Konferencja Przedsiębiorstw Finansowych postanowiła uhonorować wyróżnieniem te podmioty, które w swoim działaniu dbają o najwyższą jakość współpracy z firmami pośredniczącymi w sprzedaży ich produktów bądź usług finansowych. W każdej z 4 kategorii konkursowych pośrednicy mają wyłonić najlepsze instytucje finansowe, które już 4 października 2016 r., podczas II KPF w Warszawie, odbiorą „Laur Pośredników”. Ten prestiżowy tytuł jest przede wszystkim potwierdzeniem dobrej opinii o współpracy z danym podmiotem, lecz także formą rekomendacji.
Sprzedaż produktów i usług finansowych nieustannie ewoluuje i w chwili obecnej nie może się już obejść bez wsparcia podmiotów pośredniczących. Na przestrzeni ostatnich kilku lat systematycznie wzrasta rola tzw. długiego kanału dystrybucji, a równocześnie z nią także znaczenie budowania formuły partnerskiej współpracy pomiędzy dostawcami produktów i firmami pośrednictwa finansowego. Ich owocna współpraca ma służyć zaspokajaniu potrzeb ich wspólnych klientów.
– Słowem–kluczem w działalności zarówno dostawców produktów i usług finansowych, jak i współpracujących z nimi pośredników, stało się w ostatnich latach pojęcie „odpowiedzialność”. Jednak najczęściej było ono stosowane w relacji do klientów tych firm – wyjaśnia Andrzej Roter, Prezes Zarządu KPF. – Ponieważ Konferencja Przedsiębiorstw Finansowych to organizacja promująca profesjonalizm, wzajemny szacunek i poszanowanie zasad etycznych nie tylko w relacjach z klientami, ale i z kontrahentami, uznaliśmy, że ważnym elementem odpowiedzialności biznesu, także wspierającej odpowiedzialność wobec klientów, jest ta wobec instytucji współpracujących. Tak zrodziła się idea Konkursu o “Laur Pośredników Finansowych”.
„Laur Pośredników” to inicjatywa wspierająca promowanie najlepszych praktyk we współpracy w relacji instytucja finansowa – pośrednik. Konkurs umożliwi wyróżnienie wśród sektora pośrednictwa finansowego tych instytucji, których standardy działania są najwyższej jakości.
– Dla pośrednika finansowego szeroko rozumiany profesjonalizm instytucji finansowej jest warunkiem koniecznym sukcesu we wspólnym biznesie. Nie jest to jednak warunek wystarczający – twierdzi Krzysztof Opaliński, członek Kapituły Konkursu, Przewodniczący Rady Nadzorczej Fines S.A. – Równie istotne są: gotowość do budowy modelu biznesu, którego integralną częścią jest pośrednik finansowy, zdolność do utrzymania partnerskich relacji z nim, a także umiejętność szybkiego reagowania na zmiany w preferencjach klientów oraz otoczeniu regulacyjnym. Nasz Konkurs wyróżni te instytucje finansowe, których podejście do prowadzenia biznesu z pośrednikami spełnia te kryteria. Mam nadzieję, że wybory, których dokona Kapituła, stanowić będą nie tylko nagrodę dla najlepszych, ale także punkt odniesienia i inspirację dla wszystkich dostawców produktów finansowych poszukujących skutecznych modeli dystrybucji.
Projekt ten ma jednocześnie przyczynić się do wzrostu świadomości w zakresie praktycznego znaczenia etycznych zachowań w tej branży dla rozwoju współpracy oraz – w konsekwencji – poprawy wizerunku i zaufania do całego rynku finansowego.
– „Laur Pośredników” to bardzo cenna i ważna inicjatywa dla sektora pośrednictwa finansowego. Dzięki temu będziemy mieli możliwość uhonorować tych najlepszych i najbardziej otwartych na współpracę partnerów biznesowych. Dla branży pośrednictwa finansowego, to właśnie banki, instytucje pożyczkowe, ubezpieczyciele czy firmy leasingowe i faktoringowe są główną siłą napędowa biznesu. Oparta na dobrych relacjach i partnerstwie współpraca między dostawcami produktów a pośrednikami finansowymi owocuje w korzyści także dla najważniejszej grupy, czyli klientów – komentuje Paweł Adamiak z Notus Doradcy Finansowi, członek Kapituły Konkursu.
Przebieg Konkursu
Organizatorzy Konkursu stworzyli cztery kategorie konkursowe, w ramach których wyłonią najlepszy: bank; ubezpieczyciela; instytucję pożyczkową; instytucję świadcząca usługi leasingowe / faktoringowe. W pierwszej kolejności pośrednicy zrzeszeni w KPF zostaną poproszeni o wskazanie trzech instytucji w wybranych przez siebie kategoriach i ocenę jakości współpracy z nimi na bazie własnych doświadczeń. W tej szczegółowej ocenie będą brane pod uwagę takie aspekty jak standardy współpracy ocenianej firmy z pośrednikami czy sprawność, przejrzystość i przewidywalność procesu sprzedaży produktu. Wyniki głosowania pośredników zostaną następnie przedstawione Kapitule Konkursu, która dokona wyboru zwycięzców w każdej z kategorii spośród trzech instytucji, które otrzymały największą liczbę rekomendacji pośredników. Instytucje oceniane przez Kapitułę zostaną zaproszone na uroczystość wręczenia „Laurów Pośredników”, która odbędzie się 4 października, podczas II Kongresu Pośrednictwa Finansowego w Warszawie.