5 zasad komunikacji wymagającej marki

dodał Tomasz Rafalski
0 komentarzy

Zasada „Nie ważne jak, byleby mówili” może sprawdzać się w showbiznesie, ale w firmowym świecie każdy woli unikać negatywnych opinii. W przypadku marek wymagających, takich jak banki, firmy pożyczkowe czy telekomunikacyjne, bardzo łatwo o kontrowersje, dlatego umiejętna komunikacja to klucz do budowy pozytywnego wizerunku. Przedstawiamy 5 zasad, którym powinna się podporządkować.

komunikacja marki

Po pierwsze: Dostarczaj rzetelnej informacji

Decydując się na usługę, każdy klient chce mieć pewność, że posiada pełną wiedzę na temat produktu, pozwalającą na podjęcie racjonalnej decyzji. Aby tak było, komunikacja nie może celowo zatajać jego kontrowersyjnych cech, ale raczej odwracać od nich uwagę.

Po drugie: Bądź na każde zawołanie

Obsługa klienta to mocny filar dobrej komunikacji. Bez niej mozolnie budowane relacje mogą się rozsypać, ponieważ klient odesłany z kwitkiem straci zaufanie do marki.

Po trzecie: Twórz pozytywne wartości

Każdemu produktowi towarzyszy określona gama skojarzeń, więc zadaniem dobrego marketera jest wybór i podkreślenie tych, które pomogą w zdobyciu zaufania i sympatii potencjalnych klientów. Przykładowo, sprzedając pożyczki nie mów o zobowiązaniach, ale o satysfakcji z możliwości realizowania własnych dążeń, a działając w branży medycznej, zamiast skupiać się na dolegliwościach, podkreślaj zyski płynące ze świetnego zdrowia i dobrego samopoczucia.

Po czwarte: Prowadź komunikację obok produktu

Sprzedaż to zadanie handlowca, a celem markera jest dbanie o to, żeby marka budziła jak najwięcej pozytywnych skojarzeń. Aby to robić nie tylko nie trzeba, ale wręcz nie można powoływać się na nią na każdym kroku. Na blogu lub fanpage’u zamieszczaj ciekawe i rozrywkowe treści, luźno związane z marką, które same w sobie mogą stać się pretekstem do odwiedzenia jej strony lub zainteresowania ofertą.

Po piąte: W razie wątpliwości zwróć się do agencji

W przypadku wymagających klientów brak wiedzy może mieć wyjątkowo przykre konsekwencje, więc najlepiej od razu oddaj markę w ręce fachowców. W ten sposób postąpiła firma Kasomat, oferująca szybkie pożyczki online, podejmując współpracę z internetową agencją marketingową Artivia.pl.

– Wiele firm decyduje się na outsourcing prowadzenia firmowego bloga i fanpage’a, to dobre rozwiązanie, pod warunkiem, że zajmują się tym profesjonaliści. My zdecydowaliśmy się na współpracę w tym zakresie z Artivia.pl. Codzienne wpisy na FB są bardzo atrakcyjne, oryginalne, najzwyczajniej „na czasie”. Jakość wpisów na blog jest bardzo użyteczna, a lekkie pióro redaktorów umożliwia nam zachowanie odpowiedniego dialogu z naszymi klientami i fanami – mówi Margita Kaczmarek, prezes zarządu firmy Kasomat. – Nadrzędną zasadą towarzyszącą nam przy poszukiwaniu właściwego kooperanta było oczekiwanie zachowania nieszablonowości, umożliwiającej stworzenie przekazu zachowania pewnego dystansu nawet do najpoważniejszych i najtrudniejszych spraw, jaką niewątpliwie jest kondycja domowych budżetów konsumentów. Chcielibyśmy w ten sposób stworzyć sobie przestrzeń do otwartej dyskusji, motywację do optymalizacji sytuacji finansowej klientów poprzez świadome decydowanie o oszczędnościach, ale i wydatkach domowych. Ponadto, skłonność konsumentów do zakupów jest naturalną przesłanką postępu, więc i o tym dużo u nas. Współpraca z Artivią umożliwia nam realizację naszych założeń, a młoda kadra redakcyjna zapewnia elastyczną synergię – wyjaśnia.

– Content marketing może pomóc w budowie pozytywnego wizerunku nawet w przypadku marek wymagających, którym często towarzyszą spolaryzowane opinie. We współpracy z firmą Kasomat zależy nam przede wszystkim na przeniesieniu komunikacyjnego punktu ciężkości z pożyczek na pozytywne doświadczenia zakupowe, związane z dodatkowym przypływem gotówki – tłumaczy Rafał Tomkowicz, dyrektor zarządzający Artivia.pl.

—————————————————————————————————————————————-

Artivia.pl

Artivia.pl to internetowa agencja marketingowa, skupiająca osoby posiadające doświadczenie i wiedzę ze wszystkich obszarów marketingu online. Pomaga klientom angażować odbiorców i budować długotrwałe relacje poprzez strategie i koncepcje marketingowe wykorzystujące głównie social media, content marketing oraz wiedzę z zakresu SEM i SEO. Artivia.pl dostarcza bazy wiedzy, treści poradnikowe i reporterskie, wywiady, zdjęcia, fotoreportaże, materiały graficzne, wideo i audio. Stanowi też wsparcie dla agencji PR oraz agencji interaktywnych.

Podobne wpisy

Zamieść komentarz