Wonga: Średnia kwota pożyczki i okres jej spłaty idą mocno w górę

dodał Sylwia Stwora
1 komentarzy

Klient wciąż ten sam

Jak wynika z analiz firmy Wonga, na przestrzeni ostatnich dwóch lat portret jej statystycznego klienta nie uległ zmianie. W pierwszym kwartale 2014 roku z usług pożyczkodawcy korzystali głównie mężczyzni w wieku 25-34 lata, aż w 50 proc. nieposiadający dzieci. Stanowili oni 38 proc. wszystkich pożyczkobiorców. Aktualnie odsetek klientów w wymienionym przedziale wiekowym nadal oscyluje na poziomie 38 proc., a osoby wolne stanowią 49 proc. całej grupy. Najczęściej klientami Wonga są mieszkańcy Śląska, Mazowsza i Dolnego Śląska, a najmniej pożyczek firma udziela osobom mieszkającym w województwie podlaskim i świętokrzyskim.

wonga-pozyczki

Średnia pożyczka w górę

Zdecydowanie inaczej wyglądają statystyki związane z pożyczkami. Średnia kwota zobowiązania w porównaniu do 2014 roku wzrosła o ponad 48 proc. Podczas gdy dwa latat temu statystyczny klient zapożyczał się na kwotę 654 zł, w okresie styczeń – marzec teg roku średnia wysokość udzielanej pożyczki wynosiła już 971 zł.

Spłata trwa coraz dłużej

Przeprowadzona przez Wonga analiza wykazała aż trzykrotne wydłużenie się okresu spłaty pożyczki. O ile na początku 2014 roku średni czas trwania zobowiązania wynosił 22 dni, o tyle obecnie klienci mają prawie dwa miesiące na oddanie należności (średnio 84 dni). Co ważne, Wonga notuje systematyczny wzrost grona osób spłacających pożyczkę przez terminem wyznaczonym w umowie. Podczas gdy w II kwartale 2014 roku było to 44,3 proc. klientów, w tym samym okresie 2015 roku – 54,3 proc., to już między kwietniem a czerwcem tego roku wskaźnik ten skoczył do 63,7 proc. Znaczącej zmianie nie ulega natomiast odsetek akceptowanych przez Wonga wniosków o pożyczkę. Utrzymuje się on na poziomie 17-23 proc. W II kwartale tego roku pozytywną decyzję wydano w przypadku prawie 20,7 proc. wniosków o pożyczkę, co oznacza, że prawie 80 proc. osób nie spełnia warunków pożyczkodawcy.

wonga-portret-pozyczkobiorcy

Wonga nagradza klientów

W Wonga rzetelność popłaca, gdyż firma na kilka sposobów nagradza rzetelnych klientów. Doceniane jest nie tylko odpowiedzialne podejście do pożyczania i ostrożność w gospodarowaniu domowym budżetem (Program korzyści, www.kapitalni.org ). Pożyczkobiorcy mogą liczyć również na system bonusów i premii. Na początku czerwca Wonga podpisała umowę o współpracy z PAYBACK, największym w Polsce programem bonusowym zrzeszającym 900 usługodawców i ponad 7 mln aktywnych uczestników. Oznacza to, że klienci Wonga mogą gromadzić punkty i wymieniać je na nagrody, kupony rabatowe, a także płacić nimi za zakupy u wybranych partnerów PAYBACK.

Marcin_Borowiecki_WongaStałe monitorowanie i poprawa wskaźników mierzących m.in. spłacalność pożyczek czy odsetek akceptacji wniosków od nowych klientów, umożliwia tworzenie coraz lepszych ofert oraz docenianie i nagradzanie pożyczkobiorców, którzy kierują się zasadami odpowiedzialnego pożyczania. To właśnie takie osoby, zadowolone z usługi i nagrodzone przez nas za rzetelność, wracają do firmy. Cieszymy się z faktu, że już niemal dwie trzecie naszych klientów spłaca swoje zobowiązania przed terminem. To ogranicza koszty pożyczek i umożliwia uzyskanie dalszych rabatów, a także pomaga budować pozytywną historię kredytową w BIK – mówi Marcin Borowiecki, dyrektor zarządzający Wonga w Polsce.

Podobne wpisy

1 komentarzy

ania 18 sierpnia 2016 - 11:58

Wonga intensywnie reklamuje teraz swoją pożyczkę ratalną (TV, wirtualna polska) – coraz więcej osób decyduje się na wysyłanie właśnie takich wniosków w Wonga, wobec czego średnio wysokość i termin spłaty automatycznie idą w górę.

Odpowiedz

Zamieść komentarz