Pozytywna informacja może otworzyć drzwi do licznych przywilejów

dodał Sylwia Stwora
1 komentarzy

Przez wiele lat biura informacji gospodarczej były postrzegane wyłącznie w kategoriach baz dłużników, które niemal równie skutecznie jak Biuro Informacji Kredytowej potrafiły zniweczyć plany kredytowe. Jednak to stereotypowe podejście ulega zmianie, a wśród Polaków rośnie świadomość tego, że warto figurować w BIG jako posiadacz pozytywnej informacji. Może to bowiem przełożyć się na liczne benefity podczas korzystania z usług zarówno banku, firmy pożyczkowej, jak i innych instytucji finansowych oraz podmiotów handlowo-usługowych.

Pozytywna informacja, czyli jaka?

Pilnowanie terminów spłaty raty kredytu, opłacania czynszu i rachunków za prąd, wodę, internet, telefon, telewizję kablową oraz innych zobowiązań finansowych wiąże się nie tylko ze spokojem ducha i portfela. Dzięki rzetelności, budujemy wizerunek solidnego i wiarygodnego płatnika. Nasze podejście do kwestii płatności może zostać docenione przez naszych kontrahentów czy przedsiębiorców, z którymi jesteśmy związani umową o świadczenie określonych usług, którzy w zamian umieszczają w rejestrach biur informacji gospodarczej, takich jak Rejestr Dłużników ERIF czy KRD (Krajowy Rejestr Długów) pozytywną informację na nasz temat. Pozytywną, czyli poświadczającą to, że potrafimy sprawnie zarządzać domowym czy firmowym budżetem, a utrzymanie płynności finansowej nie stanowi dla nas problemu.

Kto zagląda do BIG-ów?

Najczęściej zapytania odnośnie wiarygodności płatniczej potencjalnego klienta czy kontrahenta wysyłają firmy pożyczkowe, banki, dostawcy internetu i telewizji, operatorzy telefonii komórkowej i inni przedsiębiorcy. Do tego kręgu należą też osoby prowadzące działalność gospodarczą, które wystawiły fakturę z odroczonym terminem płatności.

anna-marcinkowskaZ dostępu do bazy pozytywnych informacji może skorzystać każdy klient mający podpisaną umowę z KRD Biurem Informacji Gospodarczej. Obecnie korzystają z niego firmy zróżnicowane zarówno pod względem wielkości, jak i sektorów gospodarki, w których działają – mówi Anna Marcinkowska, menedżer produktu FairPay. Popularność informacji pozytywnej rośnie z dnia na dzień. W naszej bazie danych znajduje się już ponad milion takich wpisów – dodaje.

edyta-szymczak-erif-alimentyZ informacji pozytywnych mogą korzystać wszyscy uczestnicy rynku, od których charakter działalności wymaga dokładnej weryfikacji klientów. Ponadto informacje pozytywne, będące dowodem wiarygodności firmy czy konsumenta, wzmacniają bezpieczeństwo na rynku. Dają one możliwość pełniejszej oceny ryzyka, umożliwiają podejmowanie optymalnych decyzji biznesowych i mogą stanowić wyróżnienie sumiennych klientów i kontrahentów np. jako element programów lojalnościowych – wyjaśnia Edyta Szymczak, prezes zarządu Rejestru Dłużników ERIF BIG S.A., właściciela serwisu infoPozytywni.pl.

Korzystaj na pozytywnej informacji

Pozytywna informacja to nie tylko suchy wpis do rejestru. Posiadając potwierdzenie tego,  że terminowo wywiązujemy się ze swoich zobowiązań finansowych, dajemy bankowi, firmie pożyczkowej czy operatorowi komórkowemu sygnał, że warto nam zaufać i można nas nagrodzić za trzymanie w ryzach swojego budżetu.

edyta-szymczak-erif-alimentyInformacje pozytywne pomagają płatnikom budować wiarygodność w oczach usługodawców, dzięki niej płatnicy stają się godnymi zaufania klientami. Dodatkowo płatnicy za ich sprawą budują pozytywną historię płatniczą i zyskują większą kontrolę nad swoimi wydatkami, pilnują terminów płatności za rachunki, faktury i inne zobowiązania, aby móc otrzymać wpis pozytywny. A co za tym idzie – uczą się systematyczności w regulowaniu zobowiązań i unikają długów. Ponadto usługodawcy, implementując informacje pozytywne do swoich procesów, mogą docenić swoich klientów za ich rzetelność płatniczą np. upraszczając i przyspieszając proces przyznawania pożyczek lub kredytów, czy oferując lepsze warunki umów na usługi abonamentowe – tłumaczy Edyta Szymczak, prezes zarządu Rejestru Dłużników ERIF BIG S.A.

anna-marcinkowskaKorzyści może być wiele. W przypadku firm jest to przede wszystkim większa wiarygodność płatnicza, która w negocjacjach z kontrahentami pozwala negocjować niższe ceny lub lepsze warunki umów. W przypadku konsumentów benefitami mogą być na przykład specjalnie przygotowane oferty czy rabaty. Te już pojawiają się na rynku, a z czasem będzie ich jeszcze więcej. Z drugiej strony, działania firm premiujących rzetelnych klientów sprawią, że ci chętniej będą korzystać z oferowanych przez nich usług. W ten sposób zwiększą przywiązanie do swojej marki, a także lojalność klientów – uważa Anna Marcinkowska, menedżer produktu FairPay.

Pozytywna informacja będzie też jednym z tematów konferencji „Loanline nowych możliwości sektora pożyczkowego”, która odbędzie się 8 października 2015 roku w Hotelu Mercure we Wrocławiu. Podczas dyskusji, którą poprzedzi prezentacja Sławomira Grzelczaka, wiceprezesa zarządu Biura Informacji Kredytowej, eksperci zastanowią się nad wyceną lojalności klienta i jego faktyczną wartością dla firmy pożyczkowej. Spróbują również znaleźć odpowiedź na pytanie: W jaki sposób tworzenie pozytywnej informacji w Biurach Informacji Gospodarczej wpłynie na rozwój branży, szybkość podejmowania decyzji oraz na ile zdeterminują cenę oferowanych produktów. W dyskusji udział wezmą: Rafał Tomkowicz (redaktor prowadzący Loan Magazine), Anna Pakulska (dyrektor sprzedaży w obszarze klienta strategicznego Rejestru Dłużników ERIF BIG SA), Bartosz Pundyk (Deltavista Services Sp. z o.o.), Adam Dardas (Debt Collection Manager, Kreditech) oraz Anna Marcinkowska (pełnomocnik zarządu ds. prawnych, Krajowy Rejestr Długów oraz menedżer produktu FairPay). Konferencja startuje o godz. 10. 00.

 

 

Udział w konferencji jest płatny i wynosi 400 zł netto od osoby. Aby zarejestrować się jako uczestnik konferencji, należy wysłać maila na adres: [email protected] z danymi rejestracyjnymi (imię, nazwisko, firma) oraz dokonać wpłaty na podane poniżej konto:

Sfera Finansów SA

Alior Bank SA: 95 2490 0005 0000 4520 4493 8894

Liczba miejsc ograniczona!

Podobne wpisy

Zamieść komentarz