Klienci Banku Millennium mogą w prosty i szybki sposób zamówić gotówkę do wybranej placówki w aplikacji mobilnej. Nowa funkcjonalność zwiększa komfort klientów planujących większe wypłaty.
Zamówienie gotówki w aplikacji
Zamówienie gotówki w aplikacji to wygodny sposób na zapewnienie dostępności gotówki w wybranej placówce — zarówno w złotówkach, jak i w czterech walutach obcych: euro (EUR), dolarach amerykańskich (USD), frankach szwajcarskich (CHF) i funtach szterlingach (GBP). Z usługi skorzystać mogą klienci indywidualni i klienci segmentu Biznes.
— Nowa usługa to kolejny krok w stronę jeszcze większej wygody i niezależności naszych klientów. Coraz więcej osób oczekuje dziś rozwiązań, które pozwalają działać szybko, intuicyjnie i bez potrzeby kontaktu z obsługą. Dzięki tej funkcjonalności użytkownicy aplikacji mobilnej mogą w pełni samodzielnie zarezerwować konkretną kwotę gotówki w wybranej placówce, a jeśli ich plany się zmienią, równie łatwo anulować zamówienie — mówi Paweł Konopka, kierownik Zespołu Detalicznych Platform Cyfrowych w Banku Millennium.
Dotychczas gotówkę można było zamówić za pośrednictwem infolinii lub w placówce. Funkcjonalność jest dostępna w najnowszej wersji aplikacji mobilnej. Wystarczy zalogować się do aplikacji i wybrać kolejno Profil → Wnioski i dyspozycje → Zamówienie gotówki do placówki, a następnie wypełnić krótki wniosek. Klient wskazuje w nim konto, z którego zrealizowana będzie wypłata, kwotę, walutę oraz nominały – dowolne lub jeden preferowany. Następnie spośród placówek własnych banku z obsługą kasową wybiera tę, w której chce odebrać pieniądze. Określa też datę odbioru gotówki.
Bank przygotował kontekstową komunikację do klientów wspierającą ich w realizacji dyspozycji
— Wdrożenie zamawiania gotówki do placówki poprzez aplikację mobilną jest kolejnym krokiem Banku Millennium w kierunku digitalizacji procesów i usług, którego oczekują nasi klienci. Funkcjonalność została zaimplementowana z wykorzystaniem geolokalizacji oraz natywnych map Apple Maps (iOS) i Google Maps (Android). Dzięki temu klienci mogą w prosty i szybki sposób znaleźć dogodną dla siebie placówkę, do której zamówią gotówkę — mówi Robert Jaworski, kierujący Wydziałem Rozwiązań Cyfrowych w Banku Millennium.
Nowa opcja jest uzupełnieniem szerokiego wachlarza usług, dostępnych w aplikacji mobilnej, które ułatwiają wakacyjne podróżowanie. Klienci mogą wygodnie zamówić gotówkę w wybranej walucie w niskich nominałach na drobne opłaty podczas zagranicznego urlopu. Podróżujący klienci mogą też korzystać z bezgotówkowych płatności – mogą płacić w walucie obcej bezpośrednio z konta Millennium 360° lub kartą kredytową. Limit do 5 tys. złotych miesięcznie umożliwia rozliczanie transakcji walutowych kartą bez marży banku za przewalutowanie. Bank stosuje też atrakcyjne kursy organizacji płatniczych dla transakcji w walucie wszystkimi rodzajami kart. Posiadacze konta Millennium 360° mogą również błyskawicznie wymienić waluty w aplikacji mobilnej Banku Millennium.
W kantorze można wymienić: euro (EUR), dolary (USD), funty brytyjskie (GBP) i franki szwajcarskie (CHF). Bank oferuje swoim klientom kilka różnych ubezpieczeń podróżnych, w tym bezpłatne ubezpieczenie Safe Travel, które jest automatycznie dodawane do karty kredytowej Visa Global. Dostępne są również ubezpieczenia turystyczne, które można zakupić samodzielnie.
Blisko 3 mln klientów Banku Millennium aktywnie korzysta z kanałów cyfrowych, a ponad 2,7 mln z bankowości na urządzeniach mobilnych. Bank konsekwentnie realizuje strategię budowania obsługi wielokanałowej z podejściem „mobile-first”, która stawia bankowość mobilną w centrum zainteresowania.
W 2024 roku liczba logowań do aplikacji mobilnej przekroczyła miliard. Działania banku zyskały uznanie poza granicami Polski. W lipcu 2025 roku Bank Millennium otrzymał nagrodę dla najlepszego cyfrowego banku dla klientów indywidualnych w Polsce, Poland’s Best Digital Bank for Consumers, przyznaną w konkursie Awards for Excellence przez magazyn finansowy Euromoney.