Trzykrotny wzrost rosyjskiego rynku pożyczek online

dodał Tomasz Rafalski
1 komentarzy

Rosyjskie firmy pożyczkowe działające w przestrzeni internetowej mogą się pochwalić wielkością portfela rzędu 8,7 miliardów rubli, co oznacza wzrost w stosunku do roku 2015 o 2,53 miliardy rubli. Zapotrzebowanie na tego typu usługi u naszych wschodnich sąsiadów cały czas rośnie, co obrazuje łączna kwota pożyczek przyznanych w Rosji przez firmy online: aż 18,1 miliardów rubli, a więc 3 razy więcej niż w roku poprzednim.

Popularność pożyczek online

W MoneyMan średnia kwota pożyczek stale i systematycznie rośnie. W 2015 wynosiła 9900 rubli, w 2016 już około 12200 rubli, osiągając 23-procentowy wzrost. „W 2017 roku spodziewamy się, że rynek pożyczek online będzie nadal przeżywał aktywny rozwój. Według naszych prognoz, na koniec tego roku ponad 30% wszystkich pożyczek osobom fizycznym zostanie udzielonych w trybie online. Sprzyjać temu będzie aktywne odejście klientów z tradycyjnych firm na rzecz serwisów pożyczek online. Znacząco wpłynie na rozwój rynku również aktywne wprowadzanie nowych technologii i poszerzenie dostępu do sieci Internet w najbardziej odległych regionach kraju. To znacznie zwiększy dostępność finansowania w Rosji” – powiedział dyrektor serwisu pożyczek online MoneyMan Borys Batin.

Banki bardziej mobilne

Wraz z rozwojem firm pożyczkowych rośnie konkurencja na rynku usług finansowania online. Rosyjskie banki, nie chcąc pozostawać w tyle, wprowadzają u siebie kolejne rozwiązania zmierzające do usprawnienia zdalnej obsługi klientów i przeniesienia swoich produktów w przestrzeń internetową. Rozwój dotyczy więc zarówno poszerzania kanałów komunikacji o kolejne rozwiązania online, jak i udzielanie pożyczek i kredytów. Dotyczy to między innymi Home Credit Banku, który już w 2012 roku wypłacał kredyty przez Internet swoim stałym klientom. W celu zawarcia umowy kredytowej nie muszą oni nawet odwiedzać stacjonarnej placówki czy spotykać się z pracownikiem, cały proces odbywa się całkowicie zdalnie. Ponad 10% klientów HCB korzysta z rozwiązań bankowości internetowej, a konkretnie z kredytów online. Podobna sytuacja ma miejsce w Banku Pocztowym. Dział prasowy instytucji podaje, że w 2016 roku niemal 20% wszystkich udzielonych pożyczek zostało przekazanych za pomocą kanałów internetowych. Bank Pocztowy wprowadził również nową mobilną aplikację i szerszą ofertę bankowości online, eliminując konieczność wizyt w centrum obsługi klienta. Digitalizacja rynku usług finansowych zwiększa ich dostępność i ułatwia skomplikowane dotąd procedury wiążące się z koniecznością uciążliwego wypełniania dziesiątek papierowych dokumentów.

Nowe rozwiązania technologiczne

Rozwiązania online są odpowiedzią na rosnące oczekiwania klientów. Banki z wieloletnim stażem planują dalszy rozwój w tym kierunku, chcąc dorównać młodym firmom pożyczkowym działającym w przestrzeni internetowej od początku swojej działalności. Proces digitalizacji rosyjskiego rynku finansowego, podobnie jak to się dzieje na całym świecie, jest powszechnym zjawiskiem obejmującym zwiększanie liczby produktów i usług finansowych dostępnych przez smartfony, nowoczesne gadżety, komputery czy aplikacje. ID Finance ma znaczący udział w tym procesie, proponując klientom najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne, obejmujące całkowitą automatyzację procesu zatwierdzania i wypłat pożyczek online poprzez portal MoneyMan. Oryginalny system informatyczny wykorzystujący najnowocześniejsze modele ratingowe oceniające wiarygodność kredytową potencjalnych pożyczkobiorców to kolejna cecha gwarantująca tej międzynarodowej marce stabilną pozycję do dalszego rozwoju.

Podobne wpisy

Zamieść komentarz