Pandemia spowodowała, że ubiegły rok był trudny dla wielu sektorów, w tym także sektora finansowego. Jednak niedawno można już było zauważyć pewne odbicie sprzedaży, które objęło wszystkie rodzaje kredytów. Odbicie to wykorzystała sieć franczyzowa Fines, która w 2021 roku dynamicznie się rozwija. Od stycznia otworzyła już 7 placówek franczyzowych pod szyldem Fines Operator Bankowy.
Sieć franczyzowa Fines szybko się rozwija
Franczyza Fines jest ogólnopolską siecią sprzedaży, która na rynku pośrednictwa finansowego działa już od 16 lat. W tej chwili należy do niej niemal 2000 biur kredytowych na terenie całego kraju. Już kilkanaście lat temu (w 2003 roku) w oparciu o fundamenty sieci agencyjnej powstała sieć franczyzowa, która w tej chwili liczy już 150 placówek działających pod nazwą Fines Operator Bankowy. Łączy je wysoki standard obsługi klienta oraz wspólna marka o ugruntowanej pozycji na rynku.
W wielu mniejszych miejscowościach placówki Fines Operator Bankowy są często jedynymi dystrybutorami oferty bankowej. Marka zapewnia możliwość porównania i wybrania najlepszego produktu finansowego spośród szeregu ofert wiodących banków, a także sprawdzonych firm pożyczkowych.
– Niezwykle cieszy nas fakt, że oferta franczyzowa Fines jest doceniana przez obecnych lub byłych franczyzobiorców placówek bankowych. Tym, co wyróżnia Fines jest partnerskie podejście do sprzedaży. W ramach współpracy z Fines franczyzobiorca otrzymuje dostęp do oferty gotówkowej kilku banków, kilkunastu firm pożyczkowych i pełnego spektrum produktów dla mikroprzedsiębiorców i dużych firm, co maksymalizuje szanse udanej transakcji z klientem. Co więcej, nie obciążamy naszych franczyzobiorców opłatami licencyjnymi czy też uciążliwymi audytami. Pozwala to franczyzobiorcom skupić się na kliencie, a nam na wspieraniu biznesu naszych placówek – mówi Anna Karpińska, Kierownik Marketingu Fines S.A.
Program franczyzowy Fines
Program franczyzowy Fines Operator Bankowy przeznaczony jest dla osób prowadzących działalność gospodarczą, które posiadają doświadczenie w branży finansowej. Wiedza na temat rynku pośrednictwa finansowego oraz umiejętności w zakresie sprzedaży mają kluczowe znaczenie zwłaszcza w trakcie pierwszych miesięcy funkcjonowania nowej placówki.
Zaledwie od początku tego roku działalność pod szyldem Fines Operator Bankowy rozpoczęło 7 placówek. Kolejne 5 w tej chwili jest na etapie przygotowań.

Korzyści ze współpracy
Wsparcie w zakresie sprzedaży:
- zapewnienie dostępu do klientów pozyskanych przez Fines,
 - zapewnienie dostępu do dodatkowych produktów oraz ofert przeznaczonych dla sieci franczyzowej,
 - opieka Regionalnego Kierownika Sprzedaży,
 - 6 infolinii eksperckich, które zapewniają aktywną pomoc na wszystkich etapach procesu sprzedaży,
 - zapewnienie dostępu do Autorskiego Systemu Obsługi Finansowej dla pośredników finansowych, który w przeważającej części jest całkowicie zintegrowany z systemami banków i firm pożyczkowych.
 
Wsparcie w zakresie szkolenia:
- nieustannie rozbudowany pakiet materiałów szkoleniowych w systemie Fines,
 - regularne przeprowadzanie szkoleń online (średnio dwa szkolenia tygodniowo),
 - organizacja szkoleń stacjonarnych w ramach Akademii Doradcy Fines (zazwyczaj co kwartał),
 - szkolenia lokalne organizowane dla wybranych grup uczestników,
 - indywidualne szkolenia przeprowadzane przez Kierowników Regionalnych.
 
Wsparcie w zakresie marketingu:
- rozpoznawalny i ujednolicony wygląd placówki – oprócz loga Fines Operator Bankowy na witrynie widnieją także loga partnerów bankowych oraz pozabankowych,
 - dostęp do darmowych projektów graficznych,
 - dostęp do sklepu, który zawiera gotowe materiały reklamowe,
 - indywidualna strona internetowa placówki,
 - wsparcie w prowadzeniu profili w mediach społecznościowych,
 - pomoc w organizacji kampanii Facebook Ads i Google Ads,
 - szkolenia z zakresu marketingu online.
 
Korzyści dodatkowe:
- atrakcyjna oferta produktowa, która odpowiada na potrzeby wszystkich klientów,
 - premie oraz specjalne bonusy sprzedażowe dla partnerów franczyzowych marki Fines,
 - możliwość samodzielnego wyboru częstotliwości wypłaty prowizji (miesięcznie, tygodniowo lub codziennie),
 - różnego rodzaju konkursy sprzedażowe,
 - brak opłaty wstępnej oraz brak miesięcznej opłaty licencyjnej.
 

– Rok 2020 był rokiem, który odbił się na wielu branżach, w tym na branży finansowej. Spadek sprzedaży mogliśmy zaobserwować na początku pierwszej fali sprzed roku. Jednakże rok 2021 to niewątpliwe odbudowa, a w niektórych segmentach szybki wzrost. Widzimy rosnącą aktywność naszych Agentów jak i dostawców – zarówno banków, jak i firm pożyczkowych. Podczas pandemii wdrożyliśmy procesy zdalne, które umożliwiły skuteczną sprzedaż na odległość, bez konieczności wizyty klienta w biurze. Po raz kolejny pokazujemy, że Fines to pewny partner na niepewne czasy – mówi Piotr Przedlacki, Prezes Zarządu Fines S.A.