Revolut Bank ma już 5 milionów klientów w Polsce

dodał Rafał Tomkowicz
  • Revolut ma już nad Wisłą ponad 5 mln klientów. Do banku dołącza +1 mln Polaków rocznie. Jeżeli utrzyma dynamikę, przekroczy próg 6 mln klientów w Polsce do końca 2026 roku.

  • Polska jest czwartym największym rynkiem Revolut pod względem liczby klientów, po Wielkiej Brytanii, Francji i Hiszpanii. Revolut ma 15 mln klientów w regionie Środkowej i Wschodniej Europy (CEE) i ponad 60 mln na świecie.

  • W Polsce klienci używają Revolut jako konta do codziennych finansów, wysyłania przelewów, planowania budżetu, kredytów, oszczędności, inwestycji, darowizn i płatności kartą. Revolut realizuje dla klientów średnio 69 mln transakcji miesięcznie w Polsce i 1,2 mld na świecie.

Revolut, globalna aplikacja finansowa, z której korzysta ponad 60 milionów klientów na świecie, przekroczył próg 5 milionów klientów nad Wisłą. Polska to czwarty największy, pod względem liczby klientów, rynek Revolut na świecie (po Wielkiej Brytanii, Francji i Hiszpanii). Oprócz rosnącej liczby Polaków używających Revolut jako głównego konta, bank przyciąga nowych klientów (1 mln rocznie). W październiku 2022 roku miał 2 mln klientów w Polsce. W 2023 roku 3 miliony. W 2024 roku 4 miliony. A dziś 5 milionów. Jeśli utrzyma dynamikę, przekroczy próg 6 mln klientów w Polsce w 2026 roku.

Długoterminowe inwestycje

Revolut powstał w 2015 roku w Londynie. Rok później powstało biuro Revolut w Krakowie (2016). Dziś Revolut zatrudnia na świecie ponad 10 tys. osób, w tym 1100 nad Wisłą. Cyfrowy bank stale inwestuje i rozwija w Polsce swoje huby kompetencyjne: Credit Hub, FinCrime Hub, Support Hub i Tech Hub (w którym pracuje 359 inżynierów oprogramowania, analityków danych i ekspertów cyberbezpieczeństwa). Polska, dzięki skali i popularności usług fintech, to rynek gdzie Revolut buduje i testuje nowe produkty (np. pierwszy rynek w regionie EOG i Szwajcarii gdzie Revolut udostępnił produkt oszczędnościowy, karty kredytowe, czy bilety na transport publiczny).

Od karty podróżnej, do konta na co dzień

Polacy szybko zauważyli aplikację Revolut oferującą konto wielowalutowe, wymianę walut i błyskawiczne przelewy p2p, doceniając ją jako przydatne narzędzie w podróży. Revolut wchodził w 2018 rok z 30 tys. klientów w Polsce. Po oficjalnym starcie, udostępnił lokalne numery IBAN oraz support i aplikację po polsku, kończąc 2025 rok z 250 tys. klientów. Revolut do dziś sprawdza się w podróży, ale nawet w szczycie sezonu turystycznego (np. lipiec-sierpień b.r.) 60% płatności polskich klientów stanowią lokalne transakcje w Polsce. Revolut to konto do codziennej bankowości i spraw finansowych.

Duży europejski bank, obecny w Polsce

Revolut pomaga 5 mln Polaków, w tym 48 tys. użytkownikom kont wspólnych (+50% w b.r.), radzić sobie z codziennymi kosztami życia. Ułatwiają to funkcje kontroli wydatków i budżetowania w aplikacji. 176 tys. polskich rodziców i dzieci używa konta, apki i kart <18 (+40% w b.r.) do edukacji finansowej przez praktykę. Z Revolut korzystają też gospodarstwa domowe by odłożyć pieniądze (oprocentowanie w zł do 5% w skali roku i w EUR do 2,7% w skali roku w planie Ultra). Depozyty Polaków w Revolut wzrosły do 5,9 mld zł na koniec 2024 r. (+56% r/r). Europejski Revolut Bank posiada pełną licencję bankową i jest regulowany bezpośrednio przez Europejski Bank Centralny i Bank Litwy (ma ponad 46 mln klientów w Europie).

Unikalna oferta, inna niż w bankach

Revolut to najczęściej pobierana aplikacja finansowa w Polsce od 2023 roku, nie bez powodu. Oferuje produkty, które trudno znaleźć w polskich bankach: jednorazową kartę wirtualną (do bezpiecznych zakupów w sieci), bezpłatny Express Elixir (PLN), przelewy SEPA Instant (EUR), usługę Robo-Doradztwa (półautomatyczne zarządzanie portfelem inwestycyjnym), karty eSIM (Polacy uruchomili w tym roku ponad 300 tys. pakietów Revolut eSIM), wygodny handel ułamkowymi akcjami, ETF-ami, złotem, kryptowalutami czy obligacjami. Z Revolut inwestuje już 595 tys. polskich klientów (+46% w b.r.) Revolut jest też w trakcie udostępniania w Polsce swojego programu lojalnościowego RevPoints, który pozwala zdobywać punkty dzięki codziennym transakcjom i wymieniać je 1:1 na mile lotnicze, lub zniżki na Noclegi i inne usługi.

Nowe cele i plany na przyszły rok

Tylko w tym roku Revolut udostępnił w Polsce m.in. raty w karcie kredytowej, giełdę do handlu walutami cyfrowymi Revolut X, bezprowizyjne plany inwestycyjne ETF, łatwy zakup biletów transportu miejskiego w 50 miastach Polski oraz funkcję in-app calls do połączeń głosowych z supportem w aplikacji. Revolut na świecie uruchamia kolejne banki (uzyskał licencje bankowe w Wielkiej Brytanii oraz Meksyku), a w Europie zakłada bankowe oddziały Revolut Bank UAB w kolejnych krajach UE (ma już ich 9 w Europie, działają w Irlandii, Francji, Hiszpanii, Holandii, Niemczech, Włoszech, Rumunii, Belgii i Portugalii).

Bank pierwszego wyboru

Celem Revolut jest zachęcenie Europejczyków do korzystania z niego jak z głównego konta (codzienne finanse, kredyty, pensje). Aby to ułatwić, Revolut integruje się z lokalnymi schematami płatności (Bizum w Hiszpanii, iDEAL i Tikkie w Holandii, Wero we Francji, Belgii i Niemczech oraz BLIK w Polsce). W Polsce bank ulokował swój regionalny Credit Hub, rozwija sprzedaż kredytów (gotówkowe,  konsolidacyjne), wprowadza nowe produkty (ostatnio raty w karcie kredytowej). Dzięki w pełni cyfrowemu procesowi, klienci mogą łatwo przenosić swoje kredyty z innych banków do Revolut.

Revolut chce w jednym miejscu spełniać wszystkie potrzeby finansowe klienta i jego bliskich. Od kont indywidualnych, wspólnych i dla dzieci, przez wielowalutowe karty debetowe i kredytowe, po intuicyjne narzędzia inwestycyjne jak Robo-Advisor, fundusze ETF czy obligacje, klienci mogą zarządzać swoim życiem finansowym w sposób prosty.

Choć początkowo Revolut zyskał popularność dzięki funkcjom do podróżowania, dziś staje się dla wielu osób preferowanym bankiem cyfrowym do zarządzania codziennymi kosztami życia, dzięki funkcjom budżetowania, kontroli wydatków i możliwości łatwego aplikowania o kredyt.

Cieszymy się z pozytywnego wpływu, jaki nasza aplikacja wywiera na życie polskich klientów i na lokalny rynek bankowo-finansowy. Jesteśmy wdzięczni za zaufanie, jakim darzą nas klienci w Polsce” – powiedziała Mariia Lukash, Head of Growth CEE w Revolut.

Pracujemy nad zwiększeniem wartości oferty usług i produktów Revolut dla klientów w Polsce. Chcemy rozszerzać nasze portfolio o klasyczne produkty bankowe, jak kredyty hipoteczne, o zaawansowane funkcje bezpieczeństwa, jak In-app calls, o długoterminowe niskokosztowe produkty inwestycyjne, jak plany inwestycyjne ETF, o usługi łączności, jak karty eSIM i lokalne plany taryfowe, czy o benefity związane ze stylem życia, jak program korzyści RevPoints.

Ponadto, chcemy poszerzać zakres usług codziennych od płatności BLIK, po transport publiczny. Naszym celem jest stanie się dla klientów bankiem pierwszego wyboru z pomocą lokalnych oddziałów Revolut Bank w Europie, także w Polsce” – powiedział Tomasz Jarczyk, Head of Credit, Poland & Europe North w Revolut Bank.

Podobne wpisy

Zamieść komentarz