Bank Pocztowy wspólnie Pocztą Polską uruchomiły nowy projekt o nazwie Mobilny Bankowiec. To rozwiązanie, które ma zapewnić polskim konsumentom szerszy dostęp do oferty kredytowej.

Aż 9,5 tysiąca listonoszy wyposażonych w tablety rejestruje dane kontaktowe osób zainteresowanych pozyskaniem dodatkowej gotówki. Pracownicy Poczty Polskiej najpierw przedstawiają ofertę, by potem (za zgodą potencjalnych kredytobiorców) przekazać ich dane do doradców kredytowych Banku Pocztowego. Odbywa się to za pomocą specjalnej aplikacji, która umożliwia wypełnianie elektronicznego formularza kontaktowego.

Po przekazaniu swoich danych kontaktowych listonoszowi należy oczekiwać na dalszy kontakt ze strony doradcy kredytowego banku. Umawia on potencjalnego kredytobiorcę na spotkanie w dogodnym dla niego terminie i wybranej przez niego placówce Poczty Polskiej.

– Stawiamy na integrację usług grupy Poczty Polskiej, istotna jest dla nas ich cyfryzacja. Proste, wygodne dla klienta i dostępne rozwiązania, jak aplikacja Banku Pocztowego na tabletach listonoszy to kierunek, w którym chcemy podążać – podkreśla Tomasz Zdzikot, prezes zarządu Poczty Polskiej.

Mobilny Bankowiec to wymierne korzyści

Już w sierpniu dzięki realizacji projektu Mobilny Bankowiec instytucji finansowej udało się zwiększyć kwotę udzielonych kredytów o ponad 300 tysięcy złotych. Przedstawiciele banku podkreślają jednak, że to jeszcze nie koniec. Spodziewają się dalszych wzrostów w przyszłości.

– Nasza współpraca z Bankiem Pocztowym daje wymierne korzyści obu instytucjom. Oferowane w naszych placówkach kredyty czy ubezpieczenia Banku odgrywają coraz ważniejszą rolę, przyczyniając się do wzrostu zyskowności Poczty. Coraz więcej wspólnych projektów pozwala na integrację spółek działających w ramach Grupy i osiąganie efektu synergii – dodaje Tomasz Zdzikot.

Przedstawiciele obu instytucji podkreślają, że za uruchomieniem innowacyjnej usługi Mobilny Bankowiec stała chęć zapewnienia Polakom szerszego dostępu do oferty produktów kredytowych. Korzyści z nowego rozwiązania czerpią zatem zarówno klienci, jak i zaangażowane instytucje.

– Jako operator narodowy Poczta Polska ma obowiązek utrzymania odpowiedniej sieci sprzedaży – oferowanie w placówkach Poczty produktów finansowych Banku Pocztowego daje nam przewagę konkurencyjną szczególnie wobec zamykania przez banki komercyjne kolejnych placówek. To szansa na dynamiczniejszy rozwój Banku Pocztowego w przyszłości. Projekt Mobilny Bankowiec traktujemy także jako szansę na dotarcie z ofertą usług finansowych do szerszego grona klientów, w tym tych wykluczonych cyfrowo, którzy nie mają dostępu do bankowości elektronicznej – podkreśla Andrzej Bodziony, wiceprezes zarządu Poczty Polskiej oraz przewodniczący Rady Nadzorczej Banku Pocztowego.

Dzięki nowemu projektowi doradcy Banku Pocztowego pozyskują tzw. leady kredytowe. Z kolei listonosze mogą liczyć na dodatkowe wynagrodzenie z tytułu prowizji za pozyskiwanie kredytobiorców.

– W ubiegłym roku odnotowaliśmy znaczny wzrost sprzedaży kredytów konsumpcyjnych przez pracowników Poczty Polskiej. To był impuls do szukania nowych płaszczyzn, na których moglibyśmy oferować usługi finansowe i bankowe przez szeroko pojętą grupę Poczty Polskiej. To również potwierdzenie tego, że jako Bank możemy dostarczać proste, a zarazem nowoczesne rozwiązania – coś co jest elementem naszej długofalowej strategii rozwoju stawania się instytucją coraz bardziej cyfrową – mówi Tomasz Dąbrowski, członek zarządu Banku Pocztowego.

0
Udostępnień
Google+

Brak komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *