Wiodący dostawca na rynku usług płatniczych dla e-commerce, PayU, wdrożył Visa Mobile – kolejną innowacyjną metodę płatności online, dzięki której e-konsument sprawnie zapłaci za zakupy podając swój numer telefonu i potwierdzając transakcję na smartfonie. Płatność Visa Mobile to również rozwiązanie, które poprzez wygodę użytkowania ma potencjał, by zredukować liczbę porzucanych koszyków, co może przełożyć się na wzrost sprzedaży w e-sklepach.
Globalne badanie „Visa Back to Business”
Globalne badanie „Visa Back to Business”[1] pokazało, że konsumenci szczególnie doceniają w zakupach internetowych wygodę (47%), mniejsze ryzyko kradzieży (38%) i łatwość użytkowania (37%). Z myślą o tych potrzebach Visa, jeden ze światowych liderów płatności cyfrowych, stworzyła Visa Mobile. Rozwiązanie to pozwala na płatność numerem telefonu, a jednocześnie korzystanie ze wszystkich możliwości i pełnej ochrony, jakie niesie płacenie kartami Visa.
Visa Mobile w PayU
– Coraz większa popularność zakupów online wiąże się z rosnącymi oczekiwaniami konsumentów również wobec metod płatności. Aż ¾ polskich e-konsumentów kupuje przez smartfon i oczekuje rozwiązań łatwych do obsługi na kilkucalowych ekranach[2]. Visa Mobile w PayU to odpowiedź m.in. na tę potrzebę – mówi Katarzyna Prus-Malinowska, Head of Product Management CEE, PayU GPO.
Aby korzystać z nowego rozwiązania, należy dodać kartę płatniczą do aplikacji Visa Mobile lub aktywować ją w aplikacji banku[3], który zintegrował swój system z systemem Visa Mobile. Płatność Visa Mobile dostępna jest aktualnie w aplikacjach mobilnych banków ING Bank Śląski i Nest Bank oraz w Bankach Spółdzielczych SGB, które wydają karty Visa, a także w SGB-Banku SA. Podczas zakupów online należy wybrać spośród opcji płatności ikonę Visa Mobile, wpisać numer telefonu i potwierdzić transakcję na smartfonie. Po dodaniu karty w Visa Mobile pojawi się ona automatycznie w portfelu Click to Pay.
– Za Visa Mobile, stoi tokenizacja. Token w płatnościach zastępuje dane karty, zamieniając je w skomplikowany szyfr. Każdy token jest unikatowy – niemożliwy do odczytania i wykorzystania przez oszustów. Do każdej karty Visa może być stworzonych wiele tokenów, każdy z nich jest unikalny i można z niego korzystać wyłącznie w aplikacji lub na urządzeniu, na którym został zapisany – mówi Igor Zacharjasz, dyrektor ds. rozwiązań dla kanałów cyfrowych w dziale rozwoju produktów w Europie Środkowo-Wschodniej, Visa. – To pokazuje, że technologia, którą dziś mamy w swoim zasięgu ma potencjał, by zrewolucjonizować handel. Visa kładzie fundamenty pod ewolucję wartości – nie chodzi już tylko o „transformację cyfrową”, ale o połączenie świetnych pomysłów i innowacji ze skalą w jakiej działamy, aby odblokować nową wartość dla ludzi, firm i gospodarek – dodaje.
O PayU
PayU jest wiodącym dostawcą usług płatniczych dla firm prowadzących sprzedaż produktów i usług online. Dzięki innowacyjnym technologiom i globalnej obecności, zapewnia skuteczne przetwarzanie płatności online dla firm różnej wielkości i z różnych branż na 40+ najdynamiczniej rozwijających się rynkach. PayU jest pionierem i liderem płatności internetowych w Polsce, działa na rzecz rozwoju tego rynku już od ponad 20 lat i cieszy się zaufaniem największych marek e-commerce oraz milionów e-konsumentów. Zakres usług płatniczych oferowanych przez PayU w Polsce obejmuje m.in.: płatności jednym kliknięciem, płatności mobilne, całkowicie online-owe raty, płatności odroczone (BNPL), portfele elektroniczne (Apple Pay, Google Pay), BLIK, szybkie przelewy internetowe, karty płatnicze, Click to Pay, Visa Mobile, płatności subskrypcyjne, płatności wielowalutowe, a także mikrodonacje
[1] The Visa Back to Business Study, 6th edition, average data for Brazil, Canada, Germany, Hong Kong, Ireland, Russia, Singapore, United Arab Emirates, and the United States
[2] Gemius „E-commerce w Polsce 2024” https://gemius.com/documents/66/RAPORT_E-COMMERCE_2024.pdf
[3] Lista banków dostępna jest pod adresem: https://www.visa.pl/plac-z-visa/polecane-technologie/visa-mobile.html