- Ewelina Orzechowska zostaje nową Country Manager polskiego oddziału Twisto, wnosząc bogate doświadczenie w zakresie rozwoju biznesowego i strategicznego.
- Twisto, czeski fintech, obchodzi piątą rocznicę działalności na polskim rynku. Usługa dotychczas przyciągnęła już prawie 1,4 miliona klientów.
- W nadchodzących latach Twisto zamierza dalej umacniać swoją pozycję w branży rozwiązań płatniczych a także szukać nowych partnerów do rozwoju biznesu wśród kluczowych polskich graczy e-commerce.
Warszawa, 14 listopada 2023 r. – Czeski fintech Twisto, wkracza w nową fazę rozwoju na polskim rynku. Ewelina Orzechowska przejmuje stery jako nowy Country Manager polskiego oddziału, wnosząc bogate doświadczenie zarówno w rozwoju komercyjnym i strategicznym. Do tej pory firma pozyskała blisko 1,4 miliona klientów. W nadchodzących latach fintech planuje umocnić swoją pozycję na rynku, jako innowatora w zakresie rozwiązań technologicznych w sektorze płatności. Fintech będzie pracować nad budowaniem nowych relacji z kluczowymi podmiotami polskiego e-commerce.
Twisto, czeski dostawca usług BNPL (kup teraz, zapłać później), świętuje pięć lat od wejścia na polski rynek. Ewelina Orzechowska, obecnie kierująca polskim oddziałem, to doświadczona liderka z 14-letnim doświadczeniem w rozwijaniu startupów z branży fintech i e-commerce. Wcześniej była prezesem pierwszej w Polsce firmy pożyczkowej SMS365, a w latach 2017-2021 pełniła funkcję dyrektora handlowego i marketingu w Cardinie, pierwszym niebankowym wydawcy kart płatniczych w Polsce. Orzechowska przyczyniła się również do uruchomienia Credit365, pierwszej firmy pożyczkowej online na Ukrainie, oraz platform e-commerce Finmarket oraz Polisa24.
„Twisto może być dumne ze swoich osiągnięć na polskim rynku. W ciągu ostatnich pięciu lat. zdobyło solidną pozycję, setki tysięcy klientów i tysiące partnerów e-commerce. Co więcej, przez lata zdobyło również cenne doświadczenie, które teraz wykorzysta w planowanej ekspansji na kolejne rynki europejskie. Osobiście z niecierpliwością czekam na wyzwanie, jakim jest uczynienie z polskiego oddziału Twisto rentownego biznesu i dalsze zwiększanie jego obecności w sektorze płatności. Nie stanie się to z dnia na dzień, ale jesteśmy już na dobrej drodze” – komentuje Ewelina Orzechowska, nowy Country Manager Twisto w Polsce.
Pół miliona klientów w pięć lat
Twisto weszło na polski rynek we wrześniu 2019 r. i już w pierwszym miesiącu przyciągnęło 25 000 klientów. Do 2021 r. przeciętny polski użytkownik dokonywał 14 transakcji miesięcznie za pomocą odroczonych płatności Twisto, prawie co drugi dzień. Do tej pory prawie 1,4 miliona zarejestrowanych i niezarejestrowanych klientów skorzystało z usług Twisto. Sukces na polskim rynku Twisto zwieńczyło integracją, Allegro. Marketplace zdecydował się wdrożyć Twisto na swojej czeskiej stronie jako wyłącznego dostawcę metod płatności BNPL. Wejście na polski rynek było jednak również ważnym sprawdzianem i dużą lekcją pokory dla Twisto.
„Sposób korzystania z usług Kup Teraz Zapłać Później przez polskich klientów różni się od sposobu korzystania z tego typu usług przez klientów czeskich. Widzimy, że płatności odroczone zarówno jak i płatność podziel na 3, cieszą się dużym zainteresowaniem polskich użytkowników, ponadto nasz lokalny rynek ma więcej konkurentów. Z drugiej strony, w swojej historii, Twisto jako dostawca usług Buy Now Pay Later, musiało się mierzyć z częstymi i dość wyrafinowanymi próbami nadużywania swoich usług. Rynki polski i czeski znacząco się od siebie różnią a co za tym idzie różni się ich sposób świadczenia usłus. Myślę, że to będzie największe wyzwanie na najbliższe lata – komentuje Orzechowska.
Ewelina Orzechowska, Country Manager Twisto Polska
Absolwentka Wydziału Lingwistyki Stosowanej Uniwersytetu Warszawskiego, ekspert z ponad 14-letnim doświadczeniem w rozwijaniu startupów internetowych (w branży fintech i e-commerce). Od 2009 roku związana z powstaniem i długofalowym rozwojem SMS365, pierwszej w Polsce firmy pożyczkowej online i jednego z pionierów w tym segmencie oraz jedna z pierwszych członkiń Związku Firm Pożyczkowych. Opracowała i wprowadziła nowy model biznesowy zgodny z ustawą o kredycie konsumenckim, w 2017 r uzyskała licencję Krajowej Instytucji Płatniczej, oraz wprowadziła na polski rynek pierwszą pozabankową kartę kredytową – Cardina. Była również zaangażowana w uruchomienie pierwszej firmy pożyczkowej na rynku ukraińskim – Credit365. Przyczyniła się również do rozwoju platform e-commerce Finmarket i Polisa24.