Jeden z liderów rynku pożyczek pozabankowych zmienia swój wygląd. Nowe logo i brand hero KredytOK odzwierciedlają przyjazny, otwarty i odpowiedzialny charakter marki.
Zakupy na raty, nieruchomość na kredyt, codzienność z pożyczką
Jedna czwarta Polaków korzysta lub korzystała z zakupów na raty, a połowa mieszkań jest kupowana na kredyt. Kolejne obszary rynku finansowego wkraczają do codziennego życia konsumentów. Wyraźną zmianę widać na rynku pożyczek pozabankowych, których sprzedaż, według danych BIK, wzrosła w sierpniu 2025 o 20,1% rok do roku.
„Zapotrzebowanie na pożyczki jest coraz większe. Dane ZPF (Raport „Kondycja Rynku Pożyczkowego w Polsce”, sierpień 2025) wskazują, że rośnie zarówno liczba, jak i wartość udzielanych pożyczek i stają się one codziennym elementem życia tak, jak kredyty hipoteczne, zakupy na raty czy zakupy z przesuniętym terminem płatności” – stwierdza Marzena Pabich Dyrektor Departamentu Sprzedaży i Marketingu Capital Service S.A., właściciela marki KredytOK.
Rebrandingowi KredytOK towarzyszyły badania rynku pożyczek i potrzeb konsumentów. Jednym z wniosków była ewolucja postrzegania pożyczek. Dziś, istotna grupa konsumentów traktuje je jako element życia. Zmieniły się także powody zaciągania pożyczek. Obecnie to nie tylko kwestie płynności finansowej czy bieżących wydatków, ale także koszty konsumpcyjne, czy życiowe bezpieczeństwo, jak wydatki związane z mieszkaniem, ubezpieczeniem, czy utrzymaniem auta.
14 lat na rynku: bezpieczniej i bliżej klienta
KredytOK to polska marka pożyczek konsumenckich, która funkcjonuje na rynku od 2011 roku. Z firmy działającej w stacjonarnych oddziałach przeszła do obsługi klientów online. Dziś proces ubiegania się o pożyczkę jest w 100% zdalny. Klienci mają do dyspozycji portal internetowy oraz infolinię. Dzięki wykorzystaniu nowoczesnej technologii ocena zdolności kredytowej odbywa się online, w czasie rzeczywistym i pozwala ograniczyć zbędne formalności.
KredytOK jest z klientami w różnych momentach ich życia. W niestabilnej rzeczywistości, wahaniach inflacji, czy wysokich kosztach wynajmu mieszkań, problemy z płynnością finansową nie oznaczają życiowej niezaradności, ale są sumą tego, nad czym przeciętny konsument nie ma pełnej kontroli.
W ramach naszych badań określiliśmy powody korzystania z pożyczek i ich postrzeganie przez konsumentów. Nasi klienci biorą pożyczki na różnorodne cele: wakacje, zapewnienie płynności finansowej, nowy sprzęt czy wyprawkę do szkoły. Na podstawie wyników badań wyodrębniliśmy obszar, który jest najważniejszy dla naszych klientów. KredytOK to przede wszystkim wygodne i przyjazne pożyczki dla wszystkich (niezależnie od powodów), którzy chcą uzupełnić braki w budżecie i skorzystać z różnorodnej oferty, od chwilówek po produkty ratalne”. – komentuje Tarik Hassan, Zastępca Dyrektora Departamentu Sprzedaży i Marketingu Capital Service S.A., właściciela marki KredytOK.
Kreatywnie i bliżej klienta: Panda
Nowy wizerunek marki, obejmuje zarówno zmianę kolorów, kształt logo jak i stworzenie nowej idei kreatywnej.
Brand Hero marki została Panda – sympatyczny, uśmiechnięty bohater, który towarzyszy klientom, gdy potrzebują finansowego wsparcia. Razem z hasłem: „KredytOK. Pożyczki całkiem OK”, marka pokazuje z jednej strony, że pożyczki to zwyczajna, codzienna ludzka potrzeba, a z drugiej podkreśla elastyczność oferty KredytOK. Od strony produktowej jest to zarówno tak zwana chwilówka jak i pożyczka spłacana nawet w 48 ratach. Od strony dystrybucji klienci są obsługiwani online, a ci, którzy czują się mniej swobodnie w internecie, mają do dyspozycji kanał obsługi telefonicznej.
Z kolei nowa strona www wygląda nie tylko bardziej estetycznie, ale jest również bardziej dostępna, dzięki wdrożeniu standardów WCAG 2.1 (Web Content Accessibility Guidelines) — wytycznych dotyczące dostępności treści internetowych dla osób z niepełnosprawnościami np. wzroku, słuchu, ruchu, ale też z niepełnosprawnością intelektualną czy zaburzeniami poznawczymi.
Capital Service S.A. przystąpiła także do stosowania „Dobrych Praktyk w zakresie dystrybucji usług przez instytucje pożyczkowe”. Kodeks został opracowany przez Związek Przedsiębiorstw Finansowych wspólnie z zainteresowanymi instytucjami pożyczkowymi i pod patronatem Urzędu Komisji Nadzoru Finansowego. To zobowiązanie wobec klientów i partnerów biznesowych, stanowiące potwierdzenie zaangażowania w prowadzenie działalności w przejrzysty, etyczny i odpowiedzialny sposób.
***
Właścicielem marki KredytOK jest Capital Service S.A. wpisana do Rejestru Instytucji Pożyczkowych prowadzonego przez Komisję Nadzoru Finansowego pod numerem: RIP 000123. Capital Service S.A. jest Małą Instytucją Płatniczą nadzorowaną przez Komisję Nadzoru Finansowego, wpisaną do Rejestru Usług Płatniczych pod numerem MIP 140/2022. Spółka specjalizuje się w udzielaniu pożyczek online z wypłatą na konto i sukcesywnie optymalizuje procesy sprzedaży i obsługi w celu ciągłego podnoszenia jakości świadczonych usług. Zarówno wzięcie pożyczki, jej obsługa i spłata są realizowane zdalnie przez Contact Center lub całodobowo online przez konto klienta w serwisie www. Spółka znajduje się również w gronie pracodawców zrzeszonych wokół Koalicji na Rzecz Przyjaznej Rekrutacji i aktywnie prowadzi programy stażowe wspierające wejście i powrót na rynek pracy.