Popularna marka pozabankowa właśnie przechodzi rebranding. Kreditech Polska poinformował dziś, że zmienia swoją nazwę na Monedo.
Kreditech Polska to właściciel popularnej marki pożyczkowej Monedo Now oraz dostawca innowacyjnych rozwiązań z zakresu finansowania e-zakupów (np. w ramach odroczonych płatności). Firma ogłosiła dziś, że zmienia nazwę na Monedo. To konsekwencja rebrandingu spółki matki, która w marcu bieżącego roku zmieniła nazwę z Kreditech Holding GmbH na Monedo Holding GmbH. Był to efekt ponad dwuletnich strategicznych zmian oraz pozyskania środków na dalszy rozwój.
Monedo to międzynarodowy fintech, którego działalność opiera się na wdrażaniu innowacyjnych rozwiązań w zakresie automatycznej analizy danych. Rozwiązania tej marki zapewniają skuteczną weryfikację zdolności kredytowej potencjalnych klientów m.in. za pomocą narzędzi z zakresu sztucznej inteligencji. Model scoringowy stworzony przez firmę umożliwia stałą weryfikację aplikacji kredytowych i wypłatę pożyczek całodobowo przez siedem dni w tygodniu. To rozwiązanie, które może zapewnić instytucjom finansowym wyższy poziom trafności oceny zdolności kredytowej klienta, a co za tym idzie umożliwić im pozyskiwanie klientów o różnym profilu ryzyka.
W tej chwili Monedo działa na rynku indyjskim, polskim, rosyjskim i hiszpańskim, zatrudniając ponad 350 osób. Na polskim rynku marka obecna jest od 2012 roku. Oferuje pożyczki ratalne na kwotę od 1500 do nawet 20 000 zł. Są to zobowiązania przez internet ze spłatą do 48 miesięcy. Można się o nie ubiegać w wygodny i szybki sposób m.in. dzięki współpracy z największymi operatorami e-commerce, np. z Allegro.
– W Polsce jesteśmy jedyną niebankową instytucją, która dostarcza usługi finansowania zakupów na raty w e-commerce. Nasze rozwiązania zwiększają konwersję i podnoszą wartość koszyka zakupów. Całkowicie zdalny proces i możliwość zapewnienia konsumentom dostępu do alternatywnego, niebankowego źródła finansowania zakupu to kluczowe czynniki budujące naszą wartość dla partnerów z segmentu handlu online– podkreśla Krzysztof Komosa, Dyrektor Zarządzający Monedo Polska.
Rozwój działalności pożyczkowej
W tej chwili międzynarodowy fintech obsłużył już ponad 1 mln klientów i udzielił ponad 2 mln pożyczek. Obecnie marka chce skupić się przede wszystkim na ofercie pożyczkowej skierowanej do klientów, których sytuacja finansowa jest stabilna, ale którzy z różnych powodów nie chcą lub nie mogą sięgać po kredyt w banku.
– Przez ostatnie dwa lata pracowaliśmy nad wdrożeniem nowej strategii. Zmiana nazwy firmy wyznacza kolejny etap transformacji Monedo, z fazy startupu do dojrzałego fintechu. Pomimo turbulencji spowodowanych globalną pandemią, koncentrujemy się obecnie na utrzymaniu firmy na ścieżce rozwoju, podnoszeniu wydajności, doskonaleniu procesów związanych z zarządzaniem ryzykiem i kosztami, a także na rozwoju naszych produktów i usług – mówi David Chan, CEO Monedo.