Sekundy decydują: jak infrastruktura komunikacyjna zwiększa odporność cyfrową w bankowości

dodał Rafał Tomkowicz

W bankowości każdy moment jest cenny. Milisekunda opóźnienia w dostarczeniu wiadomości autoryzacyjnej SMS z kodem OTP/ 2FA może skutkować utratą transakcji, a brak przejrzystości – naruszeniem regulacji. W takim środowisku kluczowe są trzy elementy: niezawodna infrastruktura, pełna transparentność i ścisła zgodność z wymogami regulatorów.

Nie bez powodu osiem z dziesięciu największych banków w Polsce korzysta z rozwiązań od Tide Software, wiodącego dostawcy platformy CPaaS w Polsce, który realizuje usługi również w rygorze outsourcingu bankowego. Klienci firmy za pośrednictwem wydajnej infrastruktury tej platformy wysyłają rocznie w Polsce około 1,5 miliarda SMS-ów. Z kolei klienci z samego sektora finansowego realizują około 2 mln połączeń głosowych dziennie – co pokazuje skalę obsługi w tej branży, przy jednoczesnej współpracy z wieloma innymi segmentami rynku.

Infrastruktura zapewniająca ciągłość operacyjną

Zapewnienie instytucjom finansowym cyfrowej odporności na awarie czy cyberataki od stycznia 2025 roku jest dodatkowo uregulowane rozporządzeniem DORA (Digital Operational Resilience Act).

Tide Software posiada strukturę telekomunikacyjną opartą o trzy niezależne data center na terenie Polski oraz własną numerację GSM/stacjonarną (około 250 000 numeracji) i łącza typu SIP Trunk/E1 ze wszystkimi lokalnymi operatorami – co gwarantuje realną odporność na ewentualne awarie operatorów i inne zdarzenia oraz pełną redundancję kanałów komunikacji.

W efekcie infrastruktura umożliwia obsługę kilkunastu tysięcy połączeń jednocześnie, a liczba skutecznie realizowanych prób połączeń mierzona jest w milionach – bez przestojów nawet przy największym natężeniu ruchu.

Kluczowym elementem dla banków w zakresie autoryzacji jest odrębny kanał SMS priorytetowych kodów jednorazowych OTP. Platforma zapewnia ich doręczenie w czasie do 3 sekund, co eliminuje opóźnienia i minimalizuje ryzyko odrzucenia transakcji.

Korzyści dla banku – więcej niż technologia

Bankowi decydenci zyskują narzędzie do natychmiastowej autoryzacji transakcji, której skuteczność sięga niemal 100% przy wysyłkach SMS do 3 sekund – kluczowe, gdy każde opóźnienie może skończyć się utratą konwersji. Dzięki posiadaniu własnych kanałów (SIP, SMPP, HTTP GET, API REST) oraz pełnej kontroli nad routingiem, Tide Software oferuje wysoki poziom SLA.

Dodatkowo, dzięki redundancji – obecność zapasowych łączy i możliwość automatycznego przełączenia na alternatywnego operatora – zapewnia ciągłość działania także w przypadku awarii głównego kanału.

Real‑time dostęp do statystyk kampanii SMS, VMS i połączeń w platformie Tide CPaaS pozwala na audyt operacji, szybkie wykrywanie odchyleń oraz generowanie dokumentacji zgodnej z potrzebami KNF czy UODO – obejmującej 100% raportów DLR, logi oraz API integracyjne.

W działach windykacyjnych i call center automatyczna rotacja numeracji z 19 ustawialnymi scenariuszami (losowymi, geograficznymi, historycznymi) zwiększa wskaźnik odbieralności średnio o 50%, co przekłada się na efektywniejszą obsługę portfolio przeterminowanego.

Partner godny zaufania

Gdy jest zapewniona szybka autoryzacja, gdy infrastruktura jest odporna, a zarazem wydajna, bank zyskuje partnera, który spełnia najwyższe wymagania.

Tide Software współpracuje ze wszystkimi polskimi i zagranicznymi operatorami telekomunikacyjnymi. Posiada m.in. trzy niezależne data center w Polsce, własną numerację, 100% DLR. Oferuje real‑time raportowanie, backup operatorów, automatyczną rotację numerów i wiele kanałów do komunikacji biznesowej. Stanowi to komplet narzędzi i pełen pakiet strategicznego wsparcia komunikacyjnego dla banku, który autoryzuje dostęp do usług bankowych klientów, zgodnie z wymaganiami KNF/UODO/UKE/EBA.

Podobne wpisy

Zamieść komentarz