- Fintech, założony przez doświadczonych menedżerów z branży, prostą integracją łączy dziesiątki dostawców BNPL i setki tysiące sprzedawców z sektora MŚP w CEE
- Liderami jednej z największych rund pre-seed w regionie są globalne fundusze: Concentric, Passion, RTP Global oraz Tuesday Capital
- Jednym z głównych biznesowych celów Paypercut jest m.in. szybki rozwój w Polsce, gdzie usługi “Kup teraz, zapłać później” odpowiadają już za zakupy rzędu niemal 11 mld zł rocznie
Paypercut to europejski fintech, umożliwiający małym i średnim sprzedawcom oferowanie opcji „Kup teraz, zapłać później” (BNPL) za pomocą prostej integracji. Teraz spółka założona przed m.in. byłych menedżerów brytyjskiego unicorna SumUp, pozyskała 2 mln EUR w rundzie pre-seed. To jedna z największych takich rund w segmencie firm zajmujących się płatnościami w regionie. Przewodzi jej fundusz Concentric, do którego dołączyli Passion Capital, RTP Global, Tuesday Capital oraz Robin Capital i Angel Invest Ventures.
WSZYSCY DOSTAWCY BNPL W JEDNYM MIEJSCU
Agregator BNPL od Paypercut łączy w jednym miejscu szereg podmiotów oferujących tę usługę. Sprzedawcy integrują z nim tylko raz, a następnie mogą w łatwy sposób pozwolić kupującym wybrać preferowanego dostawcę BNPL przy kasie lub pozwolić algorytmowi automatycznie skierować transakcję do najszybszego lub najtańszego dostawcy. Środki rozliczane są lokalnych walutach i trafiają bezpośrednio na konto bankowe sprzedawcy. Sama usługa skierowana jest głównie do sprzedawców online z sektora MŚP: dla nich cały proces onboardingu na platformie Paypercut jest w pełni cyfrowy, skracając formalności z kilku tygodni do kilku dni.
– Sprawna, płynna finalizacja sprzedaży jest kluczowa. Jedno odrzucenie ze strony dostawcy BNPL może zabić cały koszyk zakupowy w oczach sprzedawcy jak i kupującego. Łącząc dostawców o różnych profilach ryzyka, dajemy kupującym wybór, a sprzedawcom poczucie bezpieczeństwa. Sprzedawcy z sektora MŚP w naszym regionie byli latami zaniedbywani. Nasz produkt w końcu stawia ich na pierwszym miejscu – podkreśla Stoil Vasilev, CEO Paypercut, mającego swoje korzenie m.in. w Sofii (Bułgaria).
Cały zespół założycielski Paypercut to doświadczeni liderzy z branży fintech, sam Stoil Vasilev był wcześniej wicedyrektorem ds. rozwoju korporacyjnego i finansów w SumUp. Wraz z nim są też Emil Savov (CRO, stworzył sieć partnerską w SumUp w CEE oraz założył 84bits – firmy przejętą przez SumUp) i Irlandczyk Gareth Walsh (COO, były globalny szef działu ryzyka i zgodności w SumUp oraz były CCO w Payhawk).
POLSKA CELEM SZYBKIEJ EKSPANSJI
Pozyskane finansowanie spółka przeznaczy na rozszerzenie współpracy z dostawcami BNPL w regionie, wprowadzenie procesów onboardingu w kolejnych lokalnych językach oraz rozwój sieci partnerskiej, współdzielącej przychody z nowych wdrożeń w regionie CEE. Obecnie Paypercut obsługuje już transakcje w Bułgarii, Rumunii i Grecji, a w najbliższych miesiącach planuje wejście na rynki Polski, Czech i Turcji. W tym kontekście polski rynek jest dla startupu wyjątkowo obiecujący: tylko w zeszłym roku wartość transakcji dokonanych za pomocą BNPL podwoiła się do 10,7 mld zł. W tym roku, według różnych szacunków, z tego typu rozwiązania skorzysta już ponad 3 mln Polaków, kupując w ten sposób towary i usługi za ponad 15 mld zł. Zaś według prognoz ResearchAndMarkets, cały europejski sektor BNPL wzrośnie z 170,2 mld USD w 2024 r. do niemal 300 mld USD w 2030 r.
– Mali sprzedawcy z CEE wciąż żonglują opcjami BNPL od jednego dostawcy. Paypercut rozwiązuje ten problem jednym ruchem — to agregator zbudowany wokół lokalnych przepisów i nawyków zakupowych, prowadzony przez foiunderów, którzy już rozwijali płatności w tym regionie – mówi Alex Stroud, dyrektor z funduszu Concentric.
– Zainwestowaliśmy w Paypercut ze względu na jakość zespołu i jasność strategii. Jedna integracja, natychmiastowy onboarding, wypłaty w wielu walutach — proste odpowiedzi na realne problemy sprzedawców. Do tego z infrastrukturą, którą można rozszerzyć daleko poza ten region – dodaje Ethan Imboden, partner w Tuesday Capital.