Vivus wśród liderów

dodał Tomasz Rafalski
1 komentarzy

Vivus Finance to spółka należąca do grupy inwestycyjnej 4finance Group, aktywnie działającej od ponad 5 lat w branży pożyczek online w kilkunastu krajach na świecie. Na polskim rynku szybkich pożyczek Vivus zadebiutował w 2012 roku. Firma pozabankowa szybko wspięła się na szczyt listy najpopularniejszych firm oferujących pożyczki online w Polsce i do dziś nie dała się wypchnąć konkurentom z czołówki.

Czym jest wskaźnik NPS

Net Promoter Score (NPS) jest skutecznym narzędziem służącym do pomiaru lojalności klientów danej firmy, stosowanym jest przez czołowe marki – m. in. Philips, Apple, Google, Amazon czy SONY. Stanowi jednocześnie alternatywną metodę dla tradycyjnych badań oceny satysfakcji klientów. NPS bazuje bowiem na jednym pytaniu, które marka powinna zadać konsumentom, a mianowicie:
„Jak bardzo prawdopodobne jest, że polecisz markę X swojemu znajomemu? Oceń to prawdopodobieństwo na skali 0-10.”
Jest ono kwintesencję wskaźnika NPS i dotyczy skłonności klienta do polecenia firmy swoim znajomym.

Badania pokazują, że firmy, które osiągają długoterminowy wzrost zysków, mają dwa razy wyższy wskaźnik NPS od przeciętnych firm. Jego wartości wahają się od -100 do +100, i tak:

  • -100 odpowiada sytuacji gdy każdy z badanych klientów jest krytykiem danej marki niepolecającym jej innym,
  • +100 odpowiada sytuacji gdzie każdy promuje – jest gotów polecić – daną markę znajomym.

Ciekawostką jest fakt, że NPS czasami jest postrzegany wyłącznie jako wskaźnik odnoszący się do pojedynczych kampanii.

Wyniki NSP

Jak wskazują badania, wartości dodatnie NPS uznawane są za wynik dobry, a te powyżej 50 za doskonały. Niesamowicie wysoka wartość NPS wynosząca aż 68 to ogromne osiągnięcie firmy Vivus Finance, której działania zostały docenione przez klientów marki.

Wysoki wynik Vivusa w badaniu NSP pokazuje, że polskie firmy mają się czym chwalić. Ostatnie dane – z marca 2017 roku pokazują, że Vivus nie tylko może być zestawiany ze światowymi brandami, ale może być od nich lepszy. Taki wynik świadczy o tym, że nasze wysiłki w codziennej pracy są doceniane przez klientów, a usługi Vivus dokładnie trafiają w ich potrzeby – mówi Ewa Wernerowicz, dyrektor ds. operacyjnych Vivusa.

Podobne wpisy

Zamieść komentarz