CRIF Poland podsumował 2020 r. Na przestrzeni ubiegłego roku rozwiązania CRIF dynamicznie odpowiadały na stale zmieniające się trendy na rynku finansowym, nowe potrzeby konsumentów i partnerów biznesowych marki. Oferta CRIF to doskonałe źródło danych, analityki i zautomatyzowanych decyzji na całym rynku finansowym, telekomunikacyjnym i technologicznym.

Rok 2020 dla sektora pożyczkowego był rokiem szczególnych wyzwań. W dobie koronawirusa uległy zmianie wszystkie dotychczasowo znane trendy zachowań klientów. Dzięki temu pojawiły się również nowe kierunki, w których branża może się rozwijać. Jak na pandemię w obszarze swoich finansów zareagowali konsumenci?

– mówi Magdalena Dźwigała-Basis, Pełnomocnik Zarządu CRIF.

Ponad dwie trzecie polskich pożyczkobiorców ma do spłaty więcej niż jedną pożyczkę, zadłużenia stanowią coraz większą kwotę. Przeciętna wartość pożyczki w lipcu 2020 roku to 3026 złotych. Zainteresowanie konsumentów pożyczkami widać szczególnie w liczbie pytań, która, po oczywistym spadku w drugim kwartale bieżącego roku, z miesiąca na miesiąc stabilnie wzrasta

– wyjaśnia Rafal Plutecki, Head of Banking&Insurance CRIF.

Aktywnie dostosowujemy nasze dedykowane rozwiązania do zmieniających się trendów na rynku finansowym oraz nowych regulacji. Obserwujemy znaczące zapotrzebowanie dla wsparcia segmentu e-commerce, płatności odroczonych oraz wymiany danych pomiędzy branżami pożyczkową, faktoringową i leasingową

– podkreśla Magdalena Dźwigała-Basis, Pełnomocnik Zarządu CRIF.

Znacznie wzrosła liczba danych dostępnych w bazach CRIF. W 2020 roku zmiany na rynkach finansowych przełożyły się na wzrost aktywności sektora windykacyjnego. Dzięki aktywnej współpracy system wymiany informacji z milionami informacji o dłużnikach stał się obowiązkowym źródłem danych o bieżących zobowiązaniach. Udostępniliśmy możliwość wymiany informacji międzybranżowej o przedsiębiorcach i konsumentach poprzez platformę weryfikacji klienta. Wzmocniliśmy możliwość oceny zdolności kredytowej poprzez wykorzystanie danych z rachunków bankowych. Dzięki wdrożeniu platformy NEOS nasi klienci zyskali dostęp do otwartej bankowości

– tłumaczy Rafal Plutecki, Head of Banking&Insurance CRIF.

0
Udostępnień
Google+

Brak komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *