Rok 2015 sukcesem dla branży pożyczkowej

dodał Tomasz Rafalski
0 komentarzy

Rok 2015 przyniósł firmom branży pożyczkowej bardzo dużo sukcesów – wynika z raportu FinTech Mikropożyczki 2016. Przede wszystkim odnotowany został duży wzrost wartości pożyczek udzielonych przez internet – po raz pierwszy w historii osiągnął on pułap wyższy niż wartość zobowiązań finansowych podjętych poprzez kanały offline, czyli np. placówki stacjonarne.

FinTech Mikropożyczki 2016

FinTech Mikropożyczki 2016 to raport Związku Firm Pożyczkowych w Polsce, którego opublikowanie jest zapowiadane na wiosnę bieżącego roku. Według Jarosława Ryby, Prezesa Zarządu Związku Firm Pożyczkowych w Polsce, w raporcie zostaną zawarte m.in. dane dotyczące sektora firm internetowych, znajdziemy tam także spodziewany potencjał ich wzrostu oraz analizę wpływu firm działających w internecie na cały rynek pozabankowego kredytu konsumenckiego. Kluczową wiadomością, która ujrzy światło dzienne w wiosennej publikacji, będzie informacja na temat ogromnego sukcesu firm pożyczkowych, które działają w internecie – to właśnie one w 2015 roku udzieliły pożyczek o wartości wyższej niż punkty sprzedaży i placówki stacjonarne na terenie całej Polski.

 

Rosnąca popularność

Ze statystyk wynika, że Polacy polubili korzystanie z dodatkowego źródła szybkiej gotówki w postaci błyskawicznych pożyczek przez internet. Są one cenione głównie ze względu na łatwość i szybkość uzyskania – wniosek o takie zobowiązanie składamy bowiem w zaciszu swojego domu lub w drodze do pracy, jedynie za pomocą komputera bądź urządzenia mobilnego. Nie trudno się więc dziwić, że popularność kanału internetowego dla rozwiązań pożyczkowych ciągle rośnie. Jarosław Ryba, Prezes Zarządu Związku Firm Pożyczkowych w Polsce, podkreśla iż udzielany w taki sposób kredyt konsumencki charakteryzuje się również dużą elastycznością i dostosowany jest w taki sposób, aby jak najlepiej odzwierciedlać potrzeby konsumentów. Rosnącego trendu popularności pożyczek online możemy się nadal spodziewać w ciągu najbliższych lat. To właśnie ten kanał w najlepszym stopniu dociera do potrzeb klientów i wpasowuje się w ich gusta – możemy się więc spodziewać dużo lepszych osiągnięć firm prowadzących swoją działalność online niż firm, które umożliwiają podjęcie zobowiązania finansowego jedynie w placówce stacjonarnej.

Podobne wpisy

Zamieść komentarz