Provident powiększa ofertę produktową, aby zdystansować konkurencję

dodał Sylwia Stwora
0 komentarze

Prawie 18-letnia obecność Providenta ma polskim rynku pozabankowym pozwoliła wypracować firmie mocną pozycję, jednak konkurencja oferująca pożyczki online nie śpi i depcze po piętach liderowi. Aby nie zmniejszyć dystansu, najstarszy pożyczkodawca nad Wisłą poszerza swoje usługi o pożyczki konsolidacyjne oraz kredyty dla sektora MSP. Dodatkowo, priorytetem staje się sprzedaż internetowa.

providentRok 2014 grupa International Personal Finance, której częścią jest Provident Polska, zanotowała wzrost liczby klientów o 2 proc., natomiast liczba udzielonych zobowiązań finansowych była o 5 proc. wyższa niż rok wcześniej. Jesli chodzi o przychód, był on o 13 proc. większy niż w 2013 roku. W tym roku marka prowadząca dzialalność w 13 krajach (m.in. Polska, Bułgaria, Meksyk) zamierza otworzyć kolejne kanały sprzedaży w nowych miejscach, m.in. w Hiszpanii. Jesi chodzi o polski oddział Providenta, to spółka zyskała 1 proc. nowych klientów oraz udzieliła o 3 proc. więcej pożyczek niż w 2013 roku. W sumie z usług pożyczkodawcy skorzystało 848 tys. osób w Polsce i na Litwie, zadłużając się łącznie na 33 mln zł. Zysk przed opodatkowaniem za 2014 rok był o 14 proc. wyższy niż w 2013 roku.

Rosnąca popularność rynku pozabankowego, jak również wzmożona aktywność firm pożyczkowych udzielających tzw. chwilówek sprawia, że Provident zwraca się w stronę innowacyjnych rozwiązań, które mają mu pomóc w utrzymaniu ugruntowanej pozycji. Wśród nowych produktów wdrożonych do oferty znajduje się pożyczka konsolidacyjna, pozwalająca uregulować zobowiązanie zaciągnięte u konkurencji, które ze względu na przekroczenie terminu spłaty zrodziło dodatkowe opłaty. Można skorzystać również z pożyczki ze spłatą miesieczną (wcześniej funkcjonowała opcja tygodniowych rat).

Z kolei w tym roku w ofercie ma znaleźć się rozwiązanie dla małych i średnich firm z krótkim stażem i prowadzonych przez indywidualnego przedsiębiorcę. Pożyczka ma pomóc w pokryciu bieżących wydatków związanych z prowadzoną działalnością.

Innym udogodnieniem, które ma pomóc w zwiększeniu liczby klientów jest internetowy kanał sprzedaży w postaci spółki Hapi Pożyczki, umożliwiającej zaciągnięcie pożyczki online od 1,5 do 7,5 tys. zł.

 

Sylwia Stwora

Podobne wpisy

Zamieść komentarz