Branża retail zyskuje na odroczonych płatnościach

dodał Martyna Sarniak
0 komentarzy
branża retail odroczone płatności

Odroczone płatności to jeden ze sposobów budowania przewagi konkurencyjnej. Przekonuje się o tym branża retail, która coraz częściej korzysta z tego rozwiązania.

Rosnąca rywalizacja między sklepami internetowymi zmusza ich właścicieli do poszukiwania sposobów na wyróżnienie się wśród konkurencji. Jednym z nich jest oferowanie tzw. odroczonych płatności, czyli możliwości odroczenia zapłaty za zakupiony towar.

Zyskuje klient…

Dzięki odroczonym płatnościom klienci mogą dokonywać zakupów bez udziału gotówki. Za otrzymany towar płacą dopiero po kilku dniach lub nawet tygodniach. Rozwiązanie to od lat funkcjonuje w biznesie jako tzw. kredyt kupiecki. Teraz zyskuje popularność również w przypadku klientów indywidualnych.

Odroczone płatności to wygodne rozwiązanie dla osób, które dotychczas musiały rezygnować z atrakcyjnych promocji z powodu chwilowego braku środków finansowych. Dzięki niemu mogą bez przeszkód dokonywać zakupów, a ich spłatę rozłożyć na wygodne raty.

Jest to innowacyjna forma płatności za zakupy, która w prosty, szybki i bezpieczny sposób pozwala zapłacić za zakupy bez korzystania ze środków z własnego konta czy karty kredytowej. Podczas zakupów w sklepie internetowym, który daje możliwość odroczenia płatności, wystarczy po prostu wybrać tę metodę zapłaty. Operator systemu płaci za zakupy, a dodatkowo może przyznać limit na kolejne wydatki nawet do 5 000 zł

– mówi Agata Lejman z AIQLabs, właściciela marki „Kupuj Teraz – zapłać później”.

…i cała branża retail

Warto wspomnieć, że odroczone płatności to rozwiązanie niezwykle korzystne również z punktu widzenia właścicieli sklepów internetowych. Zdecydowanie wspiera działania marketingowe firmy, a także zwiększa wolumen sprzedaży. Wdrożenie odroczonych płatności do działalności sklepu internetowego przekłada się na większą wartość koszyków zakupowych i wzrost konwersji. Konsumenci szybciej i chętniej decydują się na zakup z powodu braku konieczności angażowania własnych pieniędzy.

Dla właścicieli sklepów internetowych ważne jest również bezpieczeństwo transakcyjne, które zapewnia to rozwiązanie. Natychmiast po zakupie otrzymują oni środki od operatora, a kwestia zwrotów czy reklamacji odbywa się na linii między operatorem a sklepem. Zalety odroczonych płatności to również poprawa wiarygodności sklepu, co może okazać się przydatne zwłaszcza dla tych firm, które dopiero rozpoczynają swoją działalność na rynku. Konsumenci często podchodzą ostrożnie do podmiotów z krótkim stażem. Możliwość zamówienia produktu z rozliczeniem już po jego otrzymaniu zdecydowanie przyczynia się do wzrostu ich zaufania.

Podobne wpisy

Zamieść komentarz