Twisto chce przebić popularnością Revoluta

dodał Martyna Sarniak
0 komentarzy
kobieta z kartą kredytową

Fintech Twisto zapowiedział, że wprowadzi na polski rynek kartę wielowalutową z linią debetową. Ma to być godny konkurent dla Revoluta, który w tej chwili postrzegany jest jako lider innowacyjnych usług finansowych.

Twisto to fintech z Czech, który rozpoczął swoją działalność na polskim rynku już w lipcu ubiegłego roku. W tej chwili marka świadczy usługę odroczonych płatności. Oznacza to, że płaci za zakupy klientów w sklepach online, odraczając dzięki temu ich płatności o 21 dni. Usługa ta jest dostępna w ponad 300 sklepach internetowych.

Twisto poszerza ofertę

Obecnie marka debiutuje z nowym produktem finansowym. Chodzi tu o darmową aplikację mobilną, która służy do zarządzania finansami osobistymi. Narzędzie jest wyposażone w wiele przydatnych rozwiązań, m.in. w zaawansowaną analizę wydatków, która ułatwia zachowanie kontroli nad codziennymi płatnościami.

Wraz z aplikacją marka wypuszcza na rynek również kartę wielowalutową z linią debetową. Dzięki niej będzie można wygodnie płacić w sklepach internetowych i stacjonarnych na całym świecie. To właśnie ona ma sprawić, że oferta Twisto w oczach polskich klientów stanie się dużo bardziej atrakcyjna niż oferta jego konkurenta, Revoluta.

Na czym to polega?

Twisto oferuje linię debetową w kwocie od 500 do 15 000 zł. Zdolność kredytowa konsumenta oraz kwota, którą dany klient dostanie do dyspozycji na karcie, określana jest zaledwie w kilka sekund przez oprogramowanie Nikita. To autorskie narzędzie marki, które oparte jest na technologii big data i machine learning.

Linia debetowa oferowana przez Twisto działa bardzo podobnie do karty kredytowej. Oznacza to, że zadłużenie na karcie można będzie spłacić w ciągu 45 dni bez żadnych dodatkowych opłat. W przypadku braku wystarczającej gotówki, można będzie również odroczyć termin płatności. Każdy dzień takiej zwłoki będzie kosztował klienta 4,5 zł za każde odroczone 100 zł. Michał Smida, założyciel czeskiego fintechu, podkreśla jednak, że już wkrótce firma umożliwi rozkładanie większych wydatków na raty.

Plany na przyszłość

Marka ma niezwykle ambitne plany. W ciągu najbliższych trzech lat zamierza pozyskać co najmniej pół miliona klientów. Przypomnijmy, że po kartę płatniczą Revoluta, dotychczasowego lidera tego rynku, sięgnęło w tej chwili około 700 tys. polskich klientów.

Po wprowadzeniu na polski rynek wielowalutowej karty płatniczej, Twisto nie zamierza zwalniać tempa. Marka chce nadal rozbudowywać swoją ofertę. Wiemy już, że pojawi się w niej m.in. program cashback, który umożliwi zwrot części wydatków z zakupów w wybranych sklepach. Twisto wdroży również płatności zbliżeniowe Apple Pay i Google Pay, a także usługę split, czyli dzielenie rachunku między kilka osób.

Podobne wpisy

Zamieść komentarz