Comperia.pl podsumowuje rok

Wyjście z mediów i duże inwestycje w e-commerce

dodał Rafał Tomkowicz

Notowana na GPW Grupa Comperia.pl SA ma za sobą bardzo intensywny rok, pełen istotnych zmian: m.in. inwestycje w rozwój własnego rozwiązania płatniczego dla e-commerce i punktów stacjonarnych po wycofaniu się z działalności w branży medialnej oraz przetasowania w kierownictwie.

Grupa Comperia.pl SA, która zaczynała swoją działalność w 2007 r. od stworzenia pierwszej polskiej porównywarki finansowej, obecnie ma znacznie szerszy profil działalności, który składa się z trzech głównych segmentów: ubezpieczeń (porównywarka oraz pośrednictwo w ich sprzedaży), e-commerce (bramka płatności w sklepach internetowych i stacjonarnych) oraz reklamy i pośrednictwa w sprzedaży usług finansowych. W każdym z tych obszarów, a także w kierownictwie grupy zaszły w 2024 roku zmiany, które są efektem realizacji długofalowej strategii rozwoju.

E-commerce zamiast mediów

Chcąc zdywersyfikować swoją działalność, Comperia.pl SA już w 2021 r. zaczęła rozwijać marketplace płatności Comfino. Jest to innowacyjne narzędzie pozwalające internetowym oraz stacjonarnym punktom handlowym i usługowym w prosty sposób udostępnić klientom (indywidualnym i biznesowym) możliwość finansowania zakupów poprzez BNPL, raty, leasing, a także płatności ekspresowe BLIK. W 2023 r. firma zainwestowała w ten projekt ponad 3 mln zł, a wobec tego, że wszedł on w etap komercjalizacji, wydzielono go jako oddzielny obszar działalności Grupy.

– W związku z tym, że chcieliśmy położyć większy nacisk na rozwój Comfino, zdecydowaliśmy się wycofać z działalności w obszarze mediów elektronicznych i sprzedaliśmy rozwijany przez nas od 2014 r. portal Telepolis.pl. Według danych Mediapanelu w 2023 r. stał się on jednym z najbardziej poczytnych mediów z kategorii nauka i technologie – mówi Szymon Fiecek, prezes Grupy Comperia.pl SA. – Większość z 9,6 mln zł, które za Telepolis.pl zapłaciła spółka Online Ventures, zaiwestowaliśmy w Comfino, w szczególności w dalszy rozwój technologiczny, skalowanie biznesu i budowę sieci akceptacji – wyjaśnia Szymon Fiecek.

Aktualnie liczba merchantów, czyli sklepów i punktów usługowych, które wdrożyły to rozwiązanie płatnicze, przekracza dwa tysiące. Działają w różnych branżach, również tych mniej “zagospodarowanych” przez konkurencję, jak medyczna (Medicover Optyk i Medicover Stomatologia, Kliniki.pl), jubilerska (Briju, zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i online), czy motoryzacyjna (Yanosik), ale także funeralna (spółki z Grupy Klepsydra). Ponadto Comfino dostępne jest w formie wtyczki dla e-sklepów tworzonych z wykorzystaniem wielu popularnych platform SaaS, do których w tym roku dołączył też RedCart.

ComperiaLead – marketing afiliacyjny dla każdego

Już pod koniec 2023 r. uruchomiona została nowa wersja panelu użytkowników ComperiaLead, której celem było usprawnienie działania tego narzędzia do marketingu afiliacyjnego. Kolejne zmiany i udogodnienia wprowadzono w ubiegłym roku.

Bardzo istotne z punktu widzenia afiliantów jest uruchomienie czata wykorzystującego AI. Dzięki zasileniu go unikalną wiedzą i danymi od ComperiaLead, jest on w stanie na bieżąco odpowiadać i pomagać w rozwiązywaniu większości problemów, jakie napotykają użytkownicy panelu.

Nowa odsłona bloga ComperiaLead, który w nowoczesnej formie prezentuje wiedzę dedykowaną osobom zainteresowanym marketingiem afiliacyjnym i finansami. Natomiast dla aktywnych afiliantów jest świetnym źródłem informacji o konkursach i promocjach dostępnych w programie partnerskim, a także praktycznych wskazówek, które mogą pomóc im w rozwoju zawodowym.

Ważnym elementem funkcjonowania ComperiaLead jest edukowanie użytkowników naszej platformy. Tak, aby mogli jeszcze skuteczniej polecać produkty finansowe i dzięki temu lepiej zarabiać. Dlatego też poza stałym dopływem nowych treści na bloga, w pierwszym kwartale 2025 r. udostępnimy użytkownkom ComperiaLead kursu online. Dzięki niemu zdobędą między innymi nowe umiejętności w dziedzinie marketingu internetowego, afiliacji oraz promocji produktów finansowych w sieci – mówi Szymon Fiecek.

 

Synergia w pośrednictwie kredytowym i ubezpieczeniowym

2024 r. przyniósł również zmiany w obszarze sprzedaży produktów finansowych i ubezpieczeniowych. Do najistotniejszych należy to, że oferta Comperia Raty, która dotychczas dostępna była jedynie online, pojawiła się również u działających stacjonarnie pośredników finansowych. Dodatkowo możliwość oferowania tych produktów otrzymali również agenci Comperia Ubezpieczenia, zyskując dodatkowe źródło dochodu.

Z punktu widzenia agentów ubezpieczeniowych ważny jest rozwój systemu CRM z narzędziami wspierającymi sprzedaż, a także wprowadzenie szybkiej ścieżki dla ubezpieczeń komunikacyjnych. Teraz wystawienie polisy AC/OC przebiega znacznie sprawniej, oszczędzając czas agentów i ich klientów.

Warto zaznaczyć, że zarówno w Comperia Raty, jak i w Comperia Ubezpieczenia, paleta dostępnych produktów stale się poszerza. Dzieje się tak dzięki zawieraniu kolejnych partnerstw z instytucjami finansowymi i ubezpieczeniowymi, których produkty wchodzą do oferty Grupy Comperia.

Zmiany personalne

W 2024 roku nowym członkiem zarządu Comperia.pl SA został Cezary Tokarski, dotychczasowy prokurent, który zastąpił w zarządzie kończącego swoją misję Pawła Szukalskiego. Tokarski to doświadczony menedżer, który z Grupą związany jest od ponad dekady. Dotychczas był, i nadal będzie, odpowiedzialny za rozwój Comperia Raty i ComperiaLead i wdrażanie w tych obszarach działalności firmy najnowszych rozwiązań technologicznych, w tym wykorzystanie AI.

Nowym prokurentem Comperia.pl SA został Mariusz Fornal, dyrektor IT. Współpracę z Grupą rozpoczął on już w 2011 r. Początkowo odpowiadał za rozwój systemów informatycznych i stron internetowych firmy, pełnił też funkcje administracyjne i szkoleniowe. Od 2016 r. zarządza działem technologiczno-informatycznym, wspierając jednocześnie realizację projektów biznesowych i zaangażowany jest we wszystkie obszary działalności Grupy.
Miłosz Mickiewicz, od początku zaangażowany w tworzenie marki Comfino, został mianowany dyrektorem sprzedaży i rozwoju, przejmując odpowiedzialność za cały e-commerce’owy obszar działalności Grupy. Natomiast Rafał Bojarczuk został członkiem zarządu jednostki zależnej Comperia Ubezpieczenia Sp. z o.o. Ze spółką związany jest on niemalże od początku jej działalności w 2014 roku i przeszedł w niej wszystkie szczeble kariery.

– Awansowani spędzili w firmie dłuższy czas i byli zaangażowani w kluczowe obszary naszego biznesu, wkładając mnóstwo serca w ich rozwój. Mowa o niebywałych talentach, którym rok po roku, miesiąc po miesiącu, dawaliśmy coraz więcej samodzielności. Osoby, które awansowaliśmy, są otwarte na nowe inicjatywy i pozwolą nam jeszcze dynamiczniej się rozwijać – mówi Szymon Fiecek. – Wszystkie ogłoszone awanse w Grupie mają charakter wewnętrzny, co jest realizacją strategii promowania zaangażowania w rozwój firmy i doceniania naszych ekspertów – uzupełnia prezes Comperia.pl SA.


Podobne wpisy

Zamieść komentarz