Ambitnie rysują się plany Vivus Finance nie tylko na najbliższy miesiące, ale cały przyszły rok. Z końcem grudnia czołowa firma z sektora pożyczek online chce obsługiwać blisko 500 tys. osób, a do połowy przyszłego roku zanotować wynik o połowę wyższy. W zrealizowaniu tych planów mają pomóc nowoczesne rozwiązania oraz zmiana strategii marketingowej, choćby współpraca ze sklepami internetowymi, podniesienie limitu maksymalnej pożyczki, uruchomienie aplikacji mobilnej czy skrócenie czasu przelania gotówki na konto pożyczkobiorcy do zaledwie 5 minut.
Vivus pojawił się na polskim rynku w lipcu 2012 roku i szacuje, że obecnie z jego usług korzysta 450 tys. pożyczkobiorców. Firma liczy na to, że ostatnie dwa miesiące tego roku i fakt, że dziennie udziela blisko 2 tys. zobowiązań, pozwolą jej osiągnąć planowany, półmilionowy rezultat. Rok 2014 ma być jeszcze lepszy, bo Vivus chce zwiększyć dzienny poziom udzielania krótkoterminowych świadczeń do 5 tys. sztuk i pierwszą połowę zamknąć z liczbą 1 mln klientów. W przyszłym roku przedsiębiorstwo należące do spółki 4finance Group będzie dążyć do sprzedaży miesięcznej rzędu 60-70 mln zł, natomiast rocznej w wysokości 700 mln zł.
Vivus może też pochwalić się niższym, średnim wskaźnikiem kredytów przeterminowanych powyżej 90 dni niż w branży consumer finance, gdzie wynosi on 16-19 proc., a u pożyczkodawcy niecałe 11 proc. Dobry wynik to zasługa precyzyjnego sprawdzania potencjalnych klientów w biurach informacji gospodarczej, Biurze Informacji Kredytowej orz bazie Związku Banków Polskich (System Dokumentów Zastrzeżonych).
Co pozwala fimrmie patrzeć tak optymistycznie w przyszłość? Vivus, wchodząc na polski rynek, udzielał pożyczek maksymalnie na 1800 zł. Obecnie stali klienci mogą sięgnąć nawet po 2,5 tys. zł, a pożyczając po raz pierwszy można dostać do 1,2 tys. zł na 30 dni i zwrócić tę kwotę bez odsetek. Oznacza to, że bierzemy 1,2 tys. zł i tyle samo oddajemy. Firma po raz kolejny zamierza podnieść próg górnego limitu zobowiązań, tym razem do 3,5 tys. zł.
Aktualnie klienci Vivusa mogą liczyć na to, że potrzebne im pieniądze pojawią się na ich koncie już po 15 minutach od złożenia i pozytywnego rozpatrzenia wniosku. Również na tym polu dojdzie do niemałej rewolucji, bo pożyczkodawca chce skrócić okres oczekiwania na gotówkę do 5 minut.
Vivus dopracował także profil klienta, do którego kieruje swoje usługi. Patrząc na najnowszą kampanię reklamową „Pieniądze współczesnych ludzi” widać, że lider pożyczek online chce pokazać, że oferując pieniądze dla szybkich, wyluzowanych, przezornych, łebskich i nowoczesnych, ma tak naprawdę gotówkę dla każdego. Chce tym samym dotrzeć do potencjalnych pożyczkobiorców, którzy dotychczas nie brali pod uwagę korzystania z możliwości zaciągnięcia pożyczki drogą internetową, aby pokazać, że jest to bardzo prosty, a zarazem wygodny sposób na dodatkowy zastrzyk finansowy.
Vivus upatruje swoją szansę również we współpracy z e-sklepami oraz stworzeniu aplikacji mobilnej, która pozwoliłaby zaspokoić nagłą potrzebę skorzystania z usług pożyczkodawcy niezależnie od miejsca i czasu.
Sylwia Stwora
Artivia.pl