Dobry Start to rządowy program wspierający polskie rodziny w zakupie wyprawki szkolnej. Już od 1 lipca w Banku Millennium można będzie składać wnioski o przyznanie tego świadczenia.
Papierowe wnioski w programie Dobry Start można składać w urzędzie lub wysyłać pocztą dopiero od 1 sierpnia. Bank Millennium umożliwia złożenie wniosku o przyznanie tego świadczenia już miesiąc wcześniej.
W ramach bankowości internetowej Millenet już od 1 lipca można będzie składać wnioski o wsparcie w ramach rządowego programu dla rodzin. Ostateczny termin złożenia takiego wniosku mija 30 listopada.
Kto może się ubiegać?
W ramach programu Dobry Start rodziny dzieci uczących się mogą otrzymać jednorazowy zastrzyk gotówki na zakup wyprawki szkolnej. Świadczenie przyznawane jest raz do roku i wynosi 300 zł.
O wsparcie mogą ubiegać się rodziny dzieci uczących się, które nie ukończyły jeszcze 20 lat. W przypadku dzieci niepełnosprawnych kryterium wiekowe wzrasta do 24 lat. Świadczenie przyznawane jest bez względu na wysokość dochodów. Nie przysługuje jednak tym dzieciom, które w roku szkolnym 2020/2021 idą do przedszkola lub do zerówki.
Przed wypełnieniem wniosku
Przed wypełnieniem wniosku należy zapoznać się ze szczegółowymi warunkami programu Dobry Start i zasadami przyznawania tego świadczenia. Warto również przeczytać instrukcje wypełniania wniosku w wersji papierowej, które zamieszczone są na stronie internetowej Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.
Jak złożyć wniosek?
Wniosek będzie można wypełnić już od 1 lipca w zakładce MilleUrząd po zalogowaniu się do Millenetu. Konieczność posiadania dostępu do Millenetu w celu złożenia wniosku sprawia, że z tej usługi mogą skorzystać wyłącznie klienci Millennium Banku. W tym miejscu warto również zaznaczyć, że wniosek można wypełnić jedynie w swoim imieniu i nie ma możliwości złożenia wniosku za osobę trzecią.
Cały proces ubiegania się o świadczenie za pomocą Millennium Banku jest niezwykle prosty i intuicyjny. Po uruchomieniu i wypełnieniu wniosku Dobry Start w Millenecie zostaje on automatycznie zarejestrowany w systemie Emp@tia (Centralnym Systemie Informatycznym Zabezpieczenia Społecznego utworzonym przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej).
Jako potwierdzenie poprawnie złożonego wniosku w ciągu 24 godzin otrzymasz tzw. Urzędowe Potwierdzenie Odbioru (UPO). UPO zostanie wysłane właśnie z systemu Emp@tia na adres e-mail podany we wniosku.
Wnioski o przyznanie świadczenia Dobry Start na wyprawkę szkolną rozpatrują wskazane organy prowadzące każdej gminy, np. Miejskie Ośrodki Pomocy Społecznej. Mają na to maksymalnie dwa miesiące od złożenia kompletnego wniosku.
Kiedy otrzymasz świadczenie?
- w przypadku prawidłowych i kompletnych wniosków złożonych do dnia 31 sierpnia świadczenie powinno zostać wypłacone najpóźniej do 30 września,
- w przypadku prawidłowych i kompletnych wniosków złożonych do dnia 1 września świadczenie powinno zostać wypłacone najpóźniej w ciągu 2 miesięcy od złożenia wniosku.
Dobry Start w Banku Millennium
Bank Millennium uczestniczy w rządowym programie Dobry Start od samego początku jego uruchomienia. Instytucja zapewnia swoim klientom możliwość wygodnego i szybkiego złożenia wniosku online o dodatkowe wsparcie finansowe na zakup wyprawki szkolnej.
Wniosek o świadczenie Dobry Start na nowy okres świadczeniowy 2020/2021 będzie można złożyć przez system bankowości internetowej Millenet już od 1 lipca do 30 listopada. Z kolei pierwsze wnioski papierowe o przyznanie tego świadczenia można będzie złożyć w urzędzie dopiero miesiąc później, bo od 1 sierpnia.