu najważniejszych firm z Doliny Krzemowej.