Odroczone płatności podbiły rynek zakupów konsumenckich, teraz stają się coraz bardziej popularne w zakupach firmowych. Tę metodę finansowania zakupów udostępnia dla sklepów i e-sklepów bramka płatności Comfino wraz fintechem PragmaGO.
Wraz z rozwojem platform e-commerce, coraz popularniejszą metodą finansowania zakupów staje się BNPL, czyli Buy Now, Pay Later (kup teraz, zapłać później). Według danych Statista, między 2019 a 2021 rokiem globalny rynek BNPL zanotował wzrost o 400 proc. Prognozy na przyszłe lata również są optymistyczne – przewidywany jest wzrost wartości rynku o 450 miliardów dolarów w latach 2021-2026. BNPL zyskuje również na popularności w transakcjach B2B. Firmy traktują tę metodę płatności jako narzędzie do prowadzenia biznesu i utrzymania płynności finansowej. BNPL pozwala kupującym na odroczenie płatności, podczas gdy pieniądze przelewane są niezwłocznie na konto merchanta, co usprawnia przepływ gotówki dla obu stron transakcji.
Konsumenci często korzystają z płatności odroczonych pod wpływem chwilowej potrzeby czy impulsu. Dla przedsiębiorców to coś więcej – to stały dostęp do środków na zakup towaru, dzięki czemu mogą bez przeszkód realizować kolejne zlecenia i unikać przestojów. Dzięki BNPL firmy mogą kupować więcej, np. w promocyjnych cenach, co z kolei pozwala na utrzymanie wyższej marży – mówi Danuta Czapeczko, wiceprezes zarządu PragmaGO.
B2B BNPL od PragmaGO w Comfino
Usługa oferowana przez PragmaGO w ramach bramki płatniczej Comfino daje przedsiębiorcom dużą elastyczność – obejmuje finansowanie zakupu nawet do 100 000 zł. Klient ma możliwość odroczenia płatności na okres od 14 do 60 dni. Zaletą dla kupujących jest również brak zbędnych formalności – umowa podpisywana jest za pośrednictwem SMSa, w 100% online.
– Bardzo cieszymy się z partnerstwa zawartego z PragmaGO. Płatności odroczone dla klientów biznesowych to innowacyjne rozwiązanie, które daje szereg korzyści zarówno kupującym, jak i sprzedającym. Więcej dostępnych opcji finansowania zakupów to w konsekwencji większa konwersja i większa wartość koszyka dla sklepów – mówi Paweł Szukalski, członek zarządu Comperia.pl SA, odpowiedzialny za wdrożenie Comfino.- Z kolei dostosowanie płatności poprzez bramkę Comfino do punktów stacjonarnych pozwala przedsiębiorcom skorzystać z metody BNPL przy kasie w sklepie -zauważa Paweł Szukalski.
BNPL jest rozwiązaniem chroniącym kupujących przed fluktuacją cen na rynku wynikającą chociażby z sezonowości niektórych produktów. Przedsiębiorcy korzystający z możliwości odroczenia płatności mogą kupować towary w momencie, gdy ceny są najkorzystniejsze, nawet jeśli brakuje im akurat odpowiedniej ilości środków.
– Płatności odroczone w zakupach “na firmę” mogą już niedługo zupełnie zastąpić stosowany przez sprzedawców do tej pory kredyt kupiecki. Są one od kredytu bezpieczniejsze, ponieważ sklepy nie biorą na siebie ryzyka finansowego. Dostają środki od instytucji pośredniczącej w całym procesie, w tym wypadku PragmaGO – podkreśla Paweł Szukalski z Comfino.
– Uważamy, że przedsiębiorcy zasługują na tak samo wygodne i łatwo dostępne finansowanie jak konsumenci – bez skomplikowanych i długotrwałych procesów, z którymi spotykają się np. próbując pozyskać finansowanie w bankach. Nawiązanie współpracy z Comfino pozwala nam na stworzenie efektu synergii i dotarcie z ofertą finansowania do dziesiątek tysięcy drobnych przedsiębiorców, realizujących działalność zarówno online, jak i offline – dodaje Danuta Czapeczko, Wiceprezes PragmaGO.
Comfino dostępne już w ponad 500 e-sklepach oraz w punktach stacjonarnych
Comfino to rozwiązanie płatnicze dla e-commerce uruchomione w 2021 roku przez notowaną na giełdzie spółkę Comperia.pl SA. Działa ono jak wtyczka dla sklepów internetowych i punktów stacjonarnych, po której zaimplementowaniu kupujący otrzymują dostęp do szeregu dedykowanych opcji zapłaty za produkty lub usługi –płatności mobilnych, odroczonych płatności (BNPL) czy rat.
Comfino to pierwsza bramka płatności łącząca płatności dla klientów indywidualnych i firmowych dostępna dla sklepów internetowych ale również stacjonarnych. Stanowi korzystne rozwiązanie dla sprzedawców, ponieważ nie muszą oni oddzielnie negocjować warunków wdrożenia nowych form płatności z bankami i innymi instytucjami finansowymi. Nie muszą również angażować swojego działu IT, co jest konieczne przy decydowaniu się na oferty od różnych dostawców.
Obecnie, z Comfino korzysta już ponad 500 e-sklepów, m.in. MKS Meble, Moderno Meble, Fumio.pl, ByBikes.pl czy platforma Kliniki.pl. Marketplace Comfino działa także stacjonarnie, na przykład w kilkudziesięciu salonach sieci DepilConcept. Wtyczka Comfino dostępna jest na czołowych platformach dostarczających rozwiązania dla sklepów internetowych np. PrestaShop, Shoper, SOTE, CStore, Sellingo, Shopgold. W zakresie finansowania zakupów Comfino współpracuje z szeregiem fin-techów i banków (m.in. Twisto, BLIK, Brutto.pl, Alior Bank, Santander Consumer Bank, InBank).
PragmaGO tworzy innowacyjne produkty embedded finance dla biznesu
PragmaGO to niezależna instytucja finansowa z ponad 25-letnim doświadczeniem w finansowaniu MŚP na polskim rynku. Dzięki własnemu software house (PragmaGO.tech), od 2016 roku Spółka realizuje strategię online, dzięki której przedsiębiorcy mogą szybko, wygodnie i bez zbędnych formalności zarządzać swoją płynnością finansową.
Usługi embedded finance dla biznesu (jak płatności odroczone) pozwalają partnerom PragmaGO zwiększać zyski i konkurencyjność oraz budować lojalność kontrahentów. Dzięki współpracy z ponad 140 partnerami PragmaGO dociera do setek tysięcy przedsiębiorców. Wśród partnerów PragmaGO są m.in. Allegro, InFakt, czy Polskie ePłatności.
W 2021 r. PragmaGO została przejęta i dokapitalizowana przez Enterprise Investors, wartość inwestycji wyniosła 116 mln zł. W 2022 roku kapitał własny Spółki został podwyższony do prawie 110 mln zł. PragmaGO utrzymuje niskie wskaźniki zadłużenia. To pewność realizacji finansowania nawet dużych projektów.