5 wyjątkowych biznesów zarządzanych przez kobiety. Oto firmy wyróżnione w polskiej edycji programu Visa She’s Next

dodał Tomek
0 komentarze

Prowadzone przez kobiety firmy, które powstały z odwagi, pasji do oceanu, miłości do dzieci, dbałości o dobrostan psychiczny i fizyczny oraz chęci samorealizacji – to one zostały wyróżnione w pierwszej polskiej edycji globalnego programu Visa She’s Next. Właścicielka każdej z nich otrzyma grant w wysokości 20 000 złotych oraz roczny dostęp do konsultacji mentorskich i coachingowych. Wśród zgłoszeń znalazły się także biznesy prowadzone przez uchodźczynie z Ukrainy, a jeden z nich zasilił grono laureatów.

Skala popularności pierwszej odsłony Visa She’s Next w Polsce to dla nas kolejne potwierdzenie, że wsparcie mikro, małych i średnich firm, także tych prowadzonych przez kobiety, jest istotne i potrzebne. Dlatego tak bardzo cieszę się, że Visa wzmacnia przedsiębiorców nie tylko poprzez programy grantowe, lecz także budując zaufanie do handlu, dbając o spokój ducha kupujących i sprzedających, gdy płacą Visa – powiedziała Katarzyna Zubrzycka, dyrektorka działu detalistów i agentów rozliczeniowych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej w Visa

Visa to marka, która nie tylko dostarcza najlepsze technologie, ale także wspomaga firmy, by tworzyć miejsca pracy i budować dobrobyt społeczny. Pomoc biznesom prowadzonym przez kobiety w osiąganiu najlepszych wyników i adaptacji w dynamicznie zmieniającym się otoczeniu przynosi korzyści nie tylko dla nich samych, ale i całej gospodarki – dodał Adrian Kurowski, dyrektor generalny Visa w Polsce.

Pięć zwycięskich firm reprezentuje różne branże, od odzieżowej (streetwear oraz stroje przeznaczone do uprawiania sportów wodnych), przez produkcję akcesoriów i zabawek dla dzieci, realizację inicjatyw na rzecz edukacji dzieci i młodzieży, po specjalne wydarzenia i wyjazdy regeneracyjne mające budować dobrostan uczestników.

Laureatkami pierwszej edycji Visa She’s Next w Polsce zostały:

Nevrboard

Inspiracją do powstania Nevrboard – firmy projektującej stroje surferskie i kąpielowe – stała się fascynacja oceanem, miłość do fal i niezapomnianych przygód. Anna Pałka, założycielka firmy oraz instruktorka sportów wodnych, zdecydowała się wykorzystać materiały od polskich producentów, w tym pochodzące z recyklingu, by tworzyć barwne, kobiece i komfortowe stroje. Czerpiąc z własnych doświadczeń, postawiła na funkcjonalność ubrań i ochronę przed szkodliwymi promieniami UV.

Gugu the Hero

Gugu the Hero tworzy akcesoria i zabawki z naturalnych surowców, bezpiecznych dla dzieci i możliwie bliskich naturze. W ofercie posiada między innymi maty edukacyjne, kauczukowe, grzechotki, kosze na zabawki i tekstylia. Firma była nominowana do nagrody przyznawanej innowacyjnym produktom na międzynarodowych targach branżowych. Obecnie jej założycielka, Magdalena Śliwińska, wprowadza markę na rynki zagraniczne.

Projekt Selflove

Projekt Selflove, prowadzony przez dwie siostry – Aleksandrę i Zofię Jędrzejewskie –zajmuje się organizacją wyjazdów regeneracyjnych, zajęć i warsztatów z obszaru self-care, nie tylko dla kobiet. W swojej ofercie mają także wydarzenia dla firm. Aleksandra, z wykształcenia fizjoterapeutka, postanowiła połączyć swój zawód i doświadczenie z umiejętnościami wielu innych specjalistek i specjalistów, z którymi współpracują.

Whysoserious

Whysoserious to streetwearowa marka dla młodych kobiet, która od samego początku lokuje produkcję ubrań w polskich szwalniach. Whysoserious stawia na budowanie społeczności klientek między innymi z wykorzystaniem mediów społecznościowych. Celem właścicielki, Aleksandry Szysz, jest wprowadzenie firmy na zagraniczne platformy internetowe.

Babyland school

Babyland school to firma, która od 10 lat podejmuje inicjatywy na rzecz edukacji i rozwoju dzieci i młodzieży w Charkowie. Obecnie jej właścicielka, Oksana Rybaeva, pracuje nad uruchomieniem pierwszego punktu w Polsce, który ma być zlokalizowany w Poznaniu. Przedsiębiorczyni chce stworzyć miejsce, w którym młode osoby z Ukrainy będą mogły integrować się w nowym środowisku, porozumiewać między sobą w ojczystym języku, rozwijać swoje zainteresowania oraz cieszyć się szczęśliwym i bezpiecznym dzieciństwem. Jej celem jest również odciążenie rodziców z Ukrainy poprzez zapewnienie ich pociechom kompleksowej opieki w ciągu dnia.

Dostrzegając, w jaki sposób postępująca cyfryzacja handlu może przynieść ogromne korzyści małym biznesom, Visa zobowiązała się w 2020 r. do ucyfrowienia 50 mln małych i średnich przedsiębiorstw, koncentrując się przy tym również na wspieraniu rozwoju gospodarczego kobiet. Program Visa She’s Next, we współpracy z platformą IFundWomen, pomaga firmom należącym do kobiet w rozwoju ich działalności dzięki grantom i wsparciu doradczemu, a także innowacyjnym narzędziom i rozwiązaniom płatniczym. Od 2020 roku Visa zainwestowała ponad 2,5 mln dolarów w granty i coaching dla przedsiębiorczyń poprzez program Visa She’s Next na całym świecie, w tym w USA, Kanadzie, Indiach, Wietnamie, Egipcie, ZEA i Arabii Saudyjskiej. W Europie miał swoje edycje m.in. w Irlandii, Łotwie, Szwecji i Danii. Polska jest pierwszym krajem w Europie Środkowo-Wschodniej, w którym został uruchomiony.

Podobne wpisy

Zamieść komentarz