Polki Wykluczone Cyfrowo 2017 – rusza akcja edukacyjna

dodał Tomasz Rafalski
0 komentarzy

Aasa Polska rusza z nową kampanią edukacyjną. Tym razem jest to akcja skierowana dla kobiet dojrzałych, które chcą poszerzyć swoją wiedzę o cyberprzestrzeni i narzędziach związanych z Internetem.

Polki Wykluczone Cyfrowo 2017

Co trzecia Polka w wieku 45-70 lat jest wykluczona cyfrowo i nie posiada umiejętności płynnego poruszania się po cyberprzestrzeni – takie wnioski płyną z raportu Aasa i Kantar Public. Tego typu kobiet jest w naszym kraju blisko 2 miliony, a aż 38 proc. z nich nie posiada dostępu do Internetu. Blisko 39 proc. posiada dostęp do tego narzędzia, jednak nie jest zainteresowana korzystaniem z Internetu w codziennym życiu. Polki Wykluczone Cyfrowo to także osoby, które nie posiadają umiejętności cyfrowych ze względu na brak odpowiednich narzędzi, np. komputera, smartfona czy tabletu.

Aasy Netu – akcja edukacyjna

W odpowiedzi na alarmujące wyniki raportu Polki Wykluczone Cyfrowo 2017, firma Aasa Polska przygotowała kampanię edukacyjną „Aasy Netu”. Pochodzącej z Estonii marce nieobce są idee digitalizacji społeczeństwa, dlatego wyniki badania okazały się dla niej bodźcem do działania. Internetowa kampania edukacyjna ma zachęcać dojrzałe kobiety do aktywizacji cyfrowej. W nauce mają im pomóc najbliżsi członkowie rodziny z pokolenia Y i Z oraz specjalny program multimedialny, który ma nauczyć osoby starsze sprawnego poruszania się po Internecie. Kampania edukacyjna „Aasy Netu” promowana jest hasłem „Bądźmy bliżej” i jest jednym z działań marki podjętych w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu.

Akcja edukacyjna Aasy ma pozwolić dojrzałym kobietom zdobyć umiejętności, z którymi bez trudu radzą sobie dzisiaj ich młodsze koleżanki. Dzięki serii filmów oraz przygotowanych materiałów, Polki między 45 a 70 rokiem nauczą się m.in. pisać maile, prowadzić rozmowy online, prowadzić wideorozmowy oraz w krótkim czasie wyszukiwać niezbędne informacje. Każdy filmik instruktażowy uzupełniony jest także wskazówki w formie infografiki, znajdziemy tam również zarys historyczny oraz słowniczek pojęć i odpowiedzi.

Aasa Polska uważa ułatwienie osobom starszym dostępu do Internetu powinno stać się priorytetem całego społeczeństwa, w szczególności młodych ludzi. To właśnie oni powinni podjąć aktywne starania do zachęcenia swojej mamy, cioci czy sąsiadki do postawienia pierwszych kroków w Internecie i podnoszenia w ten sposób swoich kwalifikacji. Program Aasy Netu ma wzbogacić kontakty z bliskimi i wspólne rozwijanie zainteresowań.

 

Podobne wpisy

Zamieść komentarz