Komisja Nadzoru Finansowego (KNF) jednogłośnie wyraziła zgodę na przejęcie części detalicznej Citi Handlowego przez VeloBank. Uzyskanie tej decyzji na tym etapie wskazuje na wysoką jakość przygotowania transakcji i pozwala stronom kontynuować działania w kierunku jej zamknięcia. Jest ono przewidziane na połowę 2026 roku.
Decyzja Komisji Nadzoru Finansowego
Decyzja KNF, która jest jedną z wymaganych, potwierdza, że proces przebiega zgodnie z przyjętym planem realizacji jednej z najbardziej znaczących transakcji w polskim sektorze finansowym ostatnich lat. W jej ramach VeloBank zakupi bankowość detaliczną Citi Handlowego, w tym: zarządzanie majątkiem, usługi maklerskie, bankowość mikroprzedsiębiorstw, karty kredytowe, pożyczki, kredyty detaliczne oraz sieć oddziałów. To transfer kluczowych kompetencji i produktów, który znacząco rozszerzy skalę działania VeloBanku.
– Zgoda KNF jest dla nas potwierdzeniem, że przygotowana przez nas transakcja spełnia najwyższe standardy. Jesteśmy na półmetku procesu, dzięki któremu część detaliczna Citi Handlowego stanie się integralną częścią VeloBanku. Kolejne etapy to finalizacja zakupu oraz integracji operacyjnej z pełnym poszanowaniem ciągłości działania i komfortu klientów. Proces został zaplanowany tak, aby zagwarantować klientom Citi Handlowego maksymalnie płynne i bezpieczne przejście do naszego banku. To o tyle naturalne, że instytucje doskonale się uzupełniają: profesjonalne doradztwo i trzy dekady doświadczenia z zaawansowanymi technologiami wygodnego bankowania i silnym, amerykańskim kapitałem, dającym globalne zaplecze finansowe – podkreśla Adam Marciniak, Prezes Zarządu VeloBanku.
Transakcja wzmocni pozycję VeloBanku
Transakcja wzmocni pozycję VeloBanku w segmencie bankowości detalicznej i klienta zamożnego, znacząco poszerzając skalę działania oraz potencjał rozwojowy banku – z korzyścią dla klientów, którzy będą mogli korzystać z połączonej sieci prawie 250 placówek w całej Polsce oraz zaawansowanych usług bankowości internetowej i mobilnej. Łączna wartość przejmowanych aktywów to około 6 mld zł kredytów, 22,1 mld zł depozytów oraz 8,9 mld zł aktywów pod zarządzaniem. Skala biznesu VeloBanku wzrośnie o około 30 mld zł.
– Zgoda Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) jest ważnym etapem naszych przygotowań do migracji bankowości detalicznej. Działamy zgodnie z harmonogramem, aby w połowie 2026 roku, po osiągnięciu pełnej gotowości operacyjnej, przyłączyć bankowość detaliczną do VeloBanku. Intensywnie współpracujemy z zespołami VeloBanku, być zapewnić naszym klientom sprawne i komfortowe przejście do ich nowego banku. Decyzja KNF jest też krokiem na drodze Citi Handlowy do stania się bankiem skupionym na swojej strategicznej działalności, czyli świadczeniu usług bankowości instytucjonalnej – wskazuje Elżbieta Czetwertyńska, Prezes Zarządu Citi Handlowy.
Wyjątkowa jakość obsługi, dostępność produktów finansowych oraz profesjonalizm VeloBanku został doceniony w niezależnych rankingach i badaniach. Bank zajął pierwsze miejsce w rankingu satysfakcji klientów detalicznych w najnowszej edycji Monitora satysfakcji klientów banków 2024, który przygotowuje ARC Rynek i Opinia. VeloBank odnotował największy wzrost ocen w porównaniu z poprzednią edycją rankingu, zdobywając uznanie klientów m.in. za konkurencyjne opłaty i prowizje oraz wygodny i profesjonalny kontakt. VeloBank został także doceniony w tegorocznym rankingu „Instytucja Roku”, gdzie zdobył pierwsze miejsce w trzech kategoriach: najlepsza obsługa zdalna w bankowości osobistej, najlepszy zdalny proces otwarcia konta oraz najlepsza zdalna obsługa hipoteczna.
O dynamice VeloBanku świadczy też fakt, że równolegle do transakcji intensywnie rozwija ofertę inwestycyjną oraz usługi dla firm. VeloFunds TFI wkrótce uruchomi nowe fundusze otwarte i zamknięte, a także zintegruje ofertę z aplikacją. W pierwszej połowie przyszłego roku planowane jest uruchomienie biura maklerskiego, które zaoferuje doradztwo inwestycyjne i dostęp do instrumentów z rynku polskiego i giełd zagranicznych. Bank rozbudowuje portfel usług dla firm, razem z gwarancjami KUKE czy BGK, chcąc zapewnić sektorowi MŚP wszystko, czego potrzebuje do codziennego funkcjonowania i skutecznej ekspansji, w tym doradztwo dostępne 24 godziny na dobę.