Blue Media wdraża nowy sposób weryfikacji klienta

dodał Martyna Sarniak
0 komentarze
ludzie w biurze

Popularna instytucja płatnicza Blue Media wprowadzi nową usługę związaną z weryfikacją klientów. Będzie ona oparta o dostęp do informacji o rachunkach bankowych (tzw. AIS). To efekt nowych uprawnień, które nadała fintechom unijna dyrektywa PSD2.

Spółka Blue Media chce zainteresować swoją nową usługą zarówno polskich, jak i europejskich klientów. Dzięki niej firmy zyskają bowiem unikatową możliwość weryfikacji swoich nowych klientów, a także błyskawicznej oceny ich wiarygodności.

Nowa usługa będzie oparta o dostęp do informacji pozyskanych z rachunków bankowych klientów. To właśnie na tej podstawie określana będzie zdolność kredytowa klienta czy jego rzetelność w dotychczasowym spłacaniu swoich zobowiązań finansowych. Dostęp do tych danych zapewni spółce licencja otrzymana przez KNF.

Nowe możliwości

Zdalny dostęp do informacji z rachunków bankowych to przede wszystkim szybkość weryfikacji danych i przyspieszenie procesu np. rozpatrywania wniosku kredytowego. Pozytywna historia rachunku może być również sygnałem dla usługodawcy, np. firmy telekomunikacyjnej, że klient jest wiarygodny, i warto zaproponować mu lepszą ofertę, lub np. smartfon w niższej cenie. – wyjaśnia Marek Popielarczyk, który w Blue Media odpowiada za rozwój usług związanych z zarządzaniem ryzykiem.

Nowa usługa Blue Media przyda się zwłaszcza podmiotom z branży finansowej, telekomunikacyjnej i energetycznej. Narzędzie umożliwia bowiem dokonywanie całkowicie zautomatyzowanej oceny wiarygodności potencjalnych klientów. Pod uwagę brane są przy tym takie kryteria, jak m.in. analiza dochodów czy porównanie danych z konta bankowego z danymi otrzymanymi z biur informacji gospodarczej. Usługa analizuje również historię kredytową wybranego konsumenta, m.in. częstotliwość podejmowania przez niego pożyczek. Bierze także pod uwagę jego problemy z regulowaniem swoich zobowiązań.

Pionierzy na rynku

Niebawem z nowego narzędzia Blue Media skorzysta pierwsza marka. Na wdrożenie tego rozwiązania zdecydował się wieloletni lider rynku pozabankowego – Provident. Firma już od dawna współpracuje z Blue Media w zakresie weryfikacji klientów. Teraz jednak oferowane jej usługi zostaną wzbogacone o nowe funkcjonalności. Pozwoli to jeszcze szybciej rozpatrywać wnioski składane w Providencie przez potencjalnych pożyczkobiorców.

Partnerstwo firm pożyczkowych i fintechowych sprawia, że możemy efektywnie wykorzystać usługi, które zostały zdefiniowane w ramach Dyrektywy PSD2. Rozwiązanie, które wdrożyliśmy wspólnie z Blue Media, wpłynie nie tylko na większą dostępność naszych produktów, przy jednocześnie wysokim standardzie zarządzania ryzykiem, ale także poprawi i przyspieszy znacząco proces wnioskowania o pożyczkę z punktu widzenia Klienta – może on teraz zweryfikować się szybciej, prościej i równie bezpiecznie. To dla nas ogromna korzyść. – podkreśla Agnieszka Biskup, Kierownik ds. Rozwoju Biznesu Internetowego w Provident Polska.

Blue Media przeciera szlak

Warto podkreślić, że uruchomienie nowych usług Blue Media zawdzięcza wejściu w życie unijnej dyrektywy PSD2 we wrześniu tego roku. To właśnie dzięki niej podmioty, które uzyskały niezbędną licencję, mogą świadczyć dostęp do informacji o rachunku (AIS) oraz do inicjowania płatności w imieniu klienta (PIS). Warto podkreślić, że Blue Media to jedna z pierwszych dwóch spółek, które otrzymały wymagane zezwolenie od KNF.

Jako Blue Media współpracujemy od niemal 20 lat z bankami, innymi instytucjami rynku finansowego oraz podmiotami z branży telekomunikacyjnej, energetycznej i ecommerce. Od lat świadczymy też usługi weryfikacyjne i autoryzacyjne, w tym autoryzację SMS-ową. Dyrektywa PSD2 daje w tym obszarze nowe możliwości, które zamierzamy rozwijać, z korzyścią dla naszych polskich i europejskich klientów biznesowych. – podkreśliła Luiza Bolda, Sale Director w Blue Media.

Podobne wpisy

Zamieść komentarz