Partner sprzedaży online w obszarze produktów pozabankowych

dodał Rafał Tomkowicz
0 komentarzy

Notice: Funkcja do_shortcode_tag została wywołana nieprawidłowo. Próbowano parsować shortcode bez poprawnego wywołania zwrotnego: infobox Dowiedz się więcej: Debugowanie w WordPressie. (Ten komunikat został dodany w wersji 4.3.0.) in /wp-includes/functions.php on line 6031

Sieci afiliacyjne, porównywarki finansowe czy najnowszy trend – platformy kredytowe?

Kto otrzyma prestiżowe wyróżnienie Partnera Sprzedaży Online za rok 2019 w plebiscycie Loan Magazine Awards 2019.

Rynek pośrednictwa online

Cały rynek pośrednictwa online w zakresie sprzedaży pozabankowych produktów finansowych w Polsce możemy podzielić na:

Sieci afiliacyjne:

W Polsce do liczących się sieci afiliacyjnych w obszarze sprzedaży produktów pożyczkowych możemy zaliczyć: SP Bankier, Aff44, Doaffiliate, Adtraction, CityAds, Affiliate Partners, eBroker, Solutions4ad czy money2money.

Wszystkie sieci działają na podobnej zasadzie, czyli są tzw. systemem trackingowym pomiędzy dostawcą (pożyczkodawca) a wydawcą (porównywarki, serwisy www, administratorzy baz danych). Oczywiście prześcigają się w rozwiązaniach technologicznych, a przede wszystkim w sposobie obsługi wydawcy, co sprawia, że konkurencja w tym segmencie działalności jest bardzo mocna, a sam rynek rozwija się bardzo dynamicznie.

Porównywarki pożyczek:

Po sieciach afiliacyjnych możemy śmiało przedstawić porównywarki finansowe działające w polskim internecie (ale nie tylko polskim już). Porównywarki charakteryzuje ruch organiczny, który pozyskują w wyniku dobrego (nie każdemu to wychodzi) pozycjonowania w wyszukiwarce google. Jest co najmniej tysiąc fraz wpisywanych codziennie w internecie, po których użytkownicy starają się znaleźć pożyczkę na miarę swoich potrzeb. Najczęściej właśnie korzystają wtedy z “pomocy” porównywarek, które pracują nad tym, aby “wyświetlać” się właśnie jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. Do liczących się porównywarek zaliczyć na pewno możemy:  czerwona-skarbonka.pl, pozyczkaportal.pl, loando.pl, sowafinansowa.pl, smart.bankier.pl, totalmoney.pl, chwilowo.pl, pozyczkowy-portal.pl, rekinfinansow.pl,  (kolejność przypadkowa)

Tematyczne serwisy internetowe:

Które de facto nie maja na swoich stronach gotowych rozwiązań porównywarkowych, ale potrafią organicznie ściągać duży ruch na swoje strony i potem za pomocą linków afiliacyjnych kierować użytkowników bezpośrednio na docelowe strony pożyczkodawców. Do takich serwisów zaliczyć należy: zadluzenia.com, money.pl, bankier.pl czy crediteo.pl 

Agregatory:

Istotnym elementem całej układanki leadowania są tzw. agregatory. Ich rola polega na dostarczaniu odpowiednio sprofilowanego zainteresowanego użytkownika pożyczką, za pomocą systemu filtrów zaimplementowanych w wniosku pożyczkowym. Następuje tu degradacja wniosku, czyli na podstawie danych, jakie uda się uzyskać w chwili wnioskowania o pożyczkę agregator potrafi odpytywać w czasie rzeczywistym kilku pożyczkodawców w tym samym czasie i na tej podstawie przedstawić gotowe rozwiązanie proponowane przez jednego z pożyczkodawców. Wiodącymi liderami tego obszaru działalności są takie marki jak moneyguru (spółka Monevo), volsor, leadsmansion czy fizzy.

Platformy kredytowe:

Czym są? Działają mniej więcej na zasadzie połączenia porównywarki finansowej z agregatorem z tą różnicą, że użytkownik docelowo nie jest odsyłany na stronę ostatecznego pożyczkodawcy, a cały proces dokończenia umowy odbywa się na danej platformie. Bancovo to bez wątpienia prekursor tego trendu. Do niego dołączyła ostatnio marka lendopolska.

White label:

To trend z przed kilku lat, obecnie coraz słabiej wykorzystywany z racji chyba przerostu formy nad treścią – mógłbym to tak określić. White label działały na zasadzie połączenia sił dwóch podmiotów – pożyczkodawcy i firmy znającej się na marketingu online. Ci pierwsi odpowiedzialni byli za udzielanie pożyczek, ci drudzy zaś za marketing i sprzedaż online. Dwa chyba największe przykłady white label na rynku pożyczek pozabankowych to marki ofin.pl (pożyczkodawca Ferratum) oraz ratka.pl (pożyczkodawca Aasa). Dziś tego typu projektów moglibyśmy zliczyć pewnie kilkadziesiąt.

Nominowani do Loan Magazine Awards 2019 w kategorii partner sprzedaży online 2019 są:

Po opisie rynku poniżej możemy przejść do nominacji w tegorocznej Loan Magazine Awards 2019 kategorii “Partner Sprzedaży Online”. Tutaj redakcja dokonała 4 nominacji:

System Partnerski Bankier (oraz należąca do grupy porównywarka smart.bankier)

Grupa Loando (właściciel porównywarek pozyczkaportal oraz loando jak również sieci afiliacyjnej aff44 (wcześniej Affiliate44) )

Bancovo – pierwsza w Polsce platforma kredytowa (czyli cyfrowy buntownik)

Rankomat  Sp. z o.o. Sp. k. – właściciel porównywarki sowafinansowa oraz serwisu ebroker

Pozostanie do nominowania jeszcze jeden podmiot, który zostanie wyłoniony przez kapitułę konkursową składającą się z przedstawicieli sieci afiliacyjnych, porównywarek finansowych oraz wydawców reprezentujących tzw. rynek pośrednictwa online.

[infobox]W wyniku dodatkowego głosowania uprawniającego do nominacji w kategorii “Partner Sprzedaży Online 2019” Kapituła Konkursowa wytypowała sieć afiliacyjną Adtraction. [/infobox]

Zwycięzcę poznamy 30 stycznia 2020 roku podczas Gali Finałowej Loan Magazine Awards, która tradycyjnie odbędzie się we Wrocławiu.

Podobne wpisy

Zamieść komentarz