Kasomat oferuje pożyczki online do 1000 zł. Czas wykonania usługi, tj. od wypełnienia formularza do pojawienia się funduszy na koncie wynosi 30 minut. Obsługa może wydłużyć się do 48 godzin, tylko z powodów leżących po stronie Klienta. Klient sam wybiera kwotę pożyczki. Ta mieści się w przedziale 100-1000 zł. Koszty pożyczki wynoszą niewiele ponad 30%. Wygodny, maksymalnie uproszczony proces przyznawania pożyczki składa się z 3 kroków, wyboru czasu spłaty i kwoty, wypełnienia krótkiego formularza osobistego i opłaty weryfikacyjnej w wysokości 1 gr, wykonywanej jednorazowo przy pierwszej operacji.
Kasomat został stworzony z myślą o ludziach z grupy wiekowej 21–45 lat, którzy często podejmują spontaniczne decyzje zakupowe oraz poszukują dogodnej i szybkiej formy finansowania potrzeb. Jednocześnie elastyczne formy zatrudnienia uniemożliwiają im korzystanie z tradycyjnych metod finansowania krótkoterminowego, a w szczególności z debetów i pożyczek gotówkowych. Dodatkowo osoby poniżej 25. roku życia są często w tradycyjnej bankowości wykluczane z oferty kredytowej. W niedługiej historii firmy, przekonała się ona, że osoby z przedziału wiekowego ponad 45 lat świetnie dopełniają portfel pożyczkowy, a rozwój nowych technologii i dostępu do Internetu niemalże wymusił na niej udostępnienie serwisu dla pozostałych osób aktywnych zawodowo i w ten sposób z serwisu mogą korzystać osoby do 67 lat.
Kasomat daje dostęp do szybkiej gotówki na podstawie oceny ryzyka i weryfikacji danych w bazach dłużników. To szybko dostępna i elastyczna pożyczka bez gwiazdek i haczyków. Użytkownik ma pełną kontrolę nad czasem i kosztem pożyczki, może na bieżąco obserwować jej przebieg. Charakteryzuje ją stały koszt dzienny oraz możliwość wcześniejszej spłaty bez dodatkowych opłat i ukrytych kosztów. Pożyczki są udzielane na okres do 30 dni, czyli pokrywają chwilowy brak gotówki i pomagają zrealizować potrzeby zakupowe bez zbędnego oczekiwania na przelew – tłumaczy Margita Kaczmarek, prezes Kasomatu.
Strategia rozwoju produktu zakłada konsekwentne zwiększanie jego dostępności poprzez uruchomienie obsługi weekendowej, współpracę ze sklepami internetowymi, kanały dystrybucji offline, a także wdrożenie aplikacji mobilnej.
Strategia rozwoju krótkoterminowego firmy, której operatorem jest spółka Surat (przygotowuje się do emisji obligacji) przewiduje: wdrożenie produktów ratalnych, produktów dla MŚP oraz pożyczki w kanale offline w dotychczas nieistniejącym, innowacyjnym modelu weryfikacji i obsługi klientów.