Na co i ile pieniędzy wydają latem Europejczycy i Polacy – wyniki European Summer Barometer 2016 r.

dodał Tomasz Rafalski
1 komentarzy

Lato to okres intensywnych wydatków związanych z wakacjami. Na co Europejczycy wydają pieniądze w tych miesiącach? Jak na ich tle wypadają Polacy? Na te i wiele innych pytań odpowiada European Summer Barometer 2016 badanie przeprowadzone przez Ferratum Group, której częścią jest Ferratum Bank.

Wyniki badania dowodzą, że przeciętny Europejczyk planuje przeznaczyć na letnie wydatki połowę wolnych środków. Polacy plasują się tuż poniżej europejskiej średniej z wydatkami na poziomie 48%. Na co najchętniej wydajemy pieniądze latem? Najwięcej kapitału przeznaczymy na podróże po kraju – ponad 18%, ale zaskakująco, na podróżowanie za granicę przeznaczymy zaledwie 6% nakładów.

European Summer Barometer 2016 powstał dzięki zaangażowaniu konsumentów aż w 19 krajach, którzy opowiedzieli o swoich zwyczajach dotyczących wydawania pieniędzy podczas sezonu wakacyjnego. Niemal 18 tysięcy gospodarstw domowych wypowiedziało się na temat tego jak i na co będą wydawać pieniądze latem.

Europejczycy są w dobrej kondycji finansowej

Badanie pokazuje, że Europejczycy są dobrej myśli jeśli chodzi o finanse. Aż 35% gospodarstw domowych planuje rozdysponować na wakacyjne wydatki w tym roku więcej pieniędzy niż w zeszłym. Mniejsza liczba rodzin planuje też zmniejszyć swoje wydatki wakacyjne – w 2015 r. było to 28%, podczas gdy w tym roku jest to już tylko 21%.

Przeciętny Europejczyk zamierza przeznaczyć na letnie wydatki połowę wolnych środków gospodarstwa domowego. Najwięcej chcą wydać Niemcy – 144% średniej europejskiej, wydając aż 71% wolnych środków z dochodu gospodarstwa domowego. Tuż za nimi plasują się kolejno Bułgarzy, Francuzi, Rumuni i Czesi. Polacy zamierzają wydać 48% dostępnych środków z dochodu rodziny, lokując się tym samym tuż poniżej europejskiej średniej. W kontrze do Niemców są Duńczycy, którzy planują wydać zaledwie 29% dostępnych środków. Jak widać różnice między krajami Europy zachodniej są dość znaczne, nawet między sąsiadami. I tak na przykład Anglicy planują przeznaczyć na ten cel zaledwie 33%, podczas gdy sąsiadujący z nimi Francuzi niemal dwa razy tyle, bo 60%.

European Summer Barometer – co to jest?

Barometr jest wyjątkowym narzędziem do oceny zmian w całej Europie. Bardzo nas cieszą informacje pokazujące, że Europejczycy patrzą w przyszłość z optymizmem i czują bezpieczeństwo finansowe, co pokazują informacje o planowanym zwiększeniu wydatków latem. Dane European Summer Barometer pokazują też, że cechy te wykazują także Polacy. Coraz częściej z oferty Ferratum Bank, finansującej m.in. letnie wydatki wakacyjne, korzystają Klienci, którzy przede wszystkim cenią sobie wygodę i szybkość działania. Odpowiedzią na te zapotrzebowanie jest właśnie oferta Ferratum Bank.

Za pośrednictwem m.in. Internetu udzielamy pożyczek w ciągu kilkunastu minut od złożenia wniosku. Dla naszych Klientów ważny jest także profesjonalizm i bezpieczeństwo, które gwarantuje instytucja bankowa jaką jest Ferratum Bank – mówi Krzysztof Przybysz, Country Coordinator Ferratum Bank.

Na co Europejczycy wydają pieniądze latem? Najwięcej kapitału przeznaczamy na podróże po kraju – ponad 18%. Na drugiej pozycji plasuje się odzież, ale tuż za nimi znajdują się wydatki na wyjścia do restauracji, kawiarni, barów i klubów (odpowiednio 11,6 oraz 11,4 %). Poważną pozycję w naszym budżecie stanowią też kwoty związane z uroczystościami tradycyjnie mającymi miejsce w cieplejszych miesiącach jak np. śluby – to aż 11 % naszych wydatków. W tym okresie wydajemy również więcej na ogrodnictwo i samodzielne prace (10%) niż na aktywności z dziećmi (7,9%), czy na letnie festiwale (6,7%). Zaskakująco, na podróżowanie za granicę przeznaczymy zaledwie 6% nakładów.

Latem, szczególnie podczas wakacyjnych podróży lub będąc poza domem, chętnie korzystamy z bankowości mobilnej. Szacuje się, że w 2017 liczba osób zarządzających finansami przez smartfony osiągnie 1 miliard. Wśród Klientów Grupy Ferratum z bankowości mobilnej najchętniej korzystają Kanadyjczycy i Szwedzi – aż 91 %. Podobnie, aż 81% Klientów instytucji w Polsce planuje korzystać latem z bankowości mobilnej. Odpowiadając na te trendy Ferratum Bank wprowadził platformę mobilną do swojej oferty-pierwsze wdrożenie miało miejsce w Szwecji na początku tego miesiąca. Wystarczy jedynie 5 minut by założyć konto on-line. Dzięki temu rozwiązaniu Klienci mają możliwość otwarcia kont w 14 najbardziej popularnych walutach. Środki między tymi kontami można transferować swobodnie w czasie rzeczywistym bez opłat za wymianę narzucanych tradycyjnie przez banki, czy związanych z korzystaniem z kart kredytowej. Platforma mobilna Ferratum Bank będzie rozszerzała swoją działalność w kolejnych krajach europejskich już w 2016 r, docelowo również w Polsce.

 

Ferratum_wakacje_europejczykow_infografika

 

 

Podobne wpisy

1 komentarzy

Marcin Celik 7 lipca 2016 - 11:47

Nie dziwmy się, że tak mały procent ludzi, chce się wybrać za granicę. Biorąc pod uwagę ostatnie wydarzenia, nie jest to wielkim zaskoczeniem

Odpowiedz

Zamieść komentarz