PragmaGO rozpoczyna publiczną subskrypcję na 2-letnie (a dokładnie 2 lata i 3 miesiące) obligacje niezabezpieczone. Spółka oferuje oprocentowanie na poziomie 12,20%* (oprocentowanie zmienne, oparte o WIBOR 3M powiększony o marżę w wysokości 5,30 punktów procentowych, odsetki wypłacane kwartalnie). Zapisy potrwają od 13 do 26 czerwca 2023 r. Obligacje będą notowane na rynku regulowanym GPW Catalyst.
Nasze ostatnie dwie emisje obligacji (serii B2 i B3) zakończyły się sukcesem i wysoką redukcją zapisów (odpowiednio 66% i 48%). To dla nas potwierdzenie, że inwestorzy mają zaufanie do naszej Spółki. W obecnej ofercie obligacji planujemy pozyskać do 20 mln zł. – mówi Tomasz Boduszek, Prezes Zarządu PragmaGO.
W 2022 roku, dzięki szeroko zakrojonym działaniom sprzedażowym wzrosła świadomość marki PragmaGO, co przełożyło się na rosnącą liczbę klientów – Spółka obsłużyła 13,4 tys. przedsiębiorców. PragmaGO osiągnęła także rekordowe przychody ze sprzedaży – wartość nominalna sfinansowanych należności wyniosła 1,63 mld zł (wzrost o 58% r/r). PragmaGO rozwija zarówno produkty faktoringowe, jak i pożyczki online, stawiając na wygodę klienta i nowe rozwiązania UX/UI. W zakresie innowacyjnych usług embedded finance, Spółka wprowadziła do oferty m.in. finansowanie w modelu Merchant Cash Advance i Revenue-based Financing.
Pomimo znacznego wzrostu portfela pracujących wierzytelności, utrzymaliśmy niski poziom zadłużenia: dług finansowy netto wyniósł na koniec 2022 roku 123% kapitałów własnych, przy dopuszczalnym, wg kowenantów finansowych, poziomie 400%, co stwarza możliwości dalszego intensywnego rozwoju skali naszego biznesu. Aktywa PragmaGO charakteryzują się wysoką płynnością: wpływy gotówkowe z aktywów finansowych wyniosły w 2022 r. 1,4 mld zł przy długu finansowym netto w wysokości 131 mln zł. – dodaje Tomasz Boduszek.
Od 2021 roku inwestorem strategicznym Spółki jest fundusz Enterprise Investors, a obligacje PragmaGO są obecne na rynku Catalyst od 2011 roku.