Comperia.pl SA stawia na e-commerce i konsekwentnie rozwija bramkę płatności Comfino

dodał Tomek
0 komentarze

Grupa Comperia.pl SA, właściciel pierwszej polskiej porównywarki produktów finansowych, zamyka trzeci kwartał z przychodami wysokości 32,6 mln zł i mocno inwestuje w rozwój segmentu e-commerce.

W opublikowanym właśnie sprawozdaniu finansowym za trzy kwartały 2023 Comperia.pl SA podaje swoje wyniki – 32,6 mln przychodu oraz EBITDA na poziomie 1 mln zł – oraz kreśli kierunek rozwoju. Od kilkunastu miesięcy spółka konsekwentnie stawia na rozbudowę segmentu e-commerce przy utrzymaniu pozytywnych wyników pozostałych obszarów działalności – sprzedaży ubezpieczeń i reklamy efektywnościowej.

Rozwój e-commerce poprzez bramkę Comfino

Spółka chwali się inwestycją ponad 3 mln zł w prace nad rozwojem bramki płatności Comfino oraz komercjalizacją tego stosunkowo nowego segmentu działalności.

– W tym roku mocno skupiliśmy się na akwizycji, integracji oraz szkoleniu nowych partnerów – sklepów. Podpisaliśmy kilkaset umów na świadczenie usług finansowania zakupów internetowych, a do grona partnerów dołączyła jedna z największych polskich instytucji finansowych – PragmaGo – wylicza Szymon Fiecek, prezes zarządu Comperia.pl SA. – Trudno obecnie mówić o przyszłości branży e-commerce bez płatności ratalnych i odroczonych. My te metody płatności implementujemy w sklepach w sposób wygodny dla merchantów oraz klientów i widzimy tu ogromne możliwości rozwoju – dodaje.

Szymon Fiecek, prezes zarządu Comperia.pl SA

Zespół Comfino nadal pracuje nad poszerzeniem sieci klientów oraz dostawców finansowania. W trzecim kwartale spółka poinformowała o powołaniu spółki zależnej ComperiaPay i ubieganie się dla niej o licencję Krajowej Instytucji Płatniczej.

Telepolis nie oddaje koszulki lidera

Należący do Grupy Comperia.pl portal Telepolis.pl sukcesywnie powiększa grono swoich odbiorców i w trzecim kwartale kolejny raz dominował na rynku mediów technologicznych. W minione wakacje, z wynikami 4,75 mln Realnych Użytkowników, po raz pierwszy w historii, serwis przeskoczył w zestawieniu Mediapanelu w kategorii Nauka i technologie również agregat Google’a.

– Cieszymy ze świetnego rozwoju Telepolis. Gratulujemy redakcji i jednocześnie dziękujemy internautom za zaufanie do tworzonych przez nią treści. Redaktorom udało się stworzyć miejsce, do którego czytelnicy stale zaglądają szukając newsów ze świata technologii czy porad dotyczących sprzętu – zauważa Paweł Szukalski, członek zarządu Grupy Comperia.pl SA, właściciela Telepolis.pl.

Paweł Szukalski, członek zarządu Grupy Comperia.pl SA

Aktualnie portal rozwija swój dział wideo, w którym pojawiają się nie tylko recenzje sprzętu, ale też różnego rodzaju poradniki i cotygodniowe przeglądy najważniejszych wydarzeń ze świata nauki i nowych technologii. W 2023 roku do zespołu dołączyły trzy nowe osoby, serwis nie wyklucza kolejnych rekrutacji.

Nie ma Comperii bez ubezpieczeń i produktów finansowych

Nadal głównym obszarem działalności spółki jest reklama efektywnościowa, która przyniosła w obecnym roku ponad 22 mln zł przychodu. Zgodnie z założeniami grupa utrzymała również rentowność segmentu ubezpieczeniowego i odnotowała tu w okresie trzech kwartałów wzrost przychodów o 8 proc. Na wzrost wolumenu sprzedaży miała wpływ deprecjacja cen w obszarze składek ubezpieczeń komunikacyjnych oraz zmiana systemu prowizyjnego agentów Comperia Ubezpieczenia. Dodatkowo spółka chce kontynuować rozwój w obszarze sprzedaży ubezpieczeń online.

Podobne wpisy

Zamieść komentarz