System Oceny Agenta w walce o bezpieczeństwo

dodał Tomasz Rafalski
0 komentarze

Polski rynek finansowy wreszcie może pochwalić się narzędziem, które ma wywrzeć znaczący wpływ na bezpieczeństwo jego uczestników. System Oceny Agenta, który został niedawno zaprezentowany uczestnikom VI Kongresu Sektora Pożyczkowego, to efekt wspólnych wysiłków CRIF Services Sp. z o.o. oraz Konferencji Przedsiębiorstw Finansowych.

System Oceny Agenta – dla kogo?

25 maja 2017 uczestnicy VI Kongresu Sektora Pożyczkowego mieli szansę zapoznać się z nowoczesnym narzędziem, dedykowanym głównie podmiotom prowadzącym działalność na rynku finansowym. System Oceny Agenta przeznaczony jest zwłaszcza dla tych instytucji, których działalność opiera się na agencyjnym modelu sprzedaży z uwzględnieniem pośredników finansowych, instytucji pożyczkowych, firm leasingowych i towarzystw ubezpieczeniowych.

Dlaczego warto?

System Oceny Agenta pozwala w prosty sposób zweryfikować wiarygodność zatrudnionych agentów oraz kandydatów na pracowników. Jego działanie polega na analizie danych dotyczących historii współpracy danych osób z podmiotami rynku finansowego. Informacje te prześwietlane są głównie pod kątem przestrzegania przepisów prawa. Tego typu funkcjonalność zapewnia szeroki wachlarz korzyści instytucjom rynku finansowego. Jedną z nich jest rosnąca skłonność konsumentów do korzystania z oferowanych produktów finansowych ze względu na kontakt z zaufanym doradcą i rosnący komfort zawierania tego typu zobowiązań właśnie dzięki gwarancji współpracy z wiarygodnym i uczciwym konsultantem.

Jak to działa?

Raport Systemu Oceny Agenta tworzony jest na podstawie informacji zebranych od uczestników systemu. Opiera się głównie na danych agentów, którzy zakończyli współpracę z daną instytucją w sposób nadzwyczajny, np. naruszyli warunki umowy, złamali przepisy prawa czy zostali skazani wyrokiem sądowym. Ponadto w systemie znajdują się także dane o agentach obecnie współpracujących z danym podmiotem, takich, którzy zakończyli pracę w normalnym trybie oraz o osobach objętych zakazem konkurencji. Wszystkie te dane są ujawniane w Krajowym Biurze Informacji Gospodarczej (KBIG).

System Oceny Agenta nie tylko przynosi wymierne korzyści podmiotom uczestniczącym w wymianie informacji poprzez kompleksową weryfikację doradców oraz minimalizację nieetycznych i nielegalnych zachowań agentów, ale ma także wpływ na wizerunek całego sektora finansowego – powiedział Piotr Badura Dyrektor Generalny CRIF Services Sp. z o.o. prezentując rozwiązanie.

Plany na przyszłość

Charakterystyczną cechą KPF jest samorządowa integracja wielu sektorów rynku usług finansowych, związanych z kredytem. Cechę tę dobrze oddaje także System Oceny Agenta. Wspólnie z naszym partnerem – CRIF Services Sp. z o.o., będziemy prowadzili intensywne działania dla zachęcenia jak największej liczby podmiotów, korzystających z usług agencyjnych, do korzystania z tej platformy oraz współdzielenia się informacją. To bowiem jest warunkiem efektywności tego rozwiązania, którego KPF jest patronem, będącego przykładem działań podejmowanych przez środowisko finansowe na rzecz zwiększenia bezpieczeństwa obrotu oraz bezpieczeństwa klientów – tłumaczy Andrzej Roter, Prezes Zarządu KPF.

 

Podobne wpisy

Zamieść komentarz