ERIF BIG nie jest już tylko rejestrem dłużników

dodał Rafał Tomkowicz
2 komentarze

Dotychczas ERIF Biuro Informacji Gospodarczej S.A. (ERIF BIG S.A.) działał jako rejestr dłużników. Obecnie spółka zmodyfikowała charakter swojej działalności oraz zmieniła brand, by jeszcze lepiej dostosować się do zmieniających się trendów rynkowych. Dużą motywacją do zmian był wzrost ilości i znaczenia pozytywnych informacji gospodarczych zawartych w bazie ERIF.

Informacja na wagę złota

Już od kilku lat ERIF prowadzi rozliczne akcje edukacyjne, przeznaczone zarówno dla konsumentów, jak i przedsiębiorców działających na polskim rynku finansowym. Dotyczą one niezwykle ważnej kwestii budowania pozytywnej historii kredytowej na rynku informacji gospodarczej. Taka informacja pozytywna coraz bardziej zyskuje na znaczeniu, od niedawna zostając uwzględniana m.in. w analizach ryzyka dotyczącego udzielenia danego zobowiązania.

ERIF buduje historie

Zmiana spółki realizowana jest pod hasłem „ERIF buduje historie”.  W odświeżonej wersji spółka przede wszystkim gromadzi informacje o pozytywnych historiach spłat zobowiązań podjętych przez konsumentów i inne podmioty. W ten sposób ERIF odcina się od zbierania jedynie negatywnych informacji o zadłużeniu, ponieważ obecnie około połowę bazy ERIF stanowią informacje pozytywne. To najczęściej dane dotyczące terminowego regulowania zobowiązań w rodzaju rachunków, faktur, rat pożyczek czy kredytów. Poza nową nazwą firma może poszczycić się także nowym znakiem graficznym.

edyta-szymczak-erif-693x1024– Idea, którą symbolizuje nowy logotyp, była nam bliska od samego początku istnienia – mówi prezes zarządu spółki, Edyta Szymczak. – Dlatego chcemy ją odpowiednio wyeksponować. Celem realizowanych zmian jest również tworzenie wizerunku firmy specjalizującej się nie tylko w gromadzeniu i udostępnianiu informacji negatywnych, ale także w pozyskiwaniu informacji pozytywnych od możliwie najszerszego grona podmiotów dostarczających towary i usługi. Dostępność kompleksowych informacji o zwyczajach płatniczych konsumentów i firm będzie trwale sprzyjać kreowaniu właściwych postaw wobec wszystkich rodzajów wierzycieli usług finansowych i niefinansowych. Krok, który wykonaliśmy, to widoczny sygnał, że przy ocenie ryzyka i w zarządzaniu wierzytelnościami liczą się zarówno informacje negatywne, jak i pozytywne. Właśnie ten aspekt szczególnie chcieliśmy podkreślić w naszym nowym logotypie. Dlatego odchodzimy od nieoddającego w pełni zakresu naszej działalności sformułowania „Rejestr Dłużników”. Nie zmieni się natomiast jedno – nadal będziemy stać na straży rzetelności płatniczej i transparentności w obrocie gospodarczym.

Rejestr Dłużników ERIF BIG S.A.

Rejestr Dłużników ERIF BIG S.A. od samego początku był promotorem rozwoju branży wymiany informacji gospodarczej w naszym kraju. Firma nie tylko systematycznie audytuje i publikuje raporty ze swojej działalności, lecz także prowadzi rozmaite akcje edukacyjne dotyczące działania biur informacji gospodarczych. W swoich kampaniach ERIF podkreśla znaczenie nie tylko negatywnej informacji, ale przede wszystkim korzyści płynące z budowania pozytywnej historii płatniczej.

erif_rebranding_logo

[posts title='Aktualności z rynku pożyczek pozabankowych' cat_name='raporty' order='most_viewed'][/posts]

Podobne wpisy

Zamieść komentarz