Z najnowszego raportu PayU wynika, że Polacy coraz częściej robią zakupy online na raty. Ponadto gdy już raz skorzystamy z takiej możliwości, zawsze chętnie do niej wracamy.
Polacy są jednym z najchętniej sięgających po finansowe nowinki narodów. Bardzo często sprawdzamy nowe rozwiązania w zakresie płatności elektronicznych, a szczególną popularnością cieszy się możliwość rozkładania zakupów online na raty. Coraz więcej konsumentów korzysta z takiego rozwiązania, co tylko dowodzi naszej finansowej otwartości.
W przypadku zakupów online polscy konsumenci zawsze poszukują najkorzystniejszych ofert. Tymczasem rozłożenie płatności na raty pozwala na wygodne dokonywanie zakupów bez obciążania domowego budżetu. Możliwość rozłożenia na raty płatności za e-zakupy z roku na rok zyskuje na popularności. Z raportu PayU wynika, że w ciągu ostatnich 5 lat łączna wartość wszystkich sfinansowanych w ten sposób zakupów wzrosła aż 7-krotnie. Gdy już raz skorzystamy z takiej możliwości, chętnie do niej wracamy. Raport PayU wykazał, że aż 78% konsumentów, którzy spróbowali takiej metody płatności, wraca do niej przy okazji kolejnych zakupów.
Polacy coraz częściej kupują na raty
Trend ten uwidacznia się przede wszystkim w przypadku elektroniki, dóbr luksusowych (np. biżuteria czy zegarki), wyposażenia wnętrz, turystyki oraz e-usług (m.in. w zakresie edukacji i rozwoju osobistego). Raport przygotowany przez PayU wykazał, że już co siódmy zakup kursu online opłacany jest właśnie na raty, a udział płatności ratalnych w sprzedaży całego sektora przekroczył 10%.
Na raty najchętniej kupujemy elektronikę. Udział płatności ratalnej w całościowej sprzedaży tego typu produktów przekroczył 20%. Rozkładamy wydatek nawet wtedy, gdy dysponujemy gotówką wystarczającą na jednorazową płatność, co szczególnie widać w przypadku zakupu dóbr luksusowych. Możliwość rozłożenia większego kosztu na kilka mniejszych rat to zdecydowanie mniejsze obciążenie dla portfela.