Santander Bank Polska udostępnił potwierdzanie tożsamości przy zakładaniu konta online za pomocą aplikacji mObywatel.
Od teraz przy składaniu wniosku o konto online, na stronie banku albo w aplikacji mobilnej (przed zalogowaniem), można potwierdzić tożsamość również za pomocą aplikacji mObywatel.
– W Santander Bank Polska dbamy, aby zgodnie z naszą strategią TX, udostępniać naszym klientom nowe możliwości w kanałach zdalnych. Systematycznie udostępniamy kolejne produkty online i upraszczamy procesy, aby codzienne bankowanie było łatwe i wygodne. Nowa metoda potwierdzania tożsamości wpisuje się w te założenia. Dzięki niej otwierający konto zrobią to szybko, bez konieczności załączania zdjęć dowodu, czy umawiania się z kurierem, w celu potwierdzenia tożsamości – mówi Przemysław Dukiel, dyrektor obszaru codzienne bankowanie w Santander Bank Polska.
Aby skorzystać z możliwości potwierdzenia tożsamości przez mObywatela należy:
W telefonie podczas wypełniania wniosku, wybrać „idź do mObywatel” (trzeba mieć zainstalowaną tę aplikację), natomiast w komputerze podczas wypełniania wniosku zeskanować QR kod, za pomocą aplikacji mObywatel.
W obu przypadkach trzeba potwierdzić dane i wyrazić zgodę na przekazanie ich do banku, a następnie wrócić i kontynuować wypełnianie wniosku.
Dla tych, którzy nie korzystają z aplikacji mObywatel, dostępne są dwie metody: na selfie lub weryfikację tożsamości przez kuriera.
Nota prawna
Wyjaśnienia pojęć i definicji usług reprezentatywnych są na santander.pl/PAD. Aplikacja Santander mobile to usługa bankowości elektronicznej. Konto to rachunek płatniczy. Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego. Stan na 1.10.2024 r.