Klienci Banku Millennium mogą od teraz płacić zbliżeniowo za pomocą jeszcze szerszej gamy urządzeń ubieralnych – zegarków różnych marek, inteligentnych obrączek czy breloków. Stało się to możliwe dzięki wdrożeniu sześciu nowych usług płatniczych: Xiaomi Pay, Zepp Pay (Amazfit), Swatch Pay, Fidesmo Pay, Digiseq Pay i Tappy Pay.
Nowe metody płatności zbliżeniowych
Przed pierwszą płatnością klienci muszą dodać swoją kartę płatniczą do powiązanej z urządzeniem aplikacji. Usługi Digiseq Pay, Tappy Pay i Zepp Pay są dostępne tylko dla kart Mastercard. Pozostałe działają zarówno z kartami Visa, jak i Mastercard.
W zależności od wybranej technologii, płatności realizowane są za pomocą zegarka, opaski fitness, biżuterii lub innych gadżetów z funkcją NFC. W czasie płatności w sklepie wystarczy zbliżyć swoje urządzenie do terminala – w zależności od kwoty lub ustawień bezpieczeństwa może być wymagana autoryzacja transakcji, np. kodem PIN.
— Rynek urządzeń ubieralnych rozwija się niezwykle dynamicznie, a klienci coraz chętniej sięgają po rozwiązania, które łączą funkcjonalność z wygodą. Chcemy być częścią tej zmiany, dlatego udostępniamy nowe metody płatności zbliżeniowych, które pozwalają płacić zegarkiem, pierścionkiem czy brelokiem tak samo wygodnie i bezpiecznie, jak telefonem — komentuje Tomasz Perski, kierownik Zespołu Rozwoju Rozwiązań dla Klienta – Karty i płatności w Banku Millennium.
Płatności w aplikacjach
— Naszym celem jest oferowanie klientom nowoczesnych rozwiązań płatniczych, które mogą być alternatywą dla tradycyjnej karty plastikowej, ale również dla telefonu. Wiemy, że liczy się prostota, dlatego umożliwiamy aktywację płatności w aplikacjach ulubionych urządzeń i szybkie, bezpieczne transakcje zbliżeniowe. To oszczędność czasu i pełna wygoda przy codziennych zakupach — wyjaśnia Szymon Kuchciak, dyrektor Wydziału Kart Płatniczych w Banku Millennium.
Już ponad 3 mln klientów Banku Millennium aktywnie korzysta z kanałów cyfrowych, a ponad 2,7 mln z bankowości na urządzeniach mobilnych. Bank przykłada dużą wagę do rozwoju płatności mobilnych, konsekwentnie poszerzając ofertę nowoczesnych rozwiązań. Klienci mogą korzystać z wirtualnych portfeli: Google Pay, Apple Pay, Samsung Pay, Garmin Pay, a także płatności zbliżeniowych BLIK.
Rozwój płatności mobilnych to kolejny krok w realizacji strategii „Wartość i wzrost” na lata 2025–2028, której celem jest zwiększenie liczby klientów detalicznych do 3,7 mln oraz osiągnięcie pozycji banku pierwszego wyboru dla 70 proc. z nich.