Wonga poszerzy ofertę?

dodał Tomasz Rafalski
0 komentarzy

Wonga pojawiła się na polskim rynku w roku 2012 jako firma pożyczkowa z zagranicznym kapitałem. Na początek oferowała chwilówki na niewielkie kwoty, czyli 300 – 500 zł na okres 30 dni. Jednak w 2014 roku firma przyjęła nową strategię biznesową i skupiła się na pożyczkach ratalnych. Obecnie wobec wartości całego portfela – 90% pożyczek stanowią pożyczki ratalne, a tylko pozostałe 10% to chwilówki.

Wyższe pożyczki od wonga przy współpracy z bankami

Dzięki rozwojowej strategii firmy, klienci Wonga mogą pożyczyć na raty do 10 tys. zł na 2 lata. Średnia kwota pożyczki ratalnej wynosi jednak znacznie mniej – 2 tys. zł. Średni okres pożyczki do 300 dni. W planach pożyczkodawca ma jednak wprowadzenie jeszcze dłuższych pożyczek – do 3 lat na kwotę 15 tys. zł. Jak zapewnia Marcin Borowiecki, prezes Wonga – ich cena dla najlepszych klientów jest na poziomie ofert banków działających w segmencie consumer finance.

Klienci Wonga najczęściej pożyczają pieniądze na remonty w domu, wydatki związane z samochodem lub na niespodziewane wydatki, jak np. zakup nowego sprzętu AGD. Z oferty firmy nie korzystają klienci, którzy oczekują szybkiej pożyczki z pominięciem BIK. Wonga dokładnie sprawdza każdego klienta w Biurze Informacji Kredytowej, a także we wszystkich biurach informacji gospodarczej. Dzieje się tak, ponieważ firma zabiega o klientów, którzy pożyczają pieniądze świadomie i odpowiedzialnie.

Wonga nie poprzestanie jednak na kredytach na 15 tys. Jak mogliśmy przeczytać na łamach portalu prnews, w dalszej perspektywie nie wyklucza się wprowadzenia do platformy pożyczek nawet do 50 tys. zł. Jako, że firma nie przyjmuje depozytów i finansuje się własnymi środkami, w celu zapewnienia tak wysokich pożyczek, zamierza rozpocząć współpracę z bankami. Klienci za pośrednictwem strony internetowej Wonga mogliby korzystać z kredytów dostarczanych przez banki. Jest to na razie pomysł i trwają na ten temat rozmowy, na ostateczną decyzję musimy jeszcze poczekać.

Wonga edukuje społeczeństwo

Firma chce pożyczać odpowiedzialnie. Klienci z drugiego obiegu nie są w jej centrum uwagi. Potwierdzają to statystyki – spłacalność pożyczek jest dobra. Odsetek straconych pożyczek wynosi 3 proc. Pożyczki z opóźnieniem ponad 90 dni to 4 proc. portfela.” – podkreśla Marcin Borowiecki. Doskonałym przykładem na potwierdzenie szerzenia edukacji finansowej wśród klientów jest platforma Kapitalni.org, która wystartowała w 2016 roku. Znaleźć na niej można mnóstwo poradników i testów edukacyjnych, a klienci, którzy przejdą pozytywnie testy z wiedzy finansowej, mogą liczyć na finansowanie na bardziej korzystnych warunkach.

Wonga stale pracuje nad szerzeniem edukacji klientów z zakresu finansów i stara się tę wiedzę dostarczać w bardzo przystępny sposób. Firma pracuje nad internetową grą fabularną, która pomoże graczom opanować zasady codziennego zarządzania budżetem. Użytkownicy mogą zdobywać punkty i ulepszać własne, cyfrowe awatary dzięki realizacji wyznaczonych tam zadań.

Podobne wpisy

Zamieść komentarz