Grupa Comperia.pl SA podsumowuje pierwsze półrocze 2023: odnotowała istotny wzrost, o 27 proc., przychodów z dystrybucji ubezpieczeń. Inwestuje równocześnie w segment e-commerce – powołała spółkę ComperiaPay i planuje poszerzenie portfolio oferowanych produktów o usługi oparte na otwartej bankowości.
Comperia.pl SA zamyka pierwsze półrocze z przychodem wysokości 22,7 mln zł oraz EBITDA 1,6 mln zł. Według opublikowanego właśnie raportu półrocznego wzrost przychodów grupa odnotowała we wszystkich segmentach operacyjnych: reklamie efektywnościowej, dystrybucji ubezpieczeń oraz e-commerce. Wzrost przychodów skonsolidowanych w porównaniu do pierwszej połowy ubiegłego roku wyniósł 10,5 proc.
Efektywna reklama efektywnościowa i sprzedaż ubezpieczeń
W pierwszym półroczu 2023, w porówaniu do analogicznego okresu w 2022, Comperia poprawiła rentowność w segmencie reklamy efektywnościowej oraz odnotowała wzrost przychodów w sprzedaży ubezpieczeń (o 27 proc.).
– Wzrosty osiągnęliśmy pomimo wysokiego poziomu stóp procentowych, utrzymującej się wysokiej inflacji i ograniczonemu popytowi konsumentów na produkty dłużne. Sprzedaż produktów kredytowych oraz intensyfikacja sprzedaży innych produktów bankowych, w szczególności kont osobistych pozwoliły nam powiększyć poziom przychodów – zauważa Szymon Fiecek, prezes grupy Comperia.pl SA. – Na wzrost dynamiki sprzedaży wpływ miała przede wszystkim nowa strategia sprzedaży produktów ubezpieczeniowych w Grupie Comperia, w tym zastosowanie podejścia omnichannel w stosunku do akwizycji klientów, reorganizacja zasad współpracy z siecią agentów oraz ogólna sytuacja na rynku ubezpieczeniowym – dodaje.
W kolejnych miesiącach Comperia.pl chce skupić się na zwiększaniu efektywności powiększającej się sieci sprzedaży oraz poszerzeniu oferty produktów ubezpieczeniowych przez wprowadzenie oferty nowych Towarzystw Ubezpieczeniowych.
W dobre wyniki Grupy Comperia wpisuje się również pozycja lidera Telepolis.pl wśród serwisów technologicznych. Patrząc przekrojowo, w pierwszym półroczu 2023, pod względem liczby realnych użytkowników serwis konsekwentnie dominował w kategorii Nauka i Technologie w Polsce.
– Rozwój Telepolis.pl utwierdza nas w przekonaniu, że przyjęliśmy słuszną strategię w kwestii wydawniczej i kadrowej. Widzimy również, że Polacy coraz chętniej sięgają po treści wertykalne – mówi Szymon Fiecek.
Większe inwestycje w e-commerce
– Powołanie nowej spółki w ramach grupy kapitałowej oraz wystąpienie dla niej o status krajowej instytucji płatniczej jest kolejnym krokiem w rozwoju całej grupy, a szczególnie marki Comfino.pl. Uzyskanie licencji KIP pozwoli spółce realizować dotychczasowe usługi bez ograniczeń dotyczących chociażby limitu transakcji oraz na rozbudowanie oferty o nowe produkty w oparciu o usługi AIS, PIS. Rozszerzając portfolio produktów finansowych, które już są dostępne w Comfino, będziemy chcieli dalej pracować nad rozwojem tego segmentu. Widzimy w nim duży potencjał, jaki niesie dyrektywa PSD2, a wkrótce PSD3 – zapowiada prezes Comperia.pl SA.
Na początku roku Comfino.pl udostępniło płatności za pomocą BLIK-a, a wraz z kolejnymi miesiącami grono partnerów dostarczających finansowanie na platformie powiększyło się m.in. o jeden z największych polskich banków – Bank Pekao S.A., jeden z największych polskich fin-tech’ow, dostarczający usługi typu embedded finance B2B, PragmaGO S.A., oraz pochodzący z Estonii i działającym na kilku europejskich rynkach fin-tech Paywerk.
Już teraz płatności online przez Comfino.pl działają w ponad 600 sklepach. Marketplace płatności dostępny jest na czołowych platformach dostarczających rozwiązania dla sklepów internetowych np. PrestaShop, Shoper, SOTE, CStore, Sellingo, Shopgold. Płatności ratalne i odroczone poprzez Comfino.pl oferowane są również przez sklepy stacjonarne, np. w kilkudziesięciu salonach sieci DepilConcept. W zakresie finansowania zakupów Comfino współpracuje z szeregiem fin-techów i banków (m.in. Twisto, BLIK, Brutto.pl, Alior Bank, Santander Consumer Bank, InBank).
– W najbliższej perspektywie zakładamy dalsze inwestycje w tym zakresie, integrację z nowymi dostawcami finansowania, równolegle skupiając się na budowie sieci akceptacji w kanale online oraz offline – podkreśla Szymon Fiecek.