Kreditech sięga po dodatkowe finansowanie na dalszy globalny rozwój. Marka, która działa w naszym kraju pod szyldem Monedo Now, pozyskała właśnie 20 mln euro od prywatnych inwestorów i międzynarodowych venture capital.
Kreditech to niemiecka firma technologiczna, która na polskim rynku działa od 2012 r. pod szyldem Monedo Now. Udziela pożyczek na raty online w wysokości od 1500 do nawet 20 000 zł na okres do 48 miesięcy. Firmę na rynku wyróżnia przede wszystkim stosowanie w swojej działalności innowacyjnych narzędzi, m.in. umożliwienie finansowania zakupów na Allegro przy pomocy pożyczki w Monedo Now. To właśnie tego typu rozwiązania powodują, że po zobowiązania oferowane przez Kreditech sięga coraz większa liczba Polaków.
Polska to jeden z czterech głównych rynków tej marki, drugi po Rosji pod względem liczby klientów. Do tej pory z usług Kreditechu skorzystało ponad 300 tys. Polaków. Firma stale rozwija swoją działalność na naszym rynku pożyczkowym – we wrześniu obsłużyła największą liczbę nowych klientów z Polski w swojej historii.
Kreditech ma jednak duże ambicje – chce zostać liderem rynku pożyczek online w segmencie klientów „near-prime”. W segmencie tym znajdują się wszystkie osoby, które cieszą się dobrą sytuacją finansową, są klientami sektora bankowego lub z różnych powodów nie korzystają z finansowania oferowanego przez banki (np. ze względu na brak umowy o pracę). Kreditech w swojej działalności stawia na prosty i przejrzysty wniosek, ograniczone formalności, obsługę klienta w trybie 24/7 oraz możliwość wygodnego ubiegania się o pożyczkę z dowolnego miejsca przy pomocy urządzenia mobilnego. Klienci chętnie korzystają z tej opcji – ponad 70 proc. ruchu firmy pochodzi ze smartfonów.
Firma z potencjałem
Firma pozyskała właśnie 20 mln euro dodatkowych funduszy na swój dalszy rozwój na rynku międzynarodowym. Pieniądze przekazali jej inwestorzy prywatni oraz venture capital. Środki mają posłużyć dalszemu rozwojowi marki w Polsce i na świecie. W tej chwili Kreditech zatrudnia pracowników aż w siedmiu różnych krajach. Posiada również regionalne centra szkoleniowe i technologiczne, które znajdują się w Polsce, Rumunii i Tajlandii. Z kolei działalność pożyczkową marka prowadzi w Indiach, Polsce, Rosji oraz Hiszpanii.
Kreditech swoich klientów zdobywa m.in. poprzez sprzedaż ratalną Point-Of-Sale, która realizowana jest wspólnie z największymi operatorami sektora e-commerce, np. z Allegro. Marka nieustannie dba o to, by do swojej działalności wdrażać zaawansowane narzędzia technologiczne. Jedno z tego typu rozwiązań służy jej do weryfikacji kredytowej i bazuje na informacjach pozyskanych z baz informacji gospodarczych oraz innych źródeł danych. Dostęp do nich zapewnia jej innowacyjna aplikacja Kontomatik. Umożliwia ona przeprowadzenie pogłębionej analizy danych i masowej akcji pożyczkowej w kanale online. Ponadto całkowicie automatyczny proces rozpatrywania wniosku kredytowego umożliwia klientom marki pozyskanie środków na zakupy nawet w nocy lub w weekendy. Dzięki niemu czas oczekiwania na decyzję kredytową został skrócony do minimum.