PragmaGO ogłasza otwarcie zapisów na trzyletnie, niezabezpieczone obligacje korporacyjne z oprocentowaniem na poziomie 10,86%* (oprocentowanie oparte o WIBOR 3M powiększony o marżę w wysokości 5,0 p.p.) w skali roku. Zapisy na obligacje będą przyjmowane w dniach 7-20 marca br. Obligacje zostaną wprowadzone do obrotu na rynku regulowanym Catalyst Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie.
„2023 rok był dla nas rekordowy – zarówno pod względem wzrostu wartości sfinansowanych należności (2,0 mld zł, + 21% r/r), jak i liczby obsłużonych klientów (16,7 tys. przedsiębiorców, +25% r/r). Pomimo zastoju na rynku faktoringu (spadek obrotów o 2% r/r), nam udało się osiągnąć bardzo dobre wyniki w tym obszarze. Faktoring PragmaGO wygenerował obrót na poziomie 1,6 mld zł (+12% r/r). Rozwijaliśmy też innowacyjne produkty embedded finance B2B (467 mln zł obrotu, +49% r/r). Zainteresowanie poprzednimi emisjami naszych obligacji niezabezpieczonych pokazuje, że jesteśmy postrzegani jako wiarygodny i godny zaufania emitent” – mówi Jacek Obrocki, Wiceprezes Zarządu PragmaGO.
W ramach bieżącej emisji PragmaGO zamierza pozyskać środki o wartości 25 milionów złotych. Zostaną one przeznaczone na dalszy rozwój digital faktoringu i usług finansowych w formacie embedded finance dla sektora biznesowego, w szczególności na rozwój infrastruktury informatycznej (w tym integracje z kolejnymi partnerami), akwizycje podmiotów działających w branży finansowej, pokrycie bieżących kosztów działalności operacyjnej Emitenta oraz refinansowanie zadłużenia.
„Obligacje stanowią ważne źródło kapitału dla naszej działalności. Wszystkie prowadzone w 2023 roku emisje uplasowaliśmy w całości, z redukcją zapisów na poziomie od 48% do blisko 66%. Pierwsza emisja w roku 2024 również zakończyła się z redukcją popytu na poziomie 53%. Planujemy jednak poszerzać bazę alternatywnych źródeł finansowania, a tym samym dywersyfikować i redukować koszty kapitału” – dodaje Jacek Obrocki.
W 2024 roku PragmaGO zakupiła od funduszu 21 Concordia 100% udziałów w spółce Monevia, która jest liderem na rynku finansowania pojedynczych faktur sprzedażowych (invoice discountingu). Dzięki tej transakcji oba podmioty będą mogły zwiększyć skalę i wspólnie rozwijać digital faktoring dedykowany mikro i małym przedsiębiorcom.
Podsumowanie emisji obligacji PragmaGO przeprowadzonych od początku 2023 roku
Emisja (seria) | B2 | B3 | B4 | V | C1 | C2 |
Data przydziału | 27.01.2023 | 25.04.2023 | 27.06.2023 | 05.09.2023 | 27.11.2023 | 25.01.2024 |
Zapadalność | 2 lata | 2 lata | 2 lata3 miesiące | 2 lata6 miesięcy | 3 lata | 3 lata |
Wartość nominalna emisji (mln zł) | 20,0 | 25,0 | 20,0 | 12,0 | 20,0 | 25,0 |
Marża ponad WIBOR3M | 6,00% | 5,50% | 5,30% | 5,30% | 5,30% | 5,15% |
Popyt (mln zł) | 58,5 | 48,1 | 43,7 | 12,0 | 38,9 | 53,8 |
Liczba subskrybentów | 1 042 | 929 | 691 | 42 | 747 | 830 |
Redukcja zapisów | 65,8% | 48,0% | 54,2% | n.d. | 48,5% | 53,5% |