Już 14 lutego, podczas uroczystej Gali Loan Magazine Awards 2018 uczestnicy w głosowaniu zdecydują, które z proponowanych i nominowanych rozwiązań technologicznych Fintech zasługuje na specjalne wyróżnienie.
Piątkę najlepszych rozwiązań zdaniem redakcji Loan Magazine wybrała specjalnie powołana Rada Ekspertów działająca przy Loan Magazine Awards 2018.
A nominowani to:
CRIF Solution Platform (CSP)
Autorska platforma dedykowana ocenie konsumentów i przedsiębiorstw w zakresie oceny zdolności kredytowej, przeciwdziałania wyłudzeniom oraz branżowej wymiany danych.
CRIF przy współpracy z czołowymi przedstawicielami branży pożyczkowej oraz Krajowym Biurem Informacji Gospodarczej wychodzi naprzeciw oczekiwaniom dostarczając rozwiązanie systemowe do poufnej wymiany informacji o wnioskach i pożyczkach. Rozwiązanie nie tworzy nowej bazy danych, lecz stanowi techniczną implementację wymiany informacji między jego uczestnikami zapewniając przy tym poufność i bezpieczeństwo danych. Z poziomu systemu dostępna jest informacja o ponad 2,5 mln pożyczkobiorców z ich pełną historią kredytową sięgającą do 3 lat wstecz. Proponowane rozwiązanie stanowi zatem najbardziej kompletne i aktualne branżowe źródło danych z informacją o ponad 85% klientów.
Bancovo
BANCOVO to pierwsza w Polsce w pełni cyfrowa platforma pośrednictwa finansowego. To nie jest zwykła porównywarka cen. Dzięki niej klienci mają uzyskać dostęp do rzeczywistych i aktualnych ofert wielu banków oraz firm pożyczkowych. W pierwszej kolejności fintech będzie oferował pożyczki gotówkowe, a później również kredyty hipoteczne i ubezpieczenia. Inwestorem jest Alior Bank. Zastosowane w BANCOVO. rozwiązania mają pozwolić sfinalizować pożyczkę w kilka minut. Pieniądze znajdą się na koncie w nawet 15 minut – zapowiadają właściciele. W projekt Alior Bank zainwestuje 30 mln zł. W 2020 r. platforma ma sprzedać 2-3 mld zł kredytów.
Mintos
Mintos jest internetowym rynkiem pożyczek o globalnym zasięgu, który oferuje inwestorom detalicznym możliwość inwestowania, w sposób łatwy i przejrzysty, w pożyczki udzielane przez pozabankowe firmy pożyczkowe z całego świata. Misją firmy jest ułatwienie swobodnego i skutecznego przepływu kapitału na całym świecie za pomocą dostępnych technologii. Od rozpoczęcia działalności w 2015 roku, Mintos dynamicznie się rozwija i stał się największym tego typu rynkiem inwestycyjnym. Dotychczasowa liczba zarejestrowanych inwestorów wynosi 81 000 z 70 krajów z całego świata, a oczekuje się, że do końca bieżącego roku osiągnie 100 000. Łączna kwota zainwestowanych poprzez Mintos środków w pożyczki przekroczyła już 1 mld euro. Średnia roczna stopa zwrotu netto z zainwestowanych środków to około 12%.
Nethone
Nethone jest polskim dostawcą opartych na sztucznej inteligencji rozwiązań Know Your Users, służących m.in. do zapobiegania wyłudzeniom online. Od roku prężnie rozwija swoje produkty na rynku pożyczkowym i ma już pierwszych klientów.
Jak to robi? Umożliwia pogłębione zrozumienie pożyczkobiorcy, wzbogacając informacje wprowadzane przez użytkownika w czasie wypełniania formularza na stronie o dane zbierane przez narzędzie profilujące. Daje możliwość wejrzenia w techniczne aspekty urządzenia i połączenia sieciowego oraz weryfikacji użytkownika od strony jego zachowania w czasie wypełniania aplikacji pożyczkowej. Powiązanie dostarczanych danych technicznych o użytkowniku z informacjami przekazywanymi w formularzu oraz danymi historycznymi, pozwala na wydanie oceny prawdopodobieństwa oszustwa. Wszystko dzięki zastosowaniu uczenia maszynowego i sztucznej inteligencji.
Co oferuje instytucjom pożyczkowym? Już na etapie aplikowania, wykrywa transakcje fraudowe, obniża koszty weryfikacji oraz określa kto będzie rzetelnym pożyczkobiorcą, kto oszustem, a kto prawdopodobnie będzie miał problem ze spłatą.
Zintegrowany inteligentny system CRM & Marketing Automation – Together Data
W naszej autorskiej platformie CRM&Marketing Automation, przy użyciu technologii AI, integrujemy całą wiedzę o kliencie, jego historię zakupów, dane kontaktowe oraz historię komunikacji przychodzącej i wychodzącej we wszystkich kanałach. Śledzimy zgody klienta na wykorzystywanie danych kontaktowych w określonych celach. Możemy też gromadzić dowolne dodatkowe dane z różnych źródeł oraz budować segmenty/grupy klientów. System automatyzuje procesy związane z obsługą klienta – takie jak realizacja zamówień/rozpatrywanie reklamacji/odpowiedzi na zapytania o produkty lub prośba o ofertę. Nowoczesne rozwiązanie Marketing Automation umożliwia budowanie spersonalizowanego przepływu komunikacji marketingowej skierowanej do określonej grupy klientów oraz śledzenie reakcji klienta na tę komunikację w celu optymalizacji marketingu.
Inteligentna integracja CRM i Marketing Automation pozwala na bardziej precyzyjną i skuteczną komunikację z klientem.
Zwycięzcę poznamy 14 lutego 2019 roku podczas Gali Finałowej Loan Magazine Awards.
Pobierz listę nominowanych w formacie PDF>