Kolejny rok udanych inwestycji Grupy Comperia.pl

Rozwój trzech linii biznesowych i stabilizacja przychodów

dodał Rafał Tomkowicz

Grupa Comperia.pl SA opublikowała sprawozdanie za 2024 r. Przychody wzrosły do blisko 50 mln zł, a wynik EBITDA osiągnął poziom ponad 3 mln zł. W tym samym czasie Grupa zainwestowała blisko 9 mln zł w segment e-commerce, uzyskując w nim czterokrotnie wyższe przychody niż przed rokiem.

Notowana na GPW Grupa Comperia.pl SA

Notowana na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych Grupa Comperia.pl SA (CPL), to działający od 2007 roku fintech, którego misją jest dostarczanie dopasowanych rozwiązań finansowych i ubezpieczeniowych. Aktualnie spółka działa w trzech obszarach – reklamie efektywnościowej, dystrybucji ubezpieczeń oraz e-commerce.

Jak pokazuje opublikowany właśnie raport, rok 2024 Grupa zamknęła z przychodami wynoszącymi ponad 49,6 mln zł i EBITDA na poziomie ponad 3,1 mln zł. Segmenty reklamy efektywnościowej i ubezpieczeniowy kolejny rok z rzędu osiągnęły dobre wyniki – w tym drugim kolejny rok z rzędu zanotowano rekordowy wzrost wolumenu inkasa. To, w połączeniu ze sprzedażą na początku 2024 r. czołowego polskiego portalu technologicznego Telepolis.pl, pozwoliło na duże inwestycje i rozwój segmentu e-commerce.

Zgodnie z decyzją zarządu, w kwietniu 2024 r. Comperia.pl przeprowadziła też skup akcji własnych w cenie 6,60 zł za sztukę. Spółka gotowa była do nabycia ponad 400 tys. akcji, natomiast akcjonariusze zdecydowali się na sprzedaż jedynie nieco ponad 175,5 tys. akcji. Na ten cel spółka wydała prawie 1,16 mln zł.

– Po zmianach, jakie wdrożyliśmy w Grupie wcześniej, rok 2024 był okresem konsekwentnej realizacji obranej strategii i rozwoju, co uwidoczniło się także w zmianach w zarządzie i wewnętrznych awansach – mówi Szymon Fiecek, prezes Grupy Comperia.pl SA. – Dzięki trzem niezależnie prowadzonym liniom biznesowym dywersyfikujemy źródła przychodów, przez co minimalizujemy wpływ negatywnych zjawisk w poszczególnych segmentach na ogólne wyniki Grupy. Jednocześnie, dzięki stworzeniu skutecznych modeli współpracy pomiędzy segmentami biznesowymi, korzystamy z efektu synergii. Uzyskany w ten sposób stabilny wzrost – przychody w 2024 r. zwiększyły się o blisko 20 proc. – pozwala na inwestycje i rozwój w każdym obszarze działalności Grupy – dodaje Szymon Fiecek.

Comfino – 9 mln inwestycji i czterokrotnie wyższe przychody

Głównym obszarem inwestycji Grupy Comperia.pl jest segment e-commerce. W jego ramach rozwijane jest rozwiązanie płatnicze Comfino. Pozwala ono internetowym oraz stacjonarnym sklepom i punktom usługowym oferować finansowanie zakupów dla klientów indywidualnych i przedsiębiorców. Mają oni do dyspozycji płatności odroczone (BNPL), raty (0% i odsetkowe), pożyczki dla firm, faktoring odwrócony, a także ekspresowe płatności BLIK.

Inwestycje w Comfino w 2024 r. wyniosły blisko 9 mln zł, z których przeważająca część pochodziła ze sprzedaży portalu Telepolis.pl. W efekcie przychody segmentu e-commerce uległy zwielokrotnieniu – z 976 tys. zł w 2023 r. do ponad 4,2 mln rok później. W tym samym czasie liczba punktów oferujących płatności Comfino wzrosła z 1 do 3 tys., a łączna wartość udzielonego finansowania wyniosła 70,6 mln zł (wobec 19,1 mln przed rokiem).

– Skokowy wzrost przychodów generowanych przez nasze rozwiązanie płatnicze oraz udzielonego finansowania, to skutek wytężonych i skutecznych prac na wielu polach. Z jednej strony stale poszerzamy sieć akceptacji, docierając bezpośrednio do sieci i punktów handlowo-usługowych oraz oferując Comfino w formie wtyczki dla sklepów internetowych tworzonych z wykorzystaniem wielu popularnych platform SaaS. Z drugiej – wprowadzamy nowych dostawców finansowania, zarówno banki, jak i nowoczesne fintechy. Tak, aby móc zaspokoić potrzeby finansowe jak najszerszej grupy klientów – wyjaśnia prezes Grupy Comperia.pl. – W efekcie szybko rośnie waga segmentu e-commerce w całej Grupie. Wygenerowany przez Comfino przychód stanowił w 2023 r. 2 procent całości, a w 2024 r. było to już 9 procent – dodaje Szymon Fiecek.

Obecnie z płatności Comfino korzystać można w internetowych oraz stacjonarnych sklepach i punktach usługowych z ponad 20 różnych branż, w tym takich, które dotychczas rzadko lub wręcz wcale nie oferowały podobnych rozwiązań. Mowa tu choćby o placówkach medycznych (np. Medicover Stomatologia, Kliniki.pl), ale też branży jubilerskiej (Briju, zarówno w salonach stacjonarnych, jak i online), funeralnej (Grupa Klepsydra) czy motoryzacyjnej (Yanosik).

Ubezpieczenia rosną stabilnie

Dobre wyniki Grupa Comperia.pl zanotowała także w obszarze dystrybucji ubezpieczeń. Wolumen inkasa powiększył się z 71,6 mln zł w 2023 r. do prawie 90 mln zł w 2024. W analogicznym okresie przychody wzrosły z 13,6 mln zł do ponad 16,7 mln zł.

Segment ubezpieczeniowy Grupy oparty jest o działalność multiagencji Comperia Ubezpieczenia oraz bezpośredniej sprzedaży ubezpieczeń online w portalu Compero.pl. Inwestycje w rozwój obydwóch kanałów dystrybucji owocują stabilnym wzrostem tej linii biznesowej. Od kilku lat przychody oraz inkaso rosną rok do roku o ponad 20 proc. i spodziewamy się, że trend ten będzie kontynuowany – mówi Szymon Fiecek. – Bezpośredni wkład segmentu ubezpieczeniowego w wyniki grupy zwiększa jeszcze wdrożenie strategii cross-sellingowej. W jej ramach agenci ubezpieczeniowi mogą proponować swoim klientom sfinansowanie polisy za pośrednictwem Comfino oraz skorzystanie z szerokiej gamy produktów finansowych. Płatności Comfino wprowadzamy też w portalu Compero.pl – uzupełnia prezes.

Mocne podstawy

Największe przychody Grupa Comperia.pl SA generuje w obszarze reklamy efektywnościowej. Obecnie ten segment działalności opiera się przede wszystkim na programie partnerskim ComperiaLead. W poprzednich latach za znaczną część przychodów odpowiadał sprzedany na początku 2024 r. czołowy polski portal technologiczny Telepolis.pl. Dzięki intensywnemu rozwojowi tej linii biznesowej udało się skompensować wcześniejsze źródło przychodów i w 2024 r. ponownie wyniosły one ponad 29 mln zł.

Wzrosty w segmencie ubezpieczeniowym i e-commerce są wyraźne. Jednak to reklama efektywnościowa pozostaje bazą, na której opiera się działalność Grupy. Mimo dynamicznych zmian na tym rynku, nasze doświadczenie pozwala nam utrzymywać stabilny poziom przychodów w tym obszarze działalności. Spodziewamy się, że nowe kontrakty, jak chociażby podpisany na początku roku z Grupą OLX, mogą znacząco wpłynąć na wyniki tego segmentu w przyszłości – podsumowuje prezes Szymon Fiecek.

Podobne wpisy

Zamieść komentarz