W 2015 roku pożyczkodawcy bardzo intensywnie reklamowali się w różnych mediach – od telwizji, przed radio i prasę po internet, który jest dla nich niezwykle istotnym kanałem sprzedaży. Według analiz Instytutu Monitorowania Mediów, od lat najaktywniejszymi pożyczkodawcami w zakresie promowania swoich produktów jest Vivus oraz Provident.
W końcu nie na darmo mówi się, że reklama to połowa sukcesu sprzedażowego. Teoretycznie im przekaz jest zabawniejszy i zawiera bardziej chwytliwe oraz zapadające w pamięć hasło, tym lepiej, bo jest szansa, że dotrze do większego grona potencjalnych klientów. Jednak za sukcesem sprzedażowym stoi też druga kwestia – produkt lub usługa, którą dana marka chce sprzedać. W przypadku sektora pożyczek pozabankowych, firmy musiały sporo się napracować, aby przede wszystkim zmienić wizerunek szybkich pożyczek. Z pewnością 2015 rok pod tym względem był kluczowy. I nie chodzi tylko o zatwierdzenie ustawy antylichwiarskiej (zacznie obowiązywać w marcu 2016 roku), która z założenia ma chronić klientów przed m.in. nadmiernymi i nieuzasadnionymi kosztami pożyczek. Rynek obronił się poprzez swoje działania, udowadniające, że funkcjonuje na jasnych i przejrzystych zasadach i ma niewiele wspólnego z tzw. parabankami, a także jest atrakcyjnym uzupełnieniem oferty bankowej.
Bocian Pożyczki, Vivus, Visset, Wonga i Net Credit – tylko jedna z tych marek wróci z Loan Magazine Awards 2015 bogatsza o statuetkę za Reklamę Roku. Zwycięzcę tej kategorii plebiscytu Loan Magazine Awards 2015 wybiorą pozostali uczestnicy rynku pożyczek pozabankowych. Oto reklamy, które zostały nominowane w tej kategorii.
- Bocian Pożyczki
https://www.youtube.com/watch?v=BPgoiUcpb4o
https://www.youtube.com/watch?v=EWWKKJ-ZRZ0
- Visset
https://www.youtube.com/watch?v=aCs5IrzrlP8
- Wonga